Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Nanotechnologia (S1)
specjalność: Nanomateriały funkcjonalne
Sylabus przedmiotu Angielska terminologia techniczna i chemiczna:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Nanotechnologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Angielska terminologia techniczna i chemiczna | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizykochemii Nanomateriałów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Xuecheng Chen <Xuecheng.Chen@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Kurs języka angielskiego na poziomie podstawowym |
W-2 | Podstawy nomenklatury chemicznej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ogólne zasady anglojęzycznego słownictwa chemicznego. Opanowanie specjalistycznego słownictwa technicznego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Tekstowe środki przekazu informacji naukowo-technicznej: tłumaczenie praw naukowych, tłumaczenie definicji naukowych | 3 |
T-A-2 | Tłumaczenie patentów, typowe zwroty występujące w patencie | 3 |
T-A-3 | Frazeologia | 2 |
T-A-4 | Publikacja naukowa, schemat publikacji naukowej, typowe zwroty stosowane w publikacji naukowej, słownik wyrazów występujących w publikacji naukowej | 3 |
T-A-5 | Pozatekstowe środki przekazu informacji naukowo-technicznej | 2 |
T-A-6 | Skróty powszechnie stosowane w anglojęzycznej literaturze naukowo-technicznej, wybrane akronimy. | 2 |
T-A-7 | Graficzne środki przekazu informacji naukowo-technicznej, pierwiastki chemiczne, przegląd pierwiastków, tłumaczenie nazw związków chemicznych, słownictwo dotyczące nazw związków chemicznych oraz równań chemicznych. | 4 |
T-A-8 | Terminologia naukowo-techniczna, nomenklatura związków organicznych i nieorganicznych. | 2 |
T-A-9 | Klasyfikacja związków organicznych. | 2 |
T-A-10 | Terminologia dotycząca aparatury chemicznej, oprzyrządowania i instrumentów pomiarowych. | 2 |
T-A-11 | Gramatyka w angielszczyźnie naukowo-technicznej: użycie czasów, konstrukcja definicji, struktura logiczna tekstu, konstrukcje nominalne, rzeczownik w roli przymiotnika, przydawka rzeczowna, słowotwórstwo i budowa wyrazów, przedrostki, przyrostki, wyrazy złożone, czasowniki złożone, strona bierna, łączniki logiczne, nieregularna liczba mnoga rzeczowników pochodzenia obcego | 3 |
T-A-12 | Pisownia brytyjska i amerykańska | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach audytoryjnych | 30 |
A-A-2 | Zaliczenie z zajęć audytoryjnych | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Źródła literaturowe w języku angielskim o tematyce techniczno-chemicznej |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach audytoryjnych |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie z ćwiczeń audytoryjnych |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_1A_A03b_U01 Posługiwanie się i zastosowanie technicznego języka angielskiego w pracy o charakterze międzynarodowym o tematyce skończonej specjalności i nie tylko | Nano_1A_U02 | — | — | C-1 | T-A-10, T-A-9, T-A-4, T-A-2, T-A-3, T-A-6, T-A-5, T-A-7, T-A-12, T-A-11, T-A-8, T-A-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Nano_1A_A03b_U02 Posługiwanie się językiem angielskim do opisywania podstawowych zagadnień zwiazanych z nanotechnologia i z nanomateriałami. | Nano_1A_U03 | — | — | C-1 | T-A-10, T-A-9, T-A-4, T-A-2, T-A-6, T-A-8 | M-1 | S-1, S-2 |
Nano_1A_A03b_U03 Wyszukiwanie i interpretowanie źródeł literaturowych o tematyce techniczno-chemicznej dotyczącej nanonauki | Nano_1A_U06 | — | — | C-1 | T-A-4, T-A-3, T-A-6, T-A-12, T-A-11, T-A-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_1A_A03b_K01 Aktywna postawa do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w zastosowaniu języka angielskiego w życiu codziennym i zawodowym jak także świadmość zmian zachodzących w technice i w nanotechnologii | Nano_1A_K01 | — | — | C-1 | T-A-4, T-A-2, T-A-5, T-A-8, T-A-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_1A_A03b_U01 Posługiwanie się i zastosowanie technicznego języka angielskiego w pracy o charakterze międzynarodowym o tematyce skończonej specjalności i nie tylko | 2,0 | nie potrafi wcale posługiwać się i stosować technicznego języka angielskiego w pracy o charakterze międzynarodowym o tematyce skończonej specjalności i nie tylko |
3,0 | w co najmniej 51% potrafi posługiwać się i stosować techniczny język angielski w pracy o charakterze międzynarodowym o tematyce skończonej specjalności i nie tylko | |
3,5 | w co najmniej 61% potrafi posługiwać się i stosować techniczny język angielski w pracy o charakterze międzynarodowym o tematyce skończonej specjalności i nie tylko | |
4,0 | w co najmniej 71% potrafi posługiwać się i stosować techniczny język angielski w pracy o charakterze międzynarodowym o tematyce skończonej specjalności i nie tylko | |
4,5 | w co najmniej 81% potrafi posługiwać się i stosować techniczny język angielski w pracy o charakterze międzynarodowym o tematyce skończonej specjalności i nie tylko | |
5,0 | w co najmniej 91% potrafi posługiwać się i stosować techniczny język angielski w pracy o charakterze międzynarodowym o tematyce skończonej specjalności i nie tylko j | |
Nano_1A_A03b_U02 Posługiwanie się językiem angielskim do opisywania podstawowych zagadnień zwiazanych z nanotechnologia i z nanomateriałami. | 2,0 | nie potrafi wcale posługiwać się językiem angielskim do opisywania podstawowych zagadnień zwiazanych z nanotechnologia i z nanomateriałami. |
3,0 | w co najmniej 51% potrafi posługiwać się językiem angielskim do opisywania podstawowych zagadnień zwiazanych z nanotechnologia i z nanomateriałami. | |
3,5 | w co najmniej 61% potrafi posługiwać się językiem angielskim do opisywania podstawowych zagadnień zwiazanych z nanotechnologia i z nanomateriałami. | |
4,0 | w co najmniej 71% potrafi posługiwać się językiem angielskim do opisywania podstawowych zagadnień zwiazanych z nanotechnologia i z nanomateriałami. | |
4,5 | w co najmniej 81% potrafi posługiwać się językiem angielskim do opisywania podstawowych zagadnień zwiazanych z nanotechnologia i z nanomateriałami. | |
5,0 | w co najmniej 91% potrafi posługiwać się językiem angielskim do opisywania podstawowych zagadnień zwiazanych z nanotechnologia i z nanomateriałami. | |
Nano_1A_A03b_U03 Wyszukiwanie i interpretowanie źródeł literaturowych o tematyce techniczno-chemicznej dotyczącej nanonauki | 2,0 | nie potrafi wcale wyszukać i zinterpretować źródeł literaturowych o tematyce techniczno-chemicznej dotyczącej nanonauki |
3,0 | w co najmniej 51% potrafi wyszukać i zinterpretować źródła literaturowe o tematyce techniczno-chemicznej dotyczące nanonauki | |
3,5 | w co najmniej 61% potrafi wyszukać i zinterpretować źródła literaturowe o tematyce techniczno-chemicznej dotyczące nanonauki | |
4,0 | w co najmniej 71% potrafi wyszukać i zinterpretować źródła literaturowe o tematyce techniczno-chemicznej dotyczące nanonauki | |
4,5 | w co najmniej 81% potrafi wyszukać i zinterpretować źródła literaturowe o tematyce techniczno-chemicznej dotyczące nanonauki | |
5,0 | w co najmniej 91% potrafi wyszukać i zinterpretować źródła literaturowe o tematyce techniczno-chemicznej dotyczące nanonauki |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_1A_A03b_K01 Aktywna postawa do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w zastosowaniu języka angielskiego w życiu codziennym i zawodowym jak także świadmość zmian zachodzących w technice i w nanotechnologii | 2,0 | nie wykazuje aktywnej postawy do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w zastosowaniu języka angielskiego w życiu codziennym i zawodowym jak także nie świadmy zmian zachodzących w technice i w nanotechnologii |
3,0 | w co najmniej 51% wykazuje aktywną postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w zastosowaniu języka angielskiego w życiu codziennym i zawodowym jak także świadomość zmian zachodzących w technice i w nanotechnologii | |
3,5 | w co najmniej 61% wykazuje aktywną postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w zastosowaniu języka angielskiego w życiu codziennym i zawodowym jak także świadomość zmian zachodzących w technice i w nanotechnologii | |
4,0 | w co najmniej 71% wykazuje aktywną postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w zastosowaniu języka angielskiego w życiu codziennym i zawodowym jak także świadomość zmian zachodzących w technice i w nanotechnologii | |
4,5 | w co najmniej 81% wykazuje aktywną postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w zastosowaniu języka angielskiego w życiu codziennym i zawodowym jak także świadomość zmian zachodzących w technice i w nanotechnologii | |
5,0 | w co najmniej 91% wykazuje aktywną postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w zastosowaniu języka angielskiego w życiu codziennym i zawodowym jak także świadomość zmian zachodzących w technice i w nanotechnologii |
Literatura podstawowa
- P. Domański, English in Science and Technology, WNT, Warszawa, 1996