Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna i procesowa (N2)

Sylabus przedmiotu Praca magisterska:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria chemiczna i procesowa
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca magisterska
Specjalność Inżynieria procesowa
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej
Nauczyciel odpowiedzialny Joanna Karcz <Joanna.Karcz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 20,0 ECTS (formy) 20,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praca dyplomowaPD4 0 20,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczenie przedmiotów z semestru I oraz II

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Wykształcenie absolwenta posiadającego pogłębioną i rozszerzoną wiedzę i umiejętności z obszaru inżynierii chemicznej i procesowej w zakresie specjalności inżynieria procesowa, którą potrafi zastosować do rozwiązywania złożonych zadań inżynierskich
C-2Przygotowanie absolwenta posiadającego umiejetność posługiwania się literatura fachową, gromadzenia, przetwarzania oraz pisemnego i ustnego przekazywania informacji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praca dyplomowa
T-PD-1Zapoznanie studenta z zaleceniami dotyczącymi układu treści magisterskich prac dyplomowych.0
T-PD-2Zebranie i przeanalizowanie przez studenta literatury zawierającej aktualny stan wiedzy na temat zagadnienia, które stanowi przedmiot pracy. Zestawienie przez studenta cytowanej w pracy literatury.0
T-PD-3Sformułowanie przez studenta podstawowowych założeń, które powinny ujmować sprecyzowanie rozwiązywanego przez niego problemu.0
T-PD-4W zależności od specyfiki pracy wykonanie przez studenta części pomiarowej/projektowej lub obliczeniowej pracy.0
T-PD-5Przeprowadzenie przez studenta analizy otrzymanych wyników pracy. Sformułowanie przez studenta wniosków końcowych.0
T-PD-6Wykonanie przez studenta oprawy graficznej pracy dyplomowej. Zestawienie tabel i innych załączników pracy dyplomowej.0
T-PD-7Zredagowanie przez studenta dyplomowej pracy magisterskiej.0
T-PD-8Przygotowanie się studenta do obrony pracy magisterskiej0
0

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praca dyplomowa
A-PD-1Zebranie i przeanalizowanie literatury przedmiotu stanowiącej przedmiot pracy magisterskiej60
A-PD-2W zależności od specyfiki wykonywanej pracy wykonanie pomiarów/ projektu lub obliczeń200
A-PD-3Przeprowadzenie analizy otrzymanych wyników pracy90
A-PD-4Zredagowanie pracy magisterskiej150
A-PD-5Konsultowanie wyników pracy na poszczególnych etapach jej wykonywania z promotorem60
A-PD-6Przygotowanie się do obrony pracy magisterskiej40
600

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Samodzielna praca studenta
M-2Konsultacje z promotorem pracy magisterskiej

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: zaliczenie na podstawie dwóch pozytywnych recenzji

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_2A_C03-18_W03
Student potrafi opisać modele procesów fizycznych i z przemianą chemiczną z zakresu inżynierii chemicznej i procesowej
ICHP_2A_W03C-1T-PD-3, T-PD-4, T-PD-5M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_2A_C03-18_U01
student potrafi pozyskiwać i krytycznie oceniać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł
ICHP_2A_U01C-2T-PD-2, T-PD-7M-2, M-1S-1
ICHP_2A_C03-18_U11
Student potrafi weryfikowć koncepcje rozwiązań inżynierskich w zakresie specjalności inzynieria procesowa
ICHP_2A_U11C-2, C-1T-PD-2, T-PD-3, T-PD-4, T-PD-5M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_2A_C03-18_K01
student rozumie potrzebę ciagłego kształcenia i doskonalenia zawodowego
ICHP_2A_K01C-2, C-1T-PD-8, T-PD-7M-2, M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ICHP_2A_C03-18_W03
Student potrafi opisać modele procesów fizycznych i z przemianą chemiczną z zakresu inżynierii chemicznej i procesowej
2,0nie potrafi opisać modeli procesowych
3,0potrafi wymienić podstawowe modele procesowe
3,5potrafi wymienić modele procesowe i napisać podstawowe równania
4,0potrafi wymienić modele procesowe i przedstawić ich wady i zalety
4,5potrafi wymienić i zinterpretować poszczególne modele procesowe
5,0potrafi wymienić i zinterpretować złożone modele procesowe

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ICHP_2A_C03-18_U01
student potrafi pozyskiwać i krytycznie oceniać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł
2,0student nie potrafi pozyskiwać i krytycznie oceniać informacji z literatury
3,0student potrafi pozyskiwać informacje z literatury w stopniu podstawowym
3,5student potrafi pozyskiwać informacje z literatury i oceniać je w podstawowym stopniu
4,0student potrafi pozyskiwać i krytycznie oceniać informacje z literatury w języku polskim
4,5student potrafi pozyskiwać i krytycznie opracować informacje z literatury z wybranych źródeł
5,0student potrafi pozyskiwać informacje z literatury z różnych źrodeł i krytycznie analizować materiał obcojęzyczny
ICHP_2A_C03-18_U11
Student potrafi weryfikowć koncepcje rozwiązań inżynierskich w zakresie specjalności inzynieria procesowa
2,0student nie potrafi weryfikować koncepcji rozwiązań inżynierskich w zakresie specjalności inżynieria procesowa
3,0student potrafi weryfikować koncepcje rozwiązań inżynierskich w zakresie specjalności inżynieria procesowa w stopniu podstawowym
3,5student potrafi weryfikować koncepcje rozwiązań inżynierskich w zakresie specjalności inżynieria procesowa w stopniu więcej niż podstawowym
4,0student potrafi weryfikować różne koncepcje rozwiązań inżynierskich w zakresie specjalności inżynieria procesowa
4,5student potrafi weryfikować wiele koncepcji rozwiązań inżynierskich w zakresie specjalności inżynieria procesowa
5,0student potrafi weryfikować wiele koncepcji rozwiązań inżynierskich w zakresie specjalności inżynieria procesowa w stopniu zaawansowanym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ICHP_2A_C03-18_K01
student rozumie potrzebę ciagłego kształcenia i doskonalenia zawodowego
2,0student nie rozumie potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego
3,0student w podstawowym stopniu rozumie potrzebę ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego
3,5student w więcej niż podstawowym stopniu rozumie potrzebę ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego
4,0student w szerokim stopniu rozumie potrzebę ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego
4,5student w bardzo szerokim stopniu rozumie potrzebę ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego
5,0student w bardzo szerokim stopniu rozumie potrzebę ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego i wykazuje kreatywną postawę w tym kierunku

Literatura podstawowa

  1. Brandt S., Analiza danych. Wydanie drugie zmienione, PWN, Warszawa, 2002, ISBN 83-01-12986-7
  2. Klonecki W., Statystyka dla inżynierów, PWN, Warszawa, 1999, ISBN 83-01-12754-6
  3. Kukiełka L., Podstawy badań inżynierskich, PWN, Warszawa, 2002, ISBN 83-01-13749-5
  4. Praca zbiorowa pod red. J. Kamińskiej-Szmaj, Słownik ortograficzno-gramatyczny języka polskiego z zasadami ortografii i interpunkcji, Wydawnictwo EUROPA, Wrocław, 2002
  5. Domański P., English: Science and Technology, WNT, Warszawa, 1996, ISBN 83-204-1968-9
  6. Seidel K-H., Słownik techniczny angielsko-polski i polsko-angielski, Wydawnictwo REA s.j., Warszawa, 2005, ISBN 83-7141-523-0
  7. Praca zbiorowa pod red. J. Linde-Usiekniewicz, Wielki Słownik Angielsko-Polski PWN-Oxford, PWN, Warszawa, 2002, ISBN 83-01-13708-8

Literatura dodatkowa

  1. Nowak R., Statystyka dla fizyków, PWN, Warszawa, 2002, ISBN 83-0`-13702-9
  2. Praca zbiorowa pod red. M. Bańko, Inny słownik języka polskiego PWN, t. I oraz t. II, PWN, Warszawa, 2000
  3. Miodek J., Słownik Ojczyzny Polszczyzny, Wydawnictwo EUROPA, Wrocława, 2002, ISBN 83-87977-92-6

Treści programowe - praca dyplomowa

KODTreść programowaGodziny
T-PD-1Zapoznanie studenta z zaleceniami dotyczącymi układu treści magisterskich prac dyplomowych.0
T-PD-2Zebranie i przeanalizowanie przez studenta literatury zawierającej aktualny stan wiedzy na temat zagadnienia, które stanowi przedmiot pracy. Zestawienie przez studenta cytowanej w pracy literatury.0
T-PD-3Sformułowanie przez studenta podstawowowych założeń, które powinny ujmować sprecyzowanie rozwiązywanego przez niego problemu.0
T-PD-4W zależności od specyfiki pracy wykonanie przez studenta części pomiarowej/projektowej lub obliczeniowej pracy.0
T-PD-5Przeprowadzenie przez studenta analizy otrzymanych wyników pracy. Sformułowanie przez studenta wniosków końcowych.0
T-PD-6Wykonanie przez studenta oprawy graficznej pracy dyplomowej. Zestawienie tabel i innych załączników pracy dyplomowej.0
T-PD-7Zredagowanie przez studenta dyplomowej pracy magisterskiej.0
T-PD-8Przygotowanie się studenta do obrony pracy magisterskiej0
0

Formy aktywności - praca dyplomowa

KODForma aktywnościGodziny
A-PD-1Zebranie i przeanalizowanie literatury przedmiotu stanowiącej przedmiot pracy magisterskiej60
A-PD-2W zależności od specyfiki wykonywanej pracy wykonanie pomiarów/ projektu lub obliczeń200
A-PD-3Przeprowadzenie analizy otrzymanych wyników pracy90
A-PD-4Zredagowanie pracy magisterskiej150
A-PD-5Konsultowanie wyników pracy na poszczególnych etapach jej wykonywania z promotorem60
A-PD-6Przygotowanie się do obrony pracy magisterskiej40
600
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_2A_C03-18_W03Student potrafi opisać modele procesów fizycznych i z przemianą chemiczną z zakresu inżynierii chemicznej i procesowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_W03ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu chemii pozwalającą na formułowanie i weryfikację eksperymentalną modeli procesów fizycznych i z przemianą chemiczną z zakresu inżynierii chemicznej i procesowej
Cel przedmiotuC-1Wykształcenie absolwenta posiadającego pogłębioną i rozszerzoną wiedzę i umiejętności z obszaru inżynierii chemicznej i procesowej w zakresie specjalności inżynieria procesowa, którą potrafi zastosować do rozwiązywania złożonych zadań inżynierskich
Treści programoweT-PD-3Sformułowanie przez studenta podstawowowych założeń, które powinny ujmować sprecyzowanie rozwiązywanego przez niego problemu.
T-PD-4W zależności od specyfiki pracy wykonanie przez studenta części pomiarowej/projektowej lub obliczeniowej pracy.
T-PD-5Przeprowadzenie przez studenta analizy otrzymanych wyników pracy. Sformułowanie przez studenta wniosków końcowych.
Metody nauczaniaM-2Konsultacje z promotorem pracy magisterskiej
M-1Samodzielna praca studenta
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie na podstawie dwóch pozytywnych recenzji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi opisać modeli procesowych
3,0potrafi wymienić podstawowe modele procesowe
3,5potrafi wymienić modele procesowe i napisać podstawowe równania
4,0potrafi wymienić modele procesowe i przedstawić ich wady i zalety
4,5potrafi wymienić i zinterpretować poszczególne modele procesowe
5,0potrafi wymienić i zinterpretować złożone modele procesowe
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_2A_C03-18_U01student potrafi pozyskiwać i krytycznie oceniać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_U01posiada umiejętność pozyskiwania i krytycznej oceny informacji z literatury, baz danych oraz innych źródeł, również w języku obcym, oraz formułowania na tej podstawie wyczerpujących opinii i raportów
Cel przedmiotuC-2Przygotowanie absolwenta posiadającego umiejetność posługiwania się literatura fachową, gromadzenia, przetwarzania oraz pisemnego i ustnego przekazywania informacji
Treści programoweT-PD-2Zebranie i przeanalizowanie przez studenta literatury zawierającej aktualny stan wiedzy na temat zagadnienia, które stanowi przedmiot pracy. Zestawienie przez studenta cytowanej w pracy literatury.
T-PD-7Zredagowanie przez studenta dyplomowej pracy magisterskiej.
Metody nauczaniaM-2Konsultacje z promotorem pracy magisterskiej
M-1Samodzielna praca studenta
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie na podstawie dwóch pozytywnych recenzji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi pozyskiwać i krytycznie oceniać informacji z literatury
3,0student potrafi pozyskiwać informacje z literatury w stopniu podstawowym
3,5student potrafi pozyskiwać informacje z literatury i oceniać je w podstawowym stopniu
4,0student potrafi pozyskiwać i krytycznie oceniać informacje z literatury w języku polskim
4,5student potrafi pozyskiwać i krytycznie opracować informacje z literatury z wybranych źródeł
5,0student potrafi pozyskiwać informacje z literatury z różnych źrodeł i krytycznie analizować materiał obcojęzyczny
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_2A_C03-18_U11Student potrafi weryfikowć koncepcje rozwiązań inżynierskich w zakresie specjalności inzynieria procesowa
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_U11potrafi weryfikować koncepcje rozwiązań inżynierskich w odniesieniu do stanu wiedzy w inżynierii chemicznej i procesowej a w szczególności w zakresie swojej specjalności
Cel przedmiotuC-2Przygotowanie absolwenta posiadającego umiejetność posługiwania się literatura fachową, gromadzenia, przetwarzania oraz pisemnego i ustnego przekazywania informacji
C-1Wykształcenie absolwenta posiadającego pogłębioną i rozszerzoną wiedzę i umiejętności z obszaru inżynierii chemicznej i procesowej w zakresie specjalności inżynieria procesowa, którą potrafi zastosować do rozwiązywania złożonych zadań inżynierskich
Treści programoweT-PD-2Zebranie i przeanalizowanie przez studenta literatury zawierającej aktualny stan wiedzy na temat zagadnienia, które stanowi przedmiot pracy. Zestawienie przez studenta cytowanej w pracy literatury.
T-PD-3Sformułowanie przez studenta podstawowowych założeń, które powinny ujmować sprecyzowanie rozwiązywanego przez niego problemu.
T-PD-4W zależności od specyfiki pracy wykonanie przez studenta części pomiarowej/projektowej lub obliczeniowej pracy.
T-PD-5Przeprowadzenie przez studenta analizy otrzymanych wyników pracy. Sformułowanie przez studenta wniosków końcowych.
Metody nauczaniaM-2Konsultacje z promotorem pracy magisterskiej
M-1Samodzielna praca studenta
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie na podstawie dwóch pozytywnych recenzji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi weryfikować koncepcji rozwiązań inżynierskich w zakresie specjalności inżynieria procesowa
3,0student potrafi weryfikować koncepcje rozwiązań inżynierskich w zakresie specjalności inżynieria procesowa w stopniu podstawowym
3,5student potrafi weryfikować koncepcje rozwiązań inżynierskich w zakresie specjalności inżynieria procesowa w stopniu więcej niż podstawowym
4,0student potrafi weryfikować różne koncepcje rozwiązań inżynierskich w zakresie specjalności inżynieria procesowa
4,5student potrafi weryfikować wiele koncepcji rozwiązań inżynierskich w zakresie specjalności inżynieria procesowa
5,0student potrafi weryfikować wiele koncepcji rozwiązań inżynierskich w zakresie specjalności inżynieria procesowa w stopniu zaawansowanym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_2A_C03-18_K01student rozumie potrzebę ciagłego kształcenia i doskonalenia zawodowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_K01posiada świadomość potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-2Przygotowanie absolwenta posiadającego umiejetność posługiwania się literatura fachową, gromadzenia, przetwarzania oraz pisemnego i ustnego przekazywania informacji
C-1Wykształcenie absolwenta posiadającego pogłębioną i rozszerzoną wiedzę i umiejętności z obszaru inżynierii chemicznej i procesowej w zakresie specjalności inżynieria procesowa, którą potrafi zastosować do rozwiązywania złożonych zadań inżynierskich
Treści programoweT-PD-8Przygotowanie się studenta do obrony pracy magisterskiej
T-PD-7Zredagowanie przez studenta dyplomowej pracy magisterskiej.
Metody nauczaniaM-2Konsultacje z promotorem pracy magisterskiej
M-1Samodzielna praca studenta
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie na podstawie dwóch pozytywnych recenzji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie rozumie potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego
3,0student w podstawowym stopniu rozumie potrzebę ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego
3,5student w więcej niż podstawowym stopniu rozumie potrzebę ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego
4,0student w szerokim stopniu rozumie potrzebę ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego
4,5student w bardzo szerokim stopniu rozumie potrzebę ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego
5,0student w bardzo szerokim stopniu rozumie potrzebę ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego i wykazuje kreatywną postawę w tym kierunku