Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Technologie jądrowe
Sylabus przedmiotu Technologie minimalizacji odpadów i zanieczyszczeń:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Technologie minimalizacji odpadów i zanieczyszczeń | ||
Specjalność | Technologia wody i inżynierii środowiska | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Antoni Morawski <Antoni.Morawski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student potrafi ocenić istniejące technologie pod kątem wpływu na środowisko i zaproponować sposoby ich minimalizacji. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem jest wykształcenie zdolności do aktywnego zachowania wobec technologii zagrażających środowisku. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Monitoring i badanie właściwości technologicznych odpadów. Analiza cyklu życia produktu. Rodzaje recyklingów. Plany gospodarki odpadami. Sposoby minimalizacji i usuwania odpadów. Redukcja :u źródła" - zmiany w produkcie, kontrola źródła. Recykling "on-site" i "off-site". Systemy gospodarowania odpadami - gromadzenie, transport i usuwanie. Jednostkowe procesy separacji w minimalizacji odpadów. Odpady niebezpieczne. Nowe kierunki w utylizacji odpadów. Perspektywy zbytu produktów odzysku i recyklingu odpadów. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Zaliczenie końcowe. | 0 |
A-W-3 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykłady. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie pisemne - kolokwium |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D08-02_W04 Oddziaływanie procesów technologicznych stanowi podstawe do proponowania technik minimalizacji negatywnego ich wpływu na środowisko. | TCH_2A_W04 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D08-02_U01 Techniki minimalizacji proponowane sa w oparciu o najnowsza literaturę przedmiotu. | TCH_2A_U01 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D08-02_K02 Potrafi wypowiadać się o problemach redukcji negatywnego wpływu technologii na srodowisko. | TCH_2A_K02 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D08-02_W04 Oddziaływanie procesów technologicznych stanowi podstawe do proponowania technik minimalizacji negatywnego ich wpływu na środowisko. | 2,0 | jak w umiejetnościach. |
3,0 | jak w umiejetnściach. | |
3,5 | jak w umiejetnościach. | |
4,0 | jak w umiejętnościach. | |
4,5 | jak w umiejętnościach. | |
5,0 | jak w umiejętnościach. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D08-02_U01 Techniki minimalizacji proponowane sa w oparciu o najnowsza literaturę przedmiotu. | 2,0 | Brak 3 odpowiedzi. |
3,0 | 4 niepełne odpowiedzi. | |
3,5 | 5 niepełnych odpowiedzi. | |
4,0 | 6 kompletnych odpowiedzi. | |
4,5 | 8 kompletncyh odpowiedzi. | |
5,0 | 10 kompletnych odpowiedzi. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D08-02_K02 Potrafi wypowiadać się o problemach redukcji negatywnego wpływu technologii na srodowisko. | 2,0 | jak w umiejętnościach. |
3,0 | jak w umiejętnościach. | |
3,5 | jak w umiejętnościach. | |
4,0 | jak w umiejętnościach. | |
4,5 | jak w umiejętnościach. | |
5,0 | jak w umiejętnościach. |
Literatura podstawowa
- B.Bilewski, G.Hardtle, K.Marek, Podręcznik gospodarowania odpadami. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Seidel-Przywecki Sp. z o.o., Warszawa, 2003
Literatura dodatkowa
- R.B. Long, Separation processes in waste minimization, Marcel Dekker Inc., New York-Basel-Hong Kong