Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Nanotechnologia (S2)
specjalność: Nanonauki i nanotechnologie

Sylabus przedmiotu Strategia poszukiwania pracy:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Nanotechnologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Strategia poszukiwania pracy
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Rafal Pelka <Rafal.Pelka@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 15 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Nie ma wymagan wstępnych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie do aktywnego i skutecznego poszukiwania pracy

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Rekrutacja widziana od strony rekrutującego oraz kandydata. Przygotowanie do wejścia na rynek pracy - odpowiadanie na ogłoszenia, redagowanie życiorysów i listów motywacyjnych, prezentacja. Rozmowa kwalifikacyjna.15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Uczestnictwo w zaliczeniu pisemnym2
A-A-3Przygotowanie do zajęć42
59

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda sytuacyjna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Formująca, na podstawie aktywności na ćwiczeniach. Podsumowująca, pod koniec semestru

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_2A_A05_W01
Ma podstawową wiedzę w zakresie strategii poszukiwania pracy i zarządzania swoim czasem
Nano_2A_W08C-1T-A-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_2A_A05_U01
Potrafi zdefiniować drogę kształcenia w celu uzyskania odpowiedniego stanowiska pracy
Nano_2A_U05C-1T-A-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_2A_A05_K01
Potrafi zdefiniować ścieżkę swojego kształcenia oraz kariery zawodowej w celu osiągnięcia pozycji lidera
Nano_2A_K03C-1T-A-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Nano_2A_A05_W01
Ma podstawową wiedzę w zakresie strategii poszukiwania pracy i zarządzania swoim czasem
2,0
3,0Potrafi napisać list motywacyjny, życiorys i prezentację na rozmowę kwalifikacyjną przy ubieganiu się o określone stanowisko, ocenione przez prowadzącego na co najmniej dostatecznie
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Nano_2A_A05_U01
Potrafi zdefiniować drogę kształcenia w celu uzyskania odpowiedniego stanowiska pracy
2,0
3,0Potrafi określić sposób przedstawienia swoich osiągnięć w celu znalezienia odpowiedniego miejsca pracy, w sposób oceniony przez prowadzącego na co najmniej dostatecznie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Nano_2A_A05_K01
Potrafi zdefiniować ścieżkę swojego kształcenia oraz kariery zawodowej w celu osiągnięcia pozycji lidera
2,0
3,0Potrafi zdefiniować cechy skutecznego przywódcy
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. E. Masłyk-Musiał, Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Wydaw. Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2000

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Rekrutacja widziana od strony rekrutującego oraz kandydata. Przygotowanie do wejścia na rynek pracy - odpowiadanie na ogłoszenia, redagowanie życiorysów i listów motywacyjnych, prezentacja. Rozmowa kwalifikacyjna.15
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Uczestnictwo w zaliczeniu pisemnym2
A-A-3Przygotowanie do zajęć42
59
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięNano_2A_A05_W01Ma podstawową wiedzę w zakresie strategii poszukiwania pracy i zarządzania swoim czasem
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_2A_W08ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością i produkcją oraz prowadzenia działalności gospodarczej i organizacji miejsca pracy
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie do aktywnego i skutecznego poszukiwania pracy
Treści programoweT-A-1Rekrutacja widziana od strony rekrutującego oraz kandydata. Przygotowanie do wejścia na rynek pracy - odpowiadanie na ogłoszenia, redagowanie życiorysów i listów motywacyjnych, prezentacja. Rozmowa kwalifikacyjna.
Metody nauczaniaM-1Metoda sytuacyjna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Formująca, na podstawie aktywności na ćwiczeniach. Podsumowująca, pod koniec semestru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi napisać list motywacyjny, życiorys i prezentację na rozmowę kwalifikacyjną przy ubieganiu się o określone stanowisko, ocenione przez prowadzącego na co najmniej dostatecznie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięNano_2A_A05_U01Potrafi zdefiniować drogę kształcenia w celu uzyskania odpowiedniego stanowiska pracy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_2A_U05potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i wykorzystać proces samokształcenia w miejscu pracy
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie do aktywnego i skutecznego poszukiwania pracy
Treści programoweT-A-1Rekrutacja widziana od strony rekrutującego oraz kandydata. Przygotowanie do wejścia na rynek pracy - odpowiadanie na ogłoszenia, redagowanie życiorysów i listów motywacyjnych, prezentacja. Rozmowa kwalifikacyjna.
Metody nauczaniaM-1Metoda sytuacyjna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Formująca, na podstawie aktywności na ćwiczeniach. Podsumowująca, pod koniec semestru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi określić sposób przedstawienia swoich osiągnięć w celu znalezienia odpowiedniego miejsca pracy, w sposób oceniony przez prowadzącego na co najmniej dostatecznie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięNano_2A_A05_K01Potrafi zdefiniować ścieżkę swojego kształcenia oraz kariery zawodowej w celu osiągnięcia pozycji lidera
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_2A_K03potrafi pracować w zespołach badawczych i produkcyjnych, a w razie potrzeby przyjmować pozycję lidera, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania; potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie do aktywnego i skutecznego poszukiwania pracy
Treści programoweT-A-1Rekrutacja widziana od strony rekrutującego oraz kandydata. Przygotowanie do wejścia na rynek pracy - odpowiadanie na ogłoszenia, redagowanie życiorysów i listów motywacyjnych, prezentacja. Rozmowa kwalifikacyjna.
Metody nauczaniaM-1Metoda sytuacyjna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Formująca, na podstawie aktywności na ćwiczeniach. Podsumowująca, pod koniec semestru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi zdefiniować cechy skutecznego przywódcy
3,5
4,0
4,5
5,0