Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S1)

Sylabus przedmiotu Podstawy elektrotechniki:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Podstawy elektrotechniki
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Dariusz Moszyński <Dariusz.Moszynski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Fizyka
W-2Matematyka I

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie podstawowych praw elektrotechniki
C-2Poznanie metod analizy obwodów elektrycznych i magnetycznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Podstawowe prawa elektrotechniki3
T-W-2Obwody elektryczne prądu stałego3
T-W-3Obwody elektryczne prądu sinusoidalnego jednofazowego. Obwody trójfazowe3
T-W-4Metody obliczania obwodów elektrycznych prądu stałego5
T-W-5Pole elektrostatyczne2
T-W-6Pole magnetyczne2
T-W-7Zjawisko indukcji elektromagnetycznej2
T-W-8Elementy R, L, C w obwodach prądów sinusoidalnie zmiennych2
T-W-9Rezonans w obwodach elektrycznych2
T-W-10Obwody nieliniowe prądu przemiennego2
T-W-11Czwórniki2
T-W-12Stany nieustalone w obwodach elektrycznych2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Czytanie literatury5
A-W-3Przygotowanie do kolokwium25
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Pokaz

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Kolokwium
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności podczas zajęć
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_1A_B09b_W01
ma wiedzę w zakresie podstaw elektrotechniki
TCH_1A_W05C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-7M-1, M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_1A_B09b_U01
potrafi wykorzystać wiedzę w zakresie elektrotechniki i elektroniki do analizy funkcjonowania urządzeń elektrycznych
TCH_1A_U16M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_1A_B09b_W01
ma wiedzę w zakresie podstaw elektrotechniki
2,0
3,0Student zna podstawowe prawa elektrotechniki oraz zasady funkcjonowania urządzeń elektronicznych. Wiedza studneta na temat omawianych zagadnien jest na poziomie 60%.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_1A_B09b_U01
potrafi wykorzystać wiedzę w zakresie elektrotechniki i elektroniki do analizy funkcjonowania urządzeń elektrycznych
2,0
3,0Student potrafi zanalizować funkcjonowanie urządzeń elektrotechniki. Wiedza studneta na temat omawianych zagadnien jest na poziomie 60%.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Praca zbiorowa, Elektrotechnika i elektronika dla nieelektryków, WNT, Warszawa, 2007
  2. Z. Majerowska, Ćwiczenia z podstaw elektrotechniki dla chemików, Wydawnictwa Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 1976

Literatura dodatkowa

  1. E. Koziej, B. Sochoń, Elektrotechnika i elektronika, PWN, Warszawa, 1986

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowe prawa elektrotechniki3
T-W-2Obwody elektryczne prądu stałego3
T-W-3Obwody elektryczne prądu sinusoidalnego jednofazowego. Obwody trójfazowe3
T-W-4Metody obliczania obwodów elektrycznych prądu stałego5
T-W-5Pole elektrostatyczne2
T-W-6Pole magnetyczne2
T-W-7Zjawisko indukcji elektromagnetycznej2
T-W-8Elementy R, L, C w obwodach prądów sinusoidalnie zmiennych2
T-W-9Rezonans w obwodach elektrycznych2
T-W-10Obwody nieliniowe prądu przemiennego2
T-W-11Czwórniki2
T-W-12Stany nieustalone w obwodach elektrycznych2
30

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Czytanie literatury5
A-W-3Przygotowanie do kolokwium25
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_1A_B09b_W01ma wiedzę w zakresie podstaw elektrotechniki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_1A_W05ma wiedzę w zakresie elektrotechniki, elektroniki, automatyki i informatyki w zakresie potrzebnym do rozwiązywania i formułowania prostych zadań i obliczeń związanych z technologią chemiczną
Cel przedmiotuC-1Poznanie podstawowych praw elektrotechniki
C-2Poznanie metod analizy obwodów elektrycznych i magnetycznych
Treści programoweT-W-1Podstawowe prawa elektrotechniki
T-W-2Obwody elektryczne prądu stałego
T-W-3Obwody elektryczne prądu sinusoidalnego jednofazowego. Obwody trójfazowe
T-W-7Zjawisko indukcji elektromagnetycznej
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Pokaz
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna podstawowe prawa elektrotechniki oraz zasady funkcjonowania urządzeń elektronicznych. Wiedza studneta na temat omawianych zagadnien jest na poziomie 60%.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_1A_B09b_U01potrafi wykorzystać wiedzę w zakresie elektrotechniki i elektroniki do analizy funkcjonowania urządzeń elektrycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_1A_U16potrafi wykorzystywać nabytą wiedzę do krytycznej analizy i oceny funkcjonowania aparatów i istniejących rozwiązań technicznych w procesach technologii chemicznej
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Kolokwium
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności podczas zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi zanalizować funkcjonowanie urządzeń elektrotechniki. Wiedza studneta na temat omawianych zagadnien jest na poziomie 60%.
3,5
4,0
4,5
5,0