Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Nanotechnologia (S2)
Sylabus przedmiotu Praca magisterska:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Nanotechnologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca magisterska | ||
Specjalność | Nanonauki i nanotechnologie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizykochemii Nanomateriałów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ewa Mijowska <Ewa.Borowiak-Palen@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 20,0 | ECTS (formy) | 20,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | technologia chemiczna, chemia fizyczna, chemia nieorganiczna, chemia organiczna, analiza instrumentalna |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Opracowanie i napisanie pracy magisterskiej |
C-2 | Doskonalenie praktyczne umiejętności z wykorzystaniem wiedzy nabytej w trakcie studiów |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
T-PD-1 | Prowadzenie badań i opracowanie wyników badań, napisanie pracy magisterskiej | 0 |
T-PD-2 | Prezentacja pracy magisterskiej | 0 |
0 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
A-PD-1 | Praca doświadczalna, której wstępną część przeprowadzono w ramach pracowni magisterskiej | 225 |
A-PD-2 | Studia literaturowe | 75 |
A-PD-3 | Przygotowanie programu badań. Zaproponowanie sposobu i warunków prowadzenia badań oraz oczekiwanych efektów. | 100 |
A-PD-4 | Opracowanie wyników badań w formie zwartego maszynopisu. | 150 |
A-PD-5 | Przygotowanie do egzaminu dyplomowego | 40 |
A-PD-6 | Przygotowanie prezentacji | 8 |
A-PD-7 | egzamin dyplomowy | 2 |
600 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | indywidualne dyskusje na temat uzyskanych wyników i ich interpretacji |
M-2 | indywidualna instrukcja nt. przygotowania pracy magisterskiej |
M-3 | indywidualna dyskusja merytoryczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena postępów pracy |
S-2 | Ocena formująca: ocena kreatywności |
S-3 | Ocena podsumowująca: ocena pracy magisterskiej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_2A_D1-12_W03 ma szczegółową wiedzę w zakresie stosowania specjalistycznych procedur pomiarowych, przyrządów pomiarowych i komputerowych systemów pomiarowych w technice, nanotechnologii, nanobiotechnologii ma poszerzoną i uporządkowaną wiedzę w zakresie współczesnej inżynierii materiałów i spektroskopii/mikroskopii nanomateriałów i nanobiomateriałów, zna podstawowe techniki pomiarowe, obliczeniowe w wytwarzaniu i analizie produktów przewidzianych w programie wybranej specjalności | Nano_2A_W03, Nano_2A_W04, Nano_2A_W07 | — | — | C-1, C-2 | T-PD-1, T-PD-2 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_2A_D1-12_U01 potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim, nanomateriałów, chemii, inżynierii materiałowej i nauk pokrewnych; potrafi dokonywać ich krytycznej selekcji, nterpretacji oraz integracji ze swą dotychczasową wiedzą, na podstawie danych literaturowych oraz własnych badań naukowych potrafi przygotować opracowanie naukowe (publikację) w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku angielskim z zakresu zagadnień właściwych dla kierunku nanotechnologii, potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i wykorzystać proces samokształcenia w miejscu pracy | Nano_2A_U01, Nano_2A_U03, Nano_2A_U04, Nano_2A_U05 | — | — | C-1, C-2 | T-PD-1, T-PD-2 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_2A_D1-12_K01 potrafi samodzielnie uzupełniać i poszerzać swoją wiedzę o zagadnienia związane z nanotechnologią, nanomateriałami i nanobiomateriałów a także o problemy wchodzące w skład innych specjalności inżynierskich i pozainżynierskich, wskazywać innym wiarygodne źródła informacji fachowych zna wpływ wdrażania poznanych technik i technologii na środowisko naturalne, zdrowie pracowników, potrafi stosować w praktyce idee zrównoważonego rozwoju potrafi pracować w zespołach badawczych i produkcyjnych, ma świadomość społecznego znaczenia wiedzy społeczeństwa w dziedzinie nauk przyrodniczych i technicznych, przedstawia różne aspekty ich stosowania a ze szczególnym uwzględnieniem nanotechnologii i jej osiągnięć, potrafi prezentować dany problem | Nano_2A_K01, Nano_2A_K02, Nano_2A_K03, Nano_2A_K04 | — | — | C-1, C-2 | T-PD-1, T-PD-2 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_2A_D1-12_W03 ma szczegółową wiedzę w zakresie stosowania specjalistycznych procedur pomiarowych, przyrządów pomiarowych i komputerowych systemów pomiarowych w technice, nanotechnologii, nanobiotechnologii ma poszerzoną i uporządkowaną wiedzę w zakresie współczesnej inżynierii materiałów i spektroskopii/mikroskopii nanomateriałów i nanobiomateriałów, zna podstawowe techniki pomiarowe, obliczeniowe w wytwarzaniu i analizie produktów przewidzianych w programie wybranej specjalności | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi obsługiwąc aparaturę stosowaną w trakcie wykonywania pracy magistersiej, rozumie tematykę podjętą, potrafi samodzielnie sporządzić opracowanie literaturowe, opracować wyniki eksperymentalne prac inżynieryjno-technicznych w postaci pracy dyplomowej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_2A_D1-12_U01 potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim, nanomateriałów, chemii, inżynierii materiałowej i nauk pokrewnych; potrafi dokonywać ich krytycznej selekcji, nterpretacji oraz integracji ze swą dotychczasową wiedzą, na podstawie danych literaturowych oraz własnych badań naukowych potrafi przygotować opracowanie naukowe (publikację) w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku angielskim z zakresu zagadnień właściwych dla kierunku nanotechnologii, potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i wykorzystać proces samokształcenia w miejscu pracy | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawowe umiejętności w zakresie przygotowywania stanowiska pracy, doboru sprzętu, prowadzić samodzielnie eksperymenty, wykorzystywać dostępne środki do realizacji celu, w tym do sporządzenia większego opracowania w postaci np. pracy dyplomowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_2A_D1-12_K01 potrafi samodzielnie uzupełniać i poszerzać swoją wiedzę o zagadnienia związane z nanotechnologią, nanomateriałami i nanobiomateriałów a także o problemy wchodzące w skład innych specjalności inżynierskich i pozainżynierskich, wskazywać innym wiarygodne źródła informacji fachowych zna wpływ wdrażania poznanych technik i technologii na środowisko naturalne, zdrowie pracowników, potrafi stosować w praktyce idee zrównoważonego rozwoju potrafi pracować w zespołach badawczych i produkcyjnych, ma świadomość społecznego znaczenia wiedzy społeczeństwa w dziedzinie nauk przyrodniczych i technicznych, przedstawia różne aspekty ich stosowania a ze szczególnym uwzględnieniem nanotechnologii i jej osiągnięć, potrafi prezentować dany problem | 2,0 | |
3,0 | Student ma świadomość potrzeby ciągłego unowocześniania procesów technologicznych, rozumie konieczność przekazywania innym informacji o pozytywnych i negatywnych aspektach związanych z technologią w tym nanotechnologią, rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi wskazać priorytetów do realizacji określonych zadań, potrafi prezentować problemy na forum. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- dobrana indywidualnie, niezbędna do zaplanowania i prowadzenia badań oraz do napisania pracy dyplomowej, 2011