Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Technologia wody i inżynierii środowiska

Sylabus przedmiotu Master thesis:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Master thesis
Specjalność Inorganic Chemical Technology
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Materiałów Katalitycznych i Sorpcyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Beata Michalkiewicz <Beata.Michalkiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 20,0 ECTS (formy) 20,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praca dyplomowaPD3 0 20,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Math I and II Inorganic Chemistry I and II Physical Chemistry I and II Chemical Technology Chemical Engineering Mathematical Modeling Chemical reactors

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1write a thesis
C-2strengthen and systematize the knowledge acquired in the course of study

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praca dyplomowa
T-PD-1art of writing the thesis0
T-PD-2popularization of scientific research0
0

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praca dyplomowa
A-PD-1Reading the literature related to the topic of the thesis200
A-PD-2Production of results of investigations related to the thesis200
A-PD-3Production of results of investigations related to the thesis145
A-PD-4Prepare a presentation of research results related to thesis50
A-PD-5Presentation of research results related to the thesis5
600

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1indywidual discussion
M-2individual instruction

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: evaluate the activity and creativity
S-2Ocena formująca: evaluation of progress
S-3Ocena podsumowująca: evaluation of the thesis
S-4Ocena podsumowująca: exam

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D12-14_W01
has extensive knowledge of the mathematical description of the process, research on the influence of technological parameters on the process speed, efficiency and selectivity of the desired product and the conversion
TCH_2A_W09C-2T-PD-1, T-PD-2M-1S-4

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D12-14_U01
use literature data and our own research to prepare the scientific publication in English
TCH_2A_U11, TCH_2A_U12, TCH_2A_U19, TCH_2A_U20C-1T-PD-1M-1, M-2S-2, S-1
TCH_2A_D12-14_U02
analyzes, compares and evaluates both new and existing research methods and technological solutions related to the topic of the thesis
TCH_2A_U11, TCH_2A_U12, TCH_2A_U19, TCH_2A_U20C-1T-PD-1M-1, M-2S-2, S-1
TCH_2A_D12-14_U03
validates test benches used in thesis
TCH_2A_U19C-1T-PD-1M-1, M-2S-3, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D12-14_K01
actively participates in events such scientific picnics presenting the results of his thesis
TCH_2A_K02C-1T-PD-2M-1, M-2S-2, S-1
TCH_2A_D12-14_K02
happy accede to supplement their knowledge related to the thesis
TCH_2A_K03C-1T-PD-1M-1, M-2S-2, S-1
TCH_2A_D12-14_K03
has the ability to determine priorities writing a thesis
TCH_2A_K04C-1T-PD-1M-1, M-2S-2, S-3, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D12-14_W01
has extensive knowledge of the mathematical description of the process, research on the influence of technological parameters on the process speed, efficiency and selectivity of the desired product and the conversion
2,0
3,0in 51% has extensive knowledge of the mathematical description of the process, research on the influence of technological parameters on the process speed, efficiency and selectivity of the desired product and the conversion
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D12-14_U01
use literature data and our own research to prepare the scientific publication in English
2,0can not use literature data and our own research to prepare the scientific publication in English
3,0in at least 51% can use literature data and our own research to prepare the scientific publication in English
3,5in at least 61% can use literature data and our own research to prepare the scientific publication in English
4,0in at least 71% can use literature data and our own research to prepare the scientific publication in English
4,5in at least 81% can use literature data and our own research to prepare the scientific publication in English
5,0in at least 91% can use literature data and our own research to prepare the scientific publication in English
TCH_2A_D12-14_U02
analyzes, compares and evaluates both new and existing research methods and technological solutions related to the topic of the thesis
2,0can not analyzes, compares and evaluates both new and existing research methods and technological solutions related to the topic of the thesis
3,0in at least 51% can analyzes, compares and evaluates both new and existing research methods and technological solutions related to the topic of the thesis
3,5in at least 61% can analyzes, compares and evaluates both new and existing research methods and technological solutions related to the topic of the thesis
4,0in at least 71% can analyzes, compares and evaluates both new and existing research methods and technological solutions related to the topic of the thesis
4,5in at least 81% can analyzes, compares and evaluates both new and existing research methods and technological solutions related to the topic of the thesis
5,0in at least 91% can analyzes, compares and evaluates both new and existing research methods and technological solutions related to the topic of the thesis
TCH_2A_D12-14_U03
validates test benches used in thesis
2,0can not validates test benches used in thesis
3,0in at least 51% can validates test benches used in thesis
3,5in at least 61% can validates test benches used in thesis
4,0in at least 71% can validates test benches used in thesis
4,5in at least 81% can validates test benches used in thesis
5,0in at least 91% can validates test benches used in thesis

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D12-14_K01
actively participates in events such scientific picnics presenting the results of his thesis
2,0can not actively participates in events such scientific picnics presenting the results of his thesis
3,0in at least 51% can actively participates in events such scientific picnics presenting the results of his thesis
3,5in at least 61% can actively participates in events such scientific picnics presenting the results of his thesis
4,0in at least 71% can actively participates in events such scientific picnics presenting the results of his thesis
4,5in at least 81% can actively participates in events such scientific picnics presenting the results of his thesis
5,0in at least 91% can actively participates in events such scientific picnics presenting the results of his thesis
TCH_2A_D12-14_K02
happy accede to supplement their knowledge related to the thesis
2,0can not happy accede to supplement their knowledge related to the thesis
3,0in at least 51% can happy accede to supplement their knowledge related to the thesis
3,5in at least 61% can happy accede to supplement their knowledge related to the thesis
4,0in at least 71% can happy accede to supplement their knowledge related to the thesis
4,5in at least 81% can happy accede to supplement their knowledge related to the thesis
5,0in at least 91% can happy accede to supplement their knowledge related to the thesis
TCH_2A_D12-14_K03
has the ability to determine priorities writing a thesis
2,0can not has the ability to determine priorities writing a thesis
3,0in at least 51% can has the ability to determine priorities writing a thesis
3,5in at least 61% can has the ability to determine priorities writing a thesis
4,0in at least 71% can has the ability to determine priorities writing a thesis
4,5in at least 81% can has the ability to determine priorities writing a thesis
5,0in at least 91% can has the ability to determine priorities writing a thesis

Literatura podstawowa

  1. not applicable literature thematically related to the topic of the thesis, literature thematically related to the topic of the thesis, 2011

Treści programowe - praca dyplomowa

KODTreść programowaGodziny
T-PD-1art of writing the thesis0
T-PD-2popularization of scientific research0
0

Formy aktywności - praca dyplomowa

KODForma aktywnościGodziny
A-PD-1Reading the literature related to the topic of the thesis200
A-PD-2Production of results of investigations related to the thesis200
A-PD-3Production of results of investigations related to the thesis145
A-PD-4Prepare a presentation of research results related to thesis50
A-PD-5Presentation of research results related to the thesis5
600
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D12-14_W01has extensive knowledge of the mathematical description of the process, research on the influence of technological parameters on the process speed, efficiency and selectivity of the desired product and the conversion
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W09posiada rozszerzoną wiedzę w zakresie matematycznego opisu procesu technologicznego, badań wpływu parametrów technologicznych na szybkość procesu, wydajność i selektywność przemiany do produktu pożądanego i ubocznych oraz stopień konwersji
Cel przedmiotuC-2strengthen and systematize the knowledge acquired in the course of study
Treści programoweT-PD-1art of writing the thesis
T-PD-2popularization of scientific research
Metody nauczaniaM-1indywidual discussion
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: exam
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0in 51% has extensive knowledge of the mathematical description of the process, research on the influence of technological parameters on the process speed, efficiency and selectivity of the desired product and the conversion
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D12-14_U01use literature data and our own research to prepare the scientific publication in English
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U11potrafi wykorzystywać wiedzę do analizy i oceny funkcjonowania rozwiązań technicznych stosowanych w różnych procesach technologicznych realizowanych w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U12potrafi porównać różne rozwiązania technologiczne i zaproponować ich zmiany w celu zmniejszenia energochłonności, poprawy jakości produktu lub wydajności procesu
TCH_2A_U19potrafi ocenić poprawność i jakość istniejących stanowisk badawczych również pod względem bezpieczeństwa pracy, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U20potrafi dokonać analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
Cel przedmiotuC-1write a thesis
Treści programoweT-PD-1art of writing the thesis
Metody nauczaniaM-1indywidual discussion
M-2individual instruction
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: evaluation of progress
S-1Ocena formująca: evaluate the activity and creativity
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0can not use literature data and our own research to prepare the scientific publication in English
3,0in at least 51% can use literature data and our own research to prepare the scientific publication in English
3,5in at least 61% can use literature data and our own research to prepare the scientific publication in English
4,0in at least 71% can use literature data and our own research to prepare the scientific publication in English
4,5in at least 81% can use literature data and our own research to prepare the scientific publication in English
5,0in at least 91% can use literature data and our own research to prepare the scientific publication in English
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D12-14_U02analyzes, compares and evaluates both new and existing research methods and technological solutions related to the topic of the thesis
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U11potrafi wykorzystywać wiedzę do analizy i oceny funkcjonowania rozwiązań technicznych stosowanych w różnych procesach technologicznych realizowanych w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U12potrafi porównać różne rozwiązania technologiczne i zaproponować ich zmiany w celu zmniejszenia energochłonności, poprawy jakości produktu lub wydajności procesu
TCH_2A_U19potrafi ocenić poprawność i jakość istniejących stanowisk badawczych również pod względem bezpieczeństwa pracy, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U20potrafi dokonać analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
Cel przedmiotuC-1write a thesis
Treści programoweT-PD-1art of writing the thesis
Metody nauczaniaM-1indywidual discussion
M-2individual instruction
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: evaluation of progress
S-1Ocena formująca: evaluate the activity and creativity
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0can not analyzes, compares and evaluates both new and existing research methods and technological solutions related to the topic of the thesis
3,0in at least 51% can analyzes, compares and evaluates both new and existing research methods and technological solutions related to the topic of the thesis
3,5in at least 61% can analyzes, compares and evaluates both new and existing research methods and technological solutions related to the topic of the thesis
4,0in at least 71% can analyzes, compares and evaluates both new and existing research methods and technological solutions related to the topic of the thesis
4,5in at least 81% can analyzes, compares and evaluates both new and existing research methods and technological solutions related to the topic of the thesis
5,0in at least 91% can analyzes, compares and evaluates both new and existing research methods and technological solutions related to the topic of the thesis
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D12-14_U03validates test benches used in thesis
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U19potrafi ocenić poprawność i jakość istniejących stanowisk badawczych również pod względem bezpieczeństwa pracy, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
Cel przedmiotuC-1write a thesis
Treści programoweT-PD-1art of writing the thesis
Metody nauczaniaM-1indywidual discussion
M-2individual instruction
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: evaluation of the thesis
S-1Ocena formująca: evaluate the activity and creativity
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0can not validates test benches used in thesis
3,0in at least 51% can validates test benches used in thesis
3,5in at least 61% can validates test benches used in thesis
4,0in at least 71% can validates test benches used in thesis
4,5in at least 81% can validates test benches used in thesis
5,0in at least 91% can validates test benches used in thesis
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D12-14_K01actively participates in events such scientific picnics presenting the results of his thesis
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_K02rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu poprzez wydawnictwa popularno-naukowe, prasę, radio i telewizję, opinii dotyczących nowoczesnych rozwiązań w zakresie technologii chemicznej, zaniechań technologii przestarzałych; potrzebę udzielania informacji o pozytywnych i negatywnych aspektach działalności związanej z technologią chemiczną
Cel przedmiotuC-1write a thesis
Treści programoweT-PD-2popularization of scientific research
Metody nauczaniaM-1indywidual discussion
M-2individual instruction
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: evaluation of progress
S-1Ocena formująca: evaluate the activity and creativity
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0can not actively participates in events such scientific picnics presenting the results of his thesis
3,0in at least 51% can actively participates in events such scientific picnics presenting the results of his thesis
3,5in at least 61% can actively participates in events such scientific picnics presenting the results of his thesis
4,0in at least 71% can actively participates in events such scientific picnics presenting the results of his thesis
4,5in at least 81% can actively participates in events such scientific picnics presenting the results of his thesis
5,0in at least 91% can actively participates in events such scientific picnics presenting the results of his thesis
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D12-14_K02happy accede to supplement their knowledge related to the thesis
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_K03rozumie potrzebę kształcenia ustawicznego poprzez prace indywidualne oraz grupowe
Cel przedmiotuC-1write a thesis
Treści programoweT-PD-1art of writing the thesis
Metody nauczaniaM-1indywidual discussion
M-2individual instruction
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: evaluation of progress
S-1Ocena formująca: evaluate the activity and creativity
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0can not happy accede to supplement their knowledge related to the thesis
3,0in at least 51% can happy accede to supplement their knowledge related to the thesis
3,5in at least 61% can happy accede to supplement their knowledge related to the thesis
4,0in at least 71% can happy accede to supplement their knowledge related to the thesis
4,5in at least 81% can happy accede to supplement their knowledge related to the thesis
5,0in at least 91% can happy accede to supplement their knowledge related to the thesis
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D12-14_K03has the ability to determine priorities writing a thesis
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_K04prawidłowo identyfikuje, odpowiednio określa priorytety i potrafi rozstrzygać dylematy związane z realizacją przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1write a thesis
Treści programoweT-PD-1art of writing the thesis
Metody nauczaniaM-1indywidual discussion
M-2individual instruction
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: evaluation of progress
S-3Ocena podsumowująca: evaluation of the thesis
S-1Ocena formująca: evaluate the activity and creativity
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0can not has the ability to determine priorities writing a thesis
3,0in at least 51% can has the ability to determine priorities writing a thesis
3,5in at least 61% can has the ability to determine priorities writing a thesis
4,0in at least 71% can has the ability to determine priorities writing a thesis
4,5in at least 81% can has the ability to determine priorities writing a thesis
5,0in at least 91% can has the ability to determine priorities writing a thesis