Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S1)
Sylabus przedmiotu Wybrane zagadnienia z technologii nieorganicznej:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Wybrane zagadnienia z technologii nieorganicznej | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Iwona Pełech <Iwona.Pelech@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | podstawy technologii chemicznej I |
W-2 | technologia chemiczna-procesy przemysłu syntezy chemicznej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z metodami rozwiązywania prodstych zadań i problemów inżynierskich |
C-2 | Zapoznanie studenta z procesami technologicznymi z zakresu technologii chemicznej nieorganicznej realizowanymi w skali laboratoryjnej. |
C-3 | Zapoznanie studenta z organizacją pracy oraz realizacją procesów technologicznych w skali przemysłowej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Pogłębianie wiedzy z zakresu technologii chemicznej nieorganicznej poprzez: udział w projektowaniu, wykonaniu instalacji do przeprowadzania prostych procesów w skali laboratoryjnej z zakresu technologii chemicznej nieorganicznej. Dobór procedur analitycznych do kontroli parametrów oraz produktów przeprowadzanych procesów. Opracowanie i analizowanie otrzymanych wyników przeprowadzonych badań. | 65 |
T-L-2 | Zapoznanie się z procesami z zakresu technologii chemicznej nieorganicznej realizowanymi w skali przemysłowej na terenie odpowiednich zakładów realizujących dany proces. | 30 |
95 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 75 |
A-L-2 | Przygotowanie się do zajęć i zaliczenia | 19 |
A-L-3 | Konsultacje z nauczyciel prowadzącycm | 1 |
95 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Zajęcia będą prowadzone w formie ćwiczeń laboratoryjnych. |
M-2 | Zajęcia będż prowadzone w formie laboratorium na terenie zakładów przemysłowych |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena sprawozdania z przeprowadzonych zajęć |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena w formie zalicznia ustnego u osoby odpowiedzialnej za przedmiot |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_1A_D01-1_W015 zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich związanych z technologią chemiczną | TCH_1A_W15 | — | — | C-1 | T-L-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_1A_D01-1_U01 potrafi planować, dobierać odpowiednie reakcje chemiczne wykonywać eksperymenty chemiczne, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać poprawne wnioski | TCH_1A_U08, TCH_1A_U19, TCH_1A_U23 | — | — | C-2 | T-L-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_1A_D01-1_K06 potrafi pracować w grupie, mając świadomość wpływu własnych działań na efekty pracy całego zespołu | TCH_1A_K06 | — | — | C-3 | T-L-2, T-L-1 | M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_1A_D01-1_W015 zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich związanych z technologią chemiczną | 2,0 | Student nie potrafi wykorzystać wiedzy technologicznej do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich. Wiedza studenta ze znajomosci problemu zawartego w treści programowej jest poniżej 60% |
3,0 | Student potrafi w stopniu dostatecznym wykorzystać wiedzę technologiczną do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich. Wiedza studenta ze znajomosci problemu zawartego w tresci programowej jest na poziomie 60% | |
3,5 | Student potrafi w stopniu wyższym niż dostatecznym wykorzystać wiedzę technologiczną do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich. Wiedza studenta ze znajomosci problemu zawartego w tresci programowej jest na poziomie 70% | |
4,0 | Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystać wiedzę technologiczną do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich. Wiedza studenta ze znajomosci problemu zawartego w tresci programowej jest na poziomie 80% | |
4,5 | Student potrafi w stopniu wyższym niż dobrym wykorzystać wiedzę technologiczną do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich. Wiedza studenta ze znajomosci problemu zawartego w tresci programowej jest na poziomie 90% | |
5,0 | Student potrafi bardzo dobrze wykorzystać wiedzę technologiczną do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich. Wiedza studenta ze znajomosci problemu zawartego w tresci programowej jest na poziomie 98% |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_1A_D01-1_U01 potrafi planować, dobierać odpowiednie reakcje chemiczne wykonywać eksperymenty chemiczne, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać poprawne wnioski | 2,0 | Student nie potrafi wykorzystać wiedzy technologicznej do przeprowadzenia prostych eksperymentów chemiczncyh oraz interpretować uzyskanych wyników i wyciagać poprawych wniosków. Wiedza studenta ze znajomosci problemu zawartego w tresci programowej jest poniżej 60% |
3,0 | Student potrafi w stopniu dostatecznym wykorzystać wiedzę technologiczną do przeprowadzenia prostych eksperymentów chemiczncyh oraz interpretować uzyskane wyniki. Wiedza studenta ze znajomosci problemu zawartego w tresci programowej jest na poziomie 60%. | |
3,5 | Student potrafi w stopniu wyższym niż dostatecznym wykorzystać wiedzę technologiczną do przeprowadzenia prostych eksperymentów chemiczncyh oraz interpretować uzyskane wyniki. Wiedza studenta ze znajomosci problemu zawartego w tresci programowej jest na poziomie 70%. | |
4,0 | Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystać wiedzę technologiczną do przeprowadzenia prostych eksperymentów chemiczncyh oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski. Wiedza studenta ze znajomosci problemu zawartego w tresci programowej jest na poziomie 80%. | |
4,5 | Student potrafi w stopniu wyższym niż dobrym wykorzystać wiedzę technologiczną do przeprowadzenia prostych eksperymentów chemiczncyh oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski. Wiedza studenta ze znajomosci problemu zawartego w tresci programowej jest na poziomie 90%. | |
5,0 | Student potrafi bardzo dobrze wykorzystać wiedzę technologiczną do przeprowadzenia prostych eksperymentów chemiczncyh oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągać poprawnie wnioski. Wiedza studenta ze znajomosci problemu zawartego w tresci programowej jest na poziomie 98%. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_1A_D01-1_K06 potrafi pracować w grupie, mając świadomość wpływu własnych działań na efekty pracy całego zespołu | 2,0 | Student nie potrafi pracować w grupie, jego działania dezorganizują pracę zespołu. |
3,0 | Student potrafi w stopniu dostatecznym pracować w grupie, brak świadomości wpływu jego pracy na efekt końcowy realizowanego zadania | |
3,5 | Student potrafi w stopniu dostatecznym pracować w grupie, zdaje sobie sprawę, iż od jego pracy zależy efekt końcowy realizowanego zadania | |
4,0 | Student dobrze pracuje w grupie, zdaje sobie sprawę, iż od jego pracy zależy efekt końcowy realizowanego zadania | |
4,5 | Student bardziej niż dobrze pracuje w grupie, zdaje sobie sprawę, iż od jego pracy zależy efekt końcowy realizowanego zadania | |
5,0 | Student bardzo dobrze pracuje w grupie, zdaje sobie sprawę, iż od jego pracy zależy efekt końcowy realizowanego zadania |
Literatura podstawowa
- Osoba prowadząca dostarcza materiały studentom, Przeglad najnowszej literatury związanej tematem laboratorium, 2011