Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Nanotechnologia (S1)
specjalność: Nanomateriały funkcjonalne
Sylabus przedmiotu Seminarium:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Nanotechnologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizykochemii Nanomateriałów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ewa Mijowska <Ewa.Borowiak-Palen@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Laboratorium dyplomowe |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem przedmiotu jest ukształtowanie umiejętności wykonania i przedstawienia prezentacji multimedialnej zawierającej opracowane wyniki doświadczeń i przegląd literaturowy z zakresu pracy inżynierskiej. |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności czynnego udziału w dyskusji merytorycznej dotyczącej wykonanych w ramach pracy inzynierskiej badań własnych i innych studentów. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Przygotowanie prezentacji multimedialnej z zakresu tematyki pracy inzynierskiej. Prezentacja zawierać będzie przegląd literaturowy oraz opracowane wyniki przeprowadzonych doświadczeń. | 13 |
T-S-2 | Przedstawienie prezentacji | 1 |
T-S-3 | Udział w aktywnej dyskusji, dotyczącej tematyki pracy inżynierskiej własnej i innych studentów. | 16 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w seminariach | 30 |
A-S-2 | Analiza literatury z zakresu pracy dyplomowej | 10 |
A-S-3 | Analiza wyników przeprowadzonych doświadczeń | 6 |
A-S-4 | Opracowanie wyników wykonach doswiadczeń i przygotowanie prezentacji. | 10 |
A-S-5 | Dyskusje z promotorem pracy dyplomowej | 4 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Indywidualne dyskusje z opiekunm pracy inzynierskiej na temat przygotowywanej prezentacji multimedialnej. |
M-2 | Dyskusja wyników uzyskanych badań w grupie studentów uczestniczących w seminarium. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Okresowa ocena z przebiegu realizacji prezentacji multimedialnej. |
S-2 | Ocena formująca: Ocena samodzielnosci w wykonaniu prezentacji. |
S-3 | Ocena formująca: Ocena aktywności w dyskusjach. |
S-4 | Ocena podsumowująca: Ocena końcowa przegotowanej prezentacji oraz jej formy przedstawienia. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_1A_A09_W01 Student ma podstawową wiedzę, dotyczącą technik komputerowych oraz kierunków rozwoju przemysłu chemicznego w kraju i na świecie, potrzebną do przygotowania prezentacji multimedialnej z zakresu tematyki pracy inżynierskiej. | Nano_1A_W06, Nano_1A_W07 | — | — | C-1, C-2 | T-S-2, T-S-3, T-S-1 | M-1, M-2 | S-2, S-3, S-1, S-4 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_1A_A09_U01 Student potrafi samodzielnie pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej i na podstawie zebranej literatury oraz własnych badań doświadczalnych, prowadzonych w zakresie tematyki pracy inżynierskiej przygotować w języku polskim oraz w języku obcym prezentację ustną. | Nano_1A_U03, Nano_1A_U04, Nano_1A_U05 | — | — | C-1, C-2 | T-S-2, T-S-3, T-S-1 | M-1, M-2 | S-2, S-3, S-1, S-4 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_1A_A09_K01 Student rozumie potrzebę kształcenia ustawicznego w celu podnoszenia swoich kwalifikacji i uzupełniania wiedzy w zakresie najnowszych osiągnięć w dziedzinie nanotechnologii. Potrafi określić zadania priorytetowe służące realizacji określonych przez siebie zadań i dążyć do ich wykonania. | Nano_1A_K01, Nano_1A_K04 | — | — | C-1, C-2 | T-S-2, T-S-3, T-S-1 | M-1, M-2 | S-2, S-3, S-1, S-4 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_1A_A09_W01 Student ma podstawową wiedzę, dotyczącą technik komputerowych oraz kierunków rozwoju przemysłu chemicznego w kraju i na świecie, potrzebną do przygotowania prezentacji multimedialnej z zakresu tematyki pracy inżynierskiej. | 2,0 | Student nie opanował lub opanował w stopniu niewystarczającym wiedzy dotyczącej technik komputerowych oraz kierunków rozwoju przemysłu chemicznego w kraju i na świecie, potrzebnej do przygotowania prezentacji multimedialnej z zakresu tematyki pracy inżynierskiej. |
3,0 | Student opanował w 60 % wiedzę dotyczącą technik komputerowych oraz kierunków rozwoju przemysłu chemicznego w kraju i na świecie, potrzebną do przygotowania prezentacji multimedialnej z zakresu tematyki pracy inżynierskiej. | |
3,5 | Student opanował w 70 % wiedzę dotyczącą technik komputerowych oraz kierunków rozwoju przemysłu chemicznego w kraju i na świecie, potrzebną do przygotowania prezentacji multimedialnej z zakresu tematyki pracy inżynierskiej. | |
4,0 | Student opanował w 80 % wiedzę dotyczącą technik komputerowych oraz kierunków rozwoju przemysłu chemicznego w kraju i na świecie, potrzebną do przygotowania prezentacji multimedialnej z zakresu tematyki pracy inżynierskiej. | |
4,5 | Student opanował w 90 % wiedzę dotyczącą technik komputerowych oraz kierunków rozwoju przemysłu chemicznego w kraju i na świecie, potrzebną do przygotowania prezentacji multimedialnej z zakresu tematyki pracy inżynierskiej. | |
5,0 | Student w pełni opanował wiedzę dotyczącą technik komputerowych oraz kierunków rozwoju przemysłu chemicznego w kraju i na świecie, potrzebną do przygotowania prezentacji multimedialnej z zakresu tematyki pracy inżynierskiej. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_1A_A09_U01 Student potrafi samodzielnie pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej i na podstawie zebranej literatury oraz własnych badań doświadczalnych, prowadzonych w zakresie tematyki pracy inżynierskiej przygotować w języku polskim oraz w języku obcym prezentację ustną. | 2,0 | Student nie potrafi lub w stopniu niewystarczającym samodzielnie pozyskiwać informacji z literatury polskiej i angielskojęzycznej i na podstawie zebranej literatury oraz własnych badań doświadczalnych, prowadzonych w zakresie tematyki pracy inżynierskiej przygotować w języku polskim oraz w języku obcym prezentacji ustnej. |
3,0 | Student potrafi w stopniu dostatecznym samodzielnie pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej i na podstawie zebranej literatury oraz własnych badań doświadczalnych, prowadzonych w zakresie tematyki pracy inżynierskiej przygotować w języku polskim oraz w języku obcym prezentację ustną. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 60 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. | |
3,5 | Student potrafi w stopniu większym, niż dostateczny, samodzielnie pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej i na podstawie zebranej literatury oraz własnych badań doświadczalnych, prowadzonych w zakresie tematyki pracy inżynierskiej przygotować w języku polskim oraz w języku obcym prezentację ustną. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 70 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. | |
4,0 | Student potrafi w stopniu dobrym samodzielnie pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej i na podstawie zebranej literatury oraz własnych badań doświadczalnych, prowadzonych w zakresie tematyki pracy inżynierskiej przygotować w języku polskim oraz w języku obcym prezentację ustną. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 80 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. | |
4,5 | Student potrafi w stopniu większym, niż dobry samodzielnie pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej i na podstawie zebranej literatury oraz własnych badań doświadczalnych, prowadzonych w zakresie tematyki pracy inżynierskiej przygotować w języku polskim oraz w języku obcym prezentację ustną. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 90 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. | |
5,0 | Student w pełni potrafi samodzielnie pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej i na podstawie zebranej literatury oraz własnych badań doświadczalnych, prowadzonych w zakresie tematyki pracy inżynierskiej przygotować w języku polskim oraz w języku obcym prezentację ustną. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_1A_A09_K01 Student rozumie potrzebę kształcenia ustawicznego w celu podnoszenia swoich kwalifikacji i uzupełniania wiedzy w zakresie najnowszych osiągnięć w dziedzinie nanotechnologii. Potrafi określić zadania priorytetowe służące realizacji określonych przez siebie zadań i dążyć do ich wykonania. | 2,0 | Student nie rozumie potrzeby kształcenia ustawicznego w celu podnoszenia swoich kwalifikacji i uzupełniania wiedzy w zakresie najnowszych osiągnięć w dziedzinie nanotechnologii. Nie potrafi określić zadań priorytetowych służących realizacji określonych przez siebie zadań i nie chce dążyć do ich wykonania. |
3,0 | Student rozumie w stopniu dostatecznym potrzebę kształcenia ustawicznego w celu podnoszenia swoich kwalifikacji i uzupełniania wiedzy w zakresie najnowszych osiągnięć w dziedzinie nanotechnologii oraz potrafi określić zadania priorytetowe w swoich działaniach i dążyć do ich realizacji. | |
3,5 | Student rozumie w stopniu większym, niż dostateczny potrzebę kształcenia ustawicznego w celu podnoszenia swoich kwalifikacji i uzupełniania wiedzy w zakresie najnowszych osiągnięć w dziedzinie nanotechnologii oraz potrafi określić zadania priorytetowe w swoich działaniach i dążyć do ich realizacji. | |
4,0 | Student rozumie w stopniu dobrym potrzebę kształcenia ustawicznego w celu podnoszenia swoich kwalifikacji i uzupełniania wiedzy w zakresie najnowszych osiągnięć w dziedzinie nanotechnologii oraz potrafi określić zadania priorytetowe w swoich działaniach i dążyć do ich realizacji. | |
4,5 | Student rozumie w stopniu większym, niż dobry potrzebę kształcenia ustawicznego w celu podnoszenia swoich kwalifikacji i uzupełniania wiedzy w zakresie najnowszych osiągnięć w dziedzinie nanotechnologii oraz potrafi określić zadania priorytetowe w swoich działaniach i dążyć do ich realizacji. | |
5,0 | Student w pelni rozumie potrzebę kształcenia ustawicznego w celu podnoszenia swoich kwalifikacji i uzupełniania wiedzy w zakresie najnowszych osiągnięć w dziedzinie nanotechnologii oraz potrafi określić zadania priorytetowe w swoich działaniach i dążyć do ich realizacji. |
Literatura podstawowa
- Literatura indywidualnie dobrana do tematyki pracy inżynierskiej, 2012