Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Technologia wody i inżynierii środowiska
Sylabus przedmiotu Laboratorium przeddyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Laboratorium przeddyplomowe | ||
Specjalność | Technologia nieorganiczna | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zofia Lendzion-Bieluń <Zofia.Lendzion-Bielun@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 10,0 | ECTS (formy) | 10,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Technologie chemiczne przemysłu nieorganicznego i inżynierii środowiska |
W-2 | Zjawiska powierzchniowe i przemysłowe procesy katalityczne |
W-3 | Elementy biotechnologii |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ukształtowanie umiejętności przeglądu i doboru dostępnych publikacji w zależności od tematyki badawczej |
C-2 | ukształtowanie umiejętności prowadzenia i kontroli procesu z zakresu technologii chemicznej nieorganicznej i inżynierii środowiska |
C-3 | Przygotowanie do właściwego opracowania wyników badań i rzetelnej ich interpretacji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Zapoznanie się z literaturą dotyczącą tematyki pracy dyplomowej i jej analiza | 72 |
T-L-2 | Budowa stanowiska badawczego i sprawdzenie poprawności jego działania | 50 |
T-L-3 | Dobór metod analitycznych niezbędnych do kontroli procesu i właściwości otrzmywanego produktu i sprawdzenie poprawności ich wykonywania | 50 |
T-L-4 | Przeprowadzenie założonych badań wstępnych i opracowanie rezultatów doświadczeń | 98 |
270 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych | 270 |
A-L-2 | Wstępne opracowanie części teoretycznej pracy dyplomowej | 30 |
300 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Ciągła bezpośrednia praca ze studentem w laboratorium |
M-2 | Dyskusje merytoryczne dotyczące poprawności realizowanych badań i interpretacji wyników |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Okresowa ocena przebiegu realizacji badań |
S-2 | Ocena formująca: Ocena samodzielności i aktywności w prowadzeniu badań |
S-3 | Ocena podsumowująca: Sprawozdzanie pisemne z realizacji założonych badań |
S-4 | Ocena podsumowująca: Opracowanie literaturowe związane z tematyką pracy dyplomowej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D06-12_W01 Definiuje badany proces technologiczny, dobiera metody kontroli procesu i produktu, konstruuje stanowisko badawcze, planuje wykonanie cyklu doświadczeń w zależności od zmiany wejściowych parametrów procesowych (badania kinetyczne, termodynamiczne), opracowuje uzyskane wyniki i wskazuje na zaobserwowane zależności oraz je interpretuje | TCH_2A_W02, TCH_2A_W08, TCH_2A_W09, TCH_2A_W13 | — | — | C-1, C-3, C-2 | T-L-2, T-L-1, T-L-3, T-L-4 | M-1, M-2 | S-3, S-2, S-1, S-4 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D06-12_U01 Pozyskuje i analizuje informacje z literatury polskiej i anglojęzycznej formułując na jej podstawie założenia pracy badawczej z zakresu technologii nieorganicznej i inżynierii środowiska | TCH_2A_U01, TCH_2A_U02 | — | — | C-1 | T-L-1 | M-2 | S-4 |
TCH_2A_D06-12_U02 Wykorzystuje zdobytą wiedzę do: zaproponowania procesu technologicznego z obszaru technologii nieorganicznej i inżynierii środowiska, budowy stanowiska badawczego, wyboru metod kontroli procesu i charakterystyki produktów, planowania doświadczeń, opracowania wyników i ich interpretacji | TCH_2A_U08, TCH_2A_U09, TCH_2A_U10, TCH_2A_U11, TCH_2A_U12, TCH_2A_U13, TCH_2A_U14 | — | — | C-3, C-2 | T-L-2, T-L-3, T-L-4 | M-1, M-2 | S-3, S-2, S-1 |
TCH_2A_D06-12_U03 Potrafi zaprojektować i zestawić bezpieczne stanowisko badawcze, dobrać właściwe metody kontroli procesu i charakterystyki produktów, zaplanować koncepcję procesu i cykl doświadczeń, opracować i interpretować uzyskane wyniki, ocenić ich jakość i poprawność, ocenić proces pod względem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktu | TCH_2A_U16, TCH_2A_U17, TCH_2A_U18, TCH_2A_U19, TCH_2A_U20 | — | — | C-3, C-2 | T-L-2, T-L-3, T-L-4 | M-1, M-2 | S-3, S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D06-12_K01 Postępuje zgodnie z zasadami etyki, aktywnie uczestniczy w procesie badawczym, bierze odpowiedzialność za swoje postępowanie, jest świadomy wpływu swojej działalności na otoczenie | TCH_2A_K01 | — | — | C-3, C-2 | T-L-2, T-L-3, T-L-4 | M-1, M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D06-12_W01 Definiuje badany proces technologiczny, dobiera metody kontroli procesu i produktu, konstruuje stanowisko badawcze, planuje wykonanie cyklu doświadczeń w zależności od zmiany wejściowych parametrów procesowych (badania kinetyczne, termodynamiczne), opracowuje uzyskane wyniki i wskazuje na zaobserwowane zależności oraz je interpretuje | 2,0 | Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3 |
3,0 | Student naprowadzany przez opiekuna definiuje badany proces technologiczny, dobiera metody kontroli procesu i produktu, konstruuje stanowisko badawcze, nie planuje samodzielnie wykonania cyklu doświadczeń w zależności od zmiany wejściowych parametrów procesowych (badania kinetyczne, termodynamiczne), nie opracowuje uzyskanych wyników i nie wskazuje na zaobserwowane zależności | |
3,5 | Student definiuje samodzielnie badany proces technologiczny, dobiera metody kontroli procesu i produktu, konstruuje stanowisko badawcze, nie planuje samodzielnie wykonania cyklu doświadczeń w zależności od zmiany wejściowych parametrów procesowych (badania kinetyczne, termodynamiczne), nie opracowuje uzyskanych wyników i nie wskazuje na zaobserwowane zaobserwowane zależności | |
4,0 | Student samodzielnie definiuje badany proces technologiczny, dobiera metody kontroli procesu i produktu, konstruuje stanowisko badawcze, planuje wykonanie cyklu doświadczeń w zależności od zmiany wejściowych parametrów procesowych (badania kinetyczne, termodynamiczne), częściowo opracowuje uzyskane wyniki i częściowo wskazuje na zaobserwowane zależności | |
4,5 | Student samodzielnie definiuje badany proces technologiczny, dobiera metody kontroli procesu i produktu, konstruuje stanowisko badawcze, planuje wykonanie cyklu doświadczeń w zależności od zmiany wejściowych parametrów procesowych (badania kinetyczne, termodynamiczne), opracowuje uzyskane wyniki i wskazuje na zaobserwowane zależności | |
5,0 | Student samodzielnie definiuje badany proces technologiczny, dobiera metody kontroli procesu i produktu, konstruuje stanowisko badawcze, planuje wykonanie cyklu doświadczeń w zależności od zmiany wejściowych parametrów procesowych (badania kinetyczne, termodynamiczne), opracowuje uzyskane wyniki i wskazuje na zaobserwowane zależności oraz je interpretuje |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D06-12_U01 Pozyskuje i analizuje informacje z literatury polskiej i anglojęzycznej formułując na jej podstawie założenia pracy badawczej z zakresu technologii nieorganicznej i inżynierii środowiska | 2,0 | Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3 |
3,0 | Pozyskuje informacje z literatury polskiej i częśiowo z anglojęzycznej, nie analizuje i nie formułuje na jej podstawie założeń pracy badawczej z zakresu technologii nieorganicznej i inżynierii środowiska | |
3,5 | Pozyskuje informacje z literatury polskiej i częśiowo z anglojęzycznej, częściowo je analizuje ale nie formułuje na jej podstawie założeń pracy badawczej z zakresu technologii nieorganicznej i inżynierii środowiska | |
4,0 | Pozyskuje informacje z literatury polskiej i częśiowo z anglojęzycznej, częściowo je analizuje i częściowo formułuje na jej podstawie założenia pracy badawczej z zakresu technologii nieorganicznej i inżynierii środowiska | |
4,5 | Pozyskuje i analizuje informacje z literatury polskiej i anglojęzycznej, częściowo formułuje na jej podstawie założenia pracy badawczej z zakresu technologii nieorganicznej i inżynierii środowiska | |
5,0 | Pozyskuje i analizuje informacje z literatury polskiej i anglojęzycznej formułując na jej podstawie założenia pracy badawczej z zakresu technologii nieorganicznej i inżynierii środowiska | |
TCH_2A_D06-12_U02 Wykorzystuje zdobytą wiedzę do: zaproponowania procesu technologicznego z obszaru technologii nieorganicznej i inżynierii środowiska, budowy stanowiska badawczego, wyboru metod kontroli procesu i charakterystyki produktów, planowania doświadczeń, opracowania wyników i ich interpretacji | 2,0 | Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3 |
3,0 | Częściowo wykorzystuje zdobytą wiedzę do: zaproponowania procesu technologicznego z obszaru technologii nieorganicznej i inżynierii środowiska, budowy stanowiska badawczego ale nie potrafi dokonać wyboru metod kontroli procesu i charakterystyki produktów oraz planowania doświadczeń | |
3,5 | Częściowo wykorzystuje zdobytą wiedzę do: zaproponowania procesu technologicznego z obszaru technologii nieorganicznej i inżynierii środowiska, budowy stanowiska badawczego, wyboru metod kontroli procesu i charakterystyki produktów oraz planowania doświadczeń | |
4,0 | Częściowo wykorzystuje zdobytą wiedzę do: zaproponowania procesu technologicznego z obszaru technologii nieorganicznej i inżynierii środowiska, budowy stanowiska badawczego, wyboru metod kontroli procesu i charakterystyki produktów, planowania doświadczeń i opracowania wyników | |
4,5 | Wykorzystuje zdobytą wiedzę do: zaproponowania procesu technologicznego z obszaru technologii nieorganicznej i inżynierii środowiska, budowy stanowiska badawczego, wyboru metod kontroli procesu i charakterystyki produktów, planowania doświadczeń i opracowania wyników | |
5,0 | Wykorzystuje zdobytą wiedzę do: zaproponowania procesu technologicznego z obszaru technologii nieorganicznej i inżynierii środowiska, budowy stanowiska badawczego, wyboru metod kontroli procesu i charakterystyki produktów, planowania doświadczeń, opracowania wyników oraz ich interpretacji | |
TCH_2A_D06-12_U03 Potrafi zaprojektować i zestawić bezpieczne stanowisko badawcze, dobrać właściwe metody kontroli procesu i charakterystyki produktów, zaplanować koncepcję procesu i cykl doświadczeń, opracować i interpretować uzyskane wyniki, ocenić ich jakość i poprawność, ocenić proces pod względem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktu | 2,0 | Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3 |
3,0 | Częściowo potrafi zaprojektować i zestawić bezpieczne stanowisko badawcze, dobrać właściwe metody kontroli procesu i charakterystyki produktów,i zaplanować koncepcję procesu i cykl doświadczeń oraz opracować wyniki | |
3,5 | Potrafi zaprojektować i zestawić bezpieczne stanowisko badawcze, dobrać właściwe metody kontroli procesu i charakterystyki produktów, zaplanować koncepcję procesu i cykl doświadczeń oraz opracować wyniki | |
4,0 | Potrafi zaprojektować i zestawić bezpieczne stanowisko badawcze, dobrać właściwe metody kontroli procesu i charakterystyki produktów, zaplanować koncepcję procesu i cykl doświadczeń, opracować wyniki i je interpretować oraz ocenić ich jakość i poprawność | |
4,5 | Potrafi zaprojektować i zestawić bezpieczne stanowisko badawcze, dobrać właściwe metody kontroli procesu i charakterystyki produktów, zaplanować koncepcję procesu i cykl doświadczeń, opracować wyniki i je interpretować, ocenić ich jakość i poprawność oraz ocenić proces pod względem materiałochłonności | |
5,0 | Potrafi zaprojektować i zestawić bezpieczne stanowisko badawcze, dobrać właściwe metody kontroli procesu i charakterystyki produktów, zaplanować koncepcję procesu i cykl doświadczeń, opracować wyniki i je interpretować, ocenić ich jakość i poprawność oraz ocenić proces pod względem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktu |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D06-12_K01 Postępuje zgodnie z zasadami etyki, aktywnie uczestniczy w procesie badawczym, bierze odpowiedzialność za swoje postępowanie, jest świadomy wpływu swojej działalności na otoczenie | 2,0 | Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3 |
3,0 | Nie zawsze postępuje zgodnie z zasadami etyki, nie uczestniczy aktywnie w procesie badawczym | |
3,5 | Postępuje zgodnie z zasadami etyki, aktywnie uczestniczy w procesie badawczym | |
4,0 | Postępuje zgodnie z zasadami etyki, aktywnie uczestniczy w procesie badawczym częściowo bierze odpowiedzialność za swoje postępowanie | |
4,5 | Postępuje zgodnie z zasadami etyki, aktywnie uczestniczy w procesie badawczym, bierze odpowiedzialność za swoje postępowanie, jest częściowo świadomy wpływu swojej działalności na otoczenie | |
5,0 | Postępuje zgodnie z zasadami etyki, aktywnie uczestniczy w procesie badawczym, bierze odpowiedzialność za swoje postępowanie, jest świadomy wpływu swojej działalności na otoczenie |
Literatura podstawowa
- Literatura związana z przedmiotem pracy - publikacje przeglądowe i oryginalne, monografie, podręczniki, patenty, 2014
- Literatura związana z przedmiotem pracy - publikacje przeglądowe i oryginalne, monografie, podręczniki, patenty, 2013
- Literatura związana z przedmiotem pracy - publikacje przeglądowe i oryginalne, monografie, podręczniki, patenty, 2012
Literatura dodatkowa
- Literatura związana z przedmiotem pracy - publikacje przeglądowe i oryginalne, monografie, podręczniki, patenty, 2011
- Literatura związana z przedmiotem pracy - publikacje przeglądowe i oryginalne, monografie, podręczniki, patenty, 2010
- Literatura związana z przedmiotem pracy - publikacje przeglądowe i oryginalne, monografie, podręczniki, patenty, 2009