Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S1)

Sylabus przedmiotu Elementy elektrotechniki i elektroniki:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Elementy elektrotechniki i elektroniki
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Dariusz Moszyński <Dariusz.Moszynski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Fizyka
W-2Matematyka I

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie podstawowych praw elektrotechniki
C-2Poznanie metod analizy obwodów elektrycznych i magnetycznych
C-3Poznanie podstaw działania maszyn i urządzeń elektrycznych
C-4Poznanie zasad bezpieczeństwa pracy przy obwodach elektrycznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Podstawowe prawa elektrotechniki5
T-W-2Obwody elektryczne5
T-W-3Zjawisko indukcji elektromagnetycznej3
T-W-4Maszyny elektryczne: prądnice, silniki, transformatory3
T-W-5Instalacje elektryczne2
T-W-6Miernictwo elektryczne3
T-W-7Podstawowe elementy elektroniczne: diody, tranzystory, tyrystory, układy scalone.3
T-W-8Podstawowe urządzenia elektroniczne: wzmacniacze, generatory, układy zasilające.3
T-W-9Układy cyfrowe: elementy logiczne, przetworniki analogowo-cyfrowe, pamięci półprzewodnikowe, systemy mikroprocesorowe3
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Czytanie literatury5
A-W-3Przygotowanie do kolokwium25
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Pokaz

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Kolokwium
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności podczas zajęć
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_1A_B09_W01
ma wiedzę w zakresie elektrotechniki i elektroniki
TCH_1A_W05C-1, C-2, C-4T-W-2, T-W-3, T-W-1M-1, M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_1A_B09_U01
potrafi wykorzystać wiedzę w zakresie elektrotechniki i elektroniki do analizy funkcjonowania urządzeń elektrycznych
TCH_1A_U16C-3T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-5M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_1A_B09_W01
ma wiedzę w zakresie elektrotechniki i elektroniki
2,0
3,0Student zna podstawowe prawa elektrotechniki oraz zasady funkcjonowania urządzeń elektronicznych. Wiedza studneta na temat omawianych zagadnien jest na poziomie 60%.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_1A_B09_U01
potrafi wykorzystać wiedzę w zakresie elektrotechniki i elektroniki do analizy funkcjonowania urządzeń elektrycznych
2,0
3,0Student potrafi zanalizować funkcjonowanie urządzeń elektrotechniki. Wiedza studneta na temat omawianych zagadnien jest na poziomie 60%.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Praca zbiorowa, Elektrotechnika i elektronika dla nieelektryków, WNT, Warszawa, 2007
  2. Z. Majerowska, Ćwiczenia z podstaw elektrotechniki dla chemików, Wydawnictwa Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 1976

Literatura dodatkowa

  1. E. Koziej, B. Sochoń, Elektrotechnika i elektronika, PWN, Warszawa, 1986

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowe prawa elektrotechniki5
T-W-2Obwody elektryczne5
T-W-3Zjawisko indukcji elektromagnetycznej3
T-W-4Maszyny elektryczne: prądnice, silniki, transformatory3
T-W-5Instalacje elektryczne2
T-W-6Miernictwo elektryczne3
T-W-7Podstawowe elementy elektroniczne: diody, tranzystory, tyrystory, układy scalone.3
T-W-8Podstawowe urządzenia elektroniczne: wzmacniacze, generatory, układy zasilające.3
T-W-9Układy cyfrowe: elementy logiczne, przetworniki analogowo-cyfrowe, pamięci półprzewodnikowe, systemy mikroprocesorowe3
30

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Czytanie literatury5
A-W-3Przygotowanie do kolokwium25
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_1A_B09_W01ma wiedzę w zakresie elektrotechniki i elektroniki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_1A_W05ma wiedzę w zakresie elektrotechniki, elektroniki, automatyki i informatyki w zakresie potrzebnym do rozwiązywania i formułowania prostych zadań i obliczeń związanych z technologią chemiczną
Cel przedmiotuC-1Poznanie podstawowych praw elektrotechniki
C-2Poznanie metod analizy obwodów elektrycznych i magnetycznych
C-4Poznanie zasad bezpieczeństwa pracy przy obwodach elektrycznych
Treści programoweT-W-2Obwody elektryczne
T-W-3Zjawisko indukcji elektromagnetycznej
T-W-1Podstawowe prawa elektrotechniki
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Pokaz
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna podstawowe prawa elektrotechniki oraz zasady funkcjonowania urządzeń elektronicznych. Wiedza studneta na temat omawianych zagadnien jest na poziomie 60%.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_1A_B09_U01potrafi wykorzystać wiedzę w zakresie elektrotechniki i elektroniki do analizy funkcjonowania urządzeń elektrycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_1A_U16potrafi wykorzystywać nabytą wiedzę do krytycznej analizy i oceny funkcjonowania aparatów i istniejących rozwiązań technicznych w procesach technologii chemicznej
Cel przedmiotuC-3Poznanie podstaw działania maszyn i urządzeń elektrycznych
Treści programoweT-W-4Maszyny elektryczne: prądnice, silniki, transformatory
T-W-6Miernictwo elektryczne
T-W-7Podstawowe elementy elektroniczne: diody, tranzystory, tyrystory, układy scalone.
T-W-8Podstawowe urządzenia elektroniczne: wzmacniacze, generatory, układy zasilające.
T-W-9Układy cyfrowe: elementy logiczne, przetworniki analogowo-cyfrowe, pamięci półprzewodnikowe, systemy mikroprocesorowe
T-W-5Instalacje elektryczne
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Kolokwium
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności podczas zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi zanalizować funkcjonowanie urządzeń elektrotechniki. Wiedza studneta na temat omawianych zagadnien jest na poziomie 60%.
3,5
4,0
4,5
5,0