Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Nanotechnologia (S2)
Sylabus przedmiotu Seminarium specjalistyczne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Nanotechnologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium specjalistyczne | ||
Specjalność | Nanonauki i nanotechnologie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizykochemii Nanomateriałów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ewa Mijowska <Ewa.Borowiak-Palen@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | ma podstawową wiedzę na temat technik badawczych nanomateriałów |
W-2 | potrafi przygotować prezentację multimedialną |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta ze sposobem prezentacji wyników badań |
C-2 | zdobycie wiedzy na temat stosowanych nanotechnologii i nanomateriałów |
C-3 | zdobycie umiejętności przekazywania wiedzy |
C-4 | Nauczenie studenta pracy z literaturą naukową |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Prezentacja wyników prac badawczych | 5 |
T-S-2 | Analiza i dyskusja wyników | 10 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w seminarium | 5 |
A-S-2 | Konsultacje z prowadzącym zajęcia | 10 |
A-S-3 | Przygotowanie prezentacji | 10 |
A-S-4 | Praca z literaturą | 5 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Dyskusja |
M-2 | Seminarium |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena przygotowanej prezentacji |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_2A_D1-11_W01 posiada wiedzę na temat technik badawczych nanomateriałów | Nano_2A_W03 | — | — | C-2 | T-S-2 | M-2 | S-1 |
Nano_2A_D1-11_W02 zna techniki mikroskopowe i potrafi je zastosować do badań nanomateriałów | Nano_2A_W04 | — | — | C-2 | T-S-2 | M-2 | S-1 |
Nano_2A_D1-11_W03 posiada wiedzę na temat technik pomiarowych, potrafi obrabiać otrzymane wyniki | Nano_2A_W07 | — | — | C-2 | T-S-2 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_2A_D1-11_U01 Potrafi zbierać literaturę dotyczącą prowadzonych badań, tłumaczyć obcojęzyczne publikacje na język polski oraz potrafi transformować dane literaturowe do otrzymanych wyników eksperymentalnych | Nano_2A_U01 | — | — | C-4 | T-S-2 | M-1, M-2 | S-1 |
Nano_2A_D1-11_U02 potrafi zebrać i opracować otrzymane wyniki eksperymentalne, porównać je z danymi literaturowymi oraz potrafi napisać publikację w języku polskim i streszczenie w języku angielskim | Nano_2A_U03 | — | — | C-4, C-1, C-2, C-3 | T-S-2 | M-1 | S-1 |
Nano_2A_D1-11_U03 potrafi przygotować prezentację multimedialną dotyczącą przeprowadzonej pracy badawczej | Nano_2A_U04 | — | — | C-4, C-1, C-2, C-3 | T-S-1 | M-2 | S-1 |
Nano_2A_D1-11_U04 na podstawie przeprowadzonych doświadczeń i otrzymanych wyników potrafi określić dalszy kierunek prac badawczych; pogłebia swoją wiedzę w tematyce, w której pracuje | Nano_2A_U05 | — | — | C-4, C-2, C-3 | T-S-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_2A_D1-11_K01 potrafi pracować z fachową literaturą, potrafi organizować seminaria i szkolenia włączając w to innych studentów | Nano_2A_K01 | — | — | C-4, C-3 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
Nano_2A_D1-11_K02 wie jaki jest wpływ nanotechnologii oraz nanocząstek na środowisko oraz zdrowie ludzi, zna uregulowania prawne dotyczące występowania nanocząstek w środowisku | Nano_2A_K02 | — | — | C-4, C-2 | T-S-1 | M-2 | S-1 |
Nano_2A_D1-11_K03 potrafi pracować w grupie, dobrze organizuje sobie czas i miejsce pracy | Nano_2A_K03 | — | — | C-2 | T-S-1 | M-2 | S-1 |
Nano_2A_D1-11_K04 posiada ugruntowaną wiedzę na temat nanotechnologii i widzi różne aspekty jej stosowania, potrafi przekazać wiedzę na ten temat w sposób zrozumiały dla ogółu społeczeństwa | Nano_2A_K04 | — | — | C-4, C-1, C-2, C-3 | T-S-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_2A_D1-11_W01 posiada wiedzę na temat technik badawczych nanomateriałów | 2,0 | |
3,0 | przygotowanie prezentacji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Nano_2A_D1-11_W02 zna techniki mikroskopowe i potrafi je zastosować do badań nanomateriałów | 2,0 | |
3,0 | przygotowanie prezentacji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Nano_2A_D1-11_W03 posiada wiedzę na temat technik pomiarowych, potrafi obrabiać otrzymane wyniki | 2,0 | |
3,0 | przygotowanie prezentacji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_2A_D1-11_U01 Potrafi zbierać literaturę dotyczącą prowadzonych badań, tłumaczyć obcojęzyczne publikacje na język polski oraz potrafi transformować dane literaturowe do otrzymanych wyników eksperymentalnych | 2,0 | |
3,0 | przygotowanie prezentacji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Nano_2A_D1-11_U02 potrafi zebrać i opracować otrzymane wyniki eksperymentalne, porównać je z danymi literaturowymi oraz potrafi napisać publikację w języku polskim i streszczenie w języku angielskim | 2,0 | |
3,0 | napisanie publikacji z otrzymanych wyników w języku polskim | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Nano_2A_D1-11_U03 potrafi przygotować prezentację multimedialną dotyczącą przeprowadzonej pracy badawczej | 2,0 | |
3,0 | przygotowanie i wygłoszenie prezentacji z otrzymanych wyników badań | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Nano_2A_D1-11_U04 na podstawie przeprowadzonych doświadczeń i otrzymanych wyników potrafi określić dalszy kierunek prac badawczych; pogłebia swoją wiedzę w tematyce, w której pracuje | 2,0 | |
3,0 | przygotowanie prezentacji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_2A_D1-11_K01 potrafi pracować z fachową literaturą, potrafi organizować seminaria i szkolenia włączając w to innych studentów | 2,0 | |
3,0 | uczestnictwo w seminarium | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Nano_2A_D1-11_K02 wie jaki jest wpływ nanotechnologii oraz nanocząstek na środowisko oraz zdrowie ludzi, zna uregulowania prawne dotyczące występowania nanocząstek w środowisku | 2,0 | |
3,0 | uczestnictwo w seminarium | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Nano_2A_D1-11_K03 potrafi pracować w grupie, dobrze organizuje sobie czas i miejsce pracy | 2,0 | |
3,0 | uczestnictwo w seminarium | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Nano_2A_D1-11_K04 posiada ugruntowaną wiedzę na temat nanotechnologii i widzi różne aspekty jej stosowania, potrafi przekazać wiedzę na ten temat w sposób zrozumiały dla ogółu społeczeństwa | 2,0 | |
3,0 | dobrze przygotowana prezentacja | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- R.W. Kelsall, I.W. Hamley, M. Geoghegan (red.), Nanotechnologie, PWN
- Vicky Sutton, Nanotechnology Law and Policy, Carolina Academic Press
- Ludovico Cademartiri, Goeffrey A. Ozin, Nanochemia Podstawowe koncepcje, PWN
- B. Dręczewski, A. Herman, P. Wroczyński, NANOTECHNOLOGIA STAN OBECNY I PERSPEKTYWY, http://www.kchn.pg.gda.pl/didactics/nano/nanotechnologia.pdf, Gdańsk
- Stanley E. Manahan (Tłumaczenie: Władysław Boczoń, Henryk Koroniak), Toksykologia środowiska Aspekty chemiczne i biochemiczne, PWN, 2012, 1
- Przygocki Władysław, Włochowicz Andrzej, Fulereny i nanorurki. Właściwości i zastosowanie, WNT, 2001
Literatura dodatkowa
- pod red. K. Piotrowskiego, Podstawy toksykologii. Kompendium dla studentów szkół wyższych, WNT, 2009, 2