Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty uczenia się | TCH_2A_D02-15_U01 | Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury polsko i angielskojęzycznej, z baz danych i innych źródeł związanych z technologią chemiczną, analizować je i wykorzystywać w swojej pracy. Potrafi zastosować metody analizy chemicznej, fizykochemicznej i instrumentalnej do kontroli i ocenu procesu technologicznego lub otrzymanego produktu.
Potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu chemii, technologii chemicznej, inżynierii chemicznej, ochrony środowiska, ekonomii do formułowania i rozwiązywania zadań w pracy, dokonywać analizy i oceny rozwiazań w technolgii chemicznej.
Potrafi porównać różne rozwiązania technologiczne oraz zaproponować zmiany w celu poprawy jakości produktu lub wydajności procesu. Potrafi wskazać metody rozdzielania złożonych mieszanin reakcyjnych oraz sposoby wydzielania z nich produktów użytecznych. Potrafi dobrać i zoptymalizować parametry procesowe. Potrafi zbudować stanowisko badawcze biorąc pod uwagę aspekty bezpieczeństwa pracy.
Potrafi przeprowadzić analizę ekonomiczną procesu technologicznego. Potrafi opracować wyniki z przeprowadzonych badań i je zaprezentować. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TCH_2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł związanych z technologią chemiczną i naukami pokrewnymi |
---|
TCH_2A_U02 | potrafi interpretować i analizować pozyskane informacje literaturowe oraz wyciągać prawidłowe wnioski, w zakresie ukończonej specjalności potrafi formułować opinie wraz z uzasadnieniem w języku polskim i angielskim |
TCH_2A_U03 | potrafi przy użyciu różnych technik porozumiewać się w środowisku zawodowym w języku polskim i angielskim oraz w innych środowiskach w języku polskim i co najmniej w jednym języku obcym spośród: angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski |
TCH_2A_U04 | na podstawie danych literaturowych oraz własnych badań naukowych potrafi przygotować w języku polskim i angielskim publikację naukową z zakresu technologii chemicznej, zgodnie z wymogami wydawnictw, szczególnie w tematyce ukończonej specjalności |
TCH_2A_U05 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i angielskim prezentacje ustne dotyczące zagadnień z technologii chemicznej w obrębie ukończonej specjalności |
TCH_2A_U06 | potrafi określić kierunki samokształcenia się i realizacji dalszego zdobywania wiedzy |
TCH_2A_U07 | ma umiejętność posługiwania się językiem angielskim w zakresie słownictwa technicznego stosownie do ukończonej specjalności oraz posiada umiejętności językowe w zakresie technologii chemicznej na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, przynajmniej w zakresie jednego z języków obcych spośród: angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski |
TCH_2A_U08 | potrafi wykorzystywać metody analityczne oraz eksperymentalne do rozwiązywania problemów badawczych z zakresu technologii chemicznej, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności |
TCH_2A_U09 | potrafi integrować wiedzę z zakresu chemii, technologii chemicznej, inżynierii chemicznej i procesowej, ochrony środowiska i przedmiotów specjalnościowych do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich |
TCH_2A_U10 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych opracowań technologicznych i metod badawczych w zakresie ukończonej specjalności |
TCH_2A_U11 | potrafi wykorzystywać wiedzę do analizy i oceny funkcjonowania rozwiązań technicznych stosowanych w różnych procesach technologicznych realizowanych w zakresie ukończonej specjalności |
TCH_2A_U12 | potrafi porównać różne rozwiązania technologiczne i zaproponować ich zmiany w celu zmniejszenia energochłonności, poprawy jakości produktu lub wydajności procesu |
TCH_2A_U13 | potrafi opracować metody rozdzielania mieszanin produktów reakcji i wydzielania substancji chemicznych z surowców naturalnych, zwłaszcza w odniesieniu do związków chemicznych i procesów charakterystycznych dla ukończonej specjalności |
TCH_2A_U14 | potrafi opracować rozwiązania aparaturowe, metodykę prowadzenia syntez związków chemicznych charakterystycznych dla ukończonej specjalności, dobrać parametry procesowe w oparciu o analizę przebiegu procesu, w skali laboratoryjnej stosownie do zamierzonej skali produkcji przemysłowej |
TCH_2A_U15 | potrafi nadać związkowi określoną formę użytkową i wykonać formulację do innych form użytkowych, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności |
TCH_2A_U16 | posiada umiejętność doboru technik laboratoryjnych i rozwiązań inżynieryjnych do realizacji zadań zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności |
TCH_2A_U17 | potrafi przedstawić koncepcje metod badawczych do realizacji nowych technologii i wykonać ją w skali laboratoryjnej i ułamkowo-technicznej w zakresie ukończonej specjalności |
TCH_2A_U18 | potrafi zaprojektować i wykonać w skali laboratoryjnej i ułamkowo-technicznej stanowisko badawcze do realizacji zadania inżynierskiego w zakresie ukończonej specjalności |
TCH_2A_U19 | potrafi ocenić poprawność i jakość istniejących stanowisk badawczych również pod względem bezpieczeństwa pracy, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności |
TCH_2A_U20 | potrafi dokonać analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
Cel przedmiotu | C-1 | Przygotowanie pracy dyplomowej magisterskiej w formie maszynopisu. |
---|
C-2 | Przygotowanie prezentacji multimedialnej zawierającej tezy pracy, dowody i wnioski. |
Treści programowe | T-PD-1 | Opracowanie wyników z przeprowadzonych badań. |
---|
T-PD-2 | Napisanie pracy dyplomowej zgodnie z wymogami stawianymi pracom dyplomowym magisterskim na WTiICh. |
T-PD-3 | Prezentacja pracy dyplomowej magisterskiej. |
Metody nauczania | M-1 | Wyjaśnianie problemów badawczych. |
---|
M-3 | Indywidualna dyskusja dydaktyczna z opiekunem pracy. |
M-2 | Wskazywanie sposobów opracowywania wyników z przeprowadzonych badań i ich prezentacji w pracy z użyciem komputera i specjalistycznego oprogramowania. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena postępów pracy. |
---|
S-2 | Ocena formująca: Ocena sposobów rozwiązywania problemów technicznych, technologicznych i analitycznych. |
S-3 | Ocena formująca: Ocena ciągła kreatywności i samodzielności. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie ma podstawowych umiejętności potrzebnych do rozwiązania problemu badawczego. Nie potrafi znaleźć i przeprowadzić analizy literatury przedmiotu, nie potrafi opracować wyników z przeprowadzonych badań. |
3,0 | Student potrafi przy pomocy prowadzącego rozwiązywać problemy badawcze. Potrafi znaleźć i przeprowadzić podstawową analizę literatury przedmiotu, potrafi opracować wyniki z przeprowadzonych badań. |
3,5 | Student potrafi przy pomocy prowadzącego rozwiązywać problemy badawcze. Potrafi znaleźć i przeprowadzić podstawową analizę literatury przedmiotu, opracować wyniki z przeprowadzonych badań i sformułować podstawowe wnioski. |
4,0 | Student ma umiejętności potrzebne do samodzielnego rozwiązania problemu badawczego. Potrafi znaleźć i przeprowadzić szerszą analizę literatury przedmiotu, szczegółowo opracować wyniki z przeprowadzonych badań, sformułować właściwe wnioski. |
4,5 | Student ma umiejętności potrzebne do samodzielnego rozwiązania problemu badawczego. Potrafi znaleźć i przeprowadzić szeroką analizę literatury przedmiotu z uwzględnieniem różnych źródeł i baz danych, szczegółowo opracować wyniki z przeprowadzonych badań, wyciągnąć właściwe wnioski, ocenić przydatność innych znanych rozwiązań problemu badawczego. |
5,0 | Student ma umiejętności potrzebne do samodzielnego rozwiązania problemu badawczego. Potrafi znaleźć i przeprowadzić szeroką analizę literatury przedmiotu z uwzględnieniom różnych źródeł i baz danych, szczegółowo opracować wyniki z przeprowadzonych badań i wyciągnąć właściwe wnioski, porównać je z danymi literaturowymi, ocenić przydatność innych znanych rozwiązań problemu badawczego a także zaproponować własne rozwiązania oraz sposób prezentacji wyników z przeprowadzonych badań. |