Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)

Sylabus przedmiotu Laboratorium przeddyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Laboratorium przeddyplomowe
Specjalność Technologia środków pomocniczych i kosmetyków
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Chemicznej Organicznej i Materiałów Polimerowych
Nauczyciel odpowiedzialny Ewa Janus <Ewa.Janus@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Marcin Bartkowiak <Marcin.Bartkowiak@zut.edu.pl>, Zbigniew Czech <psa_czech@wp.pl>, Małgorzata Dzięcioł <Malgorzata.Dzieciol@zut.edu.pl>, Elżbieta Huzar <Elzbieta.Huzar@zut.edu.pl>, Ewa Janus <Ewa.Janus@zut.edu.pl>, Grzegorz Lewandowski <Grzegorz.Lewandowski@zut.edu.pl>, Paula Ossowicz-Rupniewska <Paula.Ossowicz@zut.edu.pl>, Robert Pełech <Robert.Pelech@zut.edu.pl>, Magdalena Urbala <Magdalena.Urbala@zut.edu.pl>, Agnieszka Wróblewska <Agnieszka.Wroblewska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 8,0 ECTS (formy) 8,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 225 8,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończone kursy z chemii nieorganicznej, z chemii organicznej, technologii chemicznej, metod analitycznych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1pogłębienie wiedzy związanej z tematyką pracy, z zakresu projektowania procesu i/lub produktu
C-2student posiada wiedzę dotyczącą sposobu prowadzenia badań, stosowanej aparatury i technik analitycznych oraz metod oceny procesu lub/i produktu
C-3student posiada umiejętność prowadzenia badań, doboru niezbędnej aparatury i technik analitycznych do oceny procesu lub/i produktu
C-4student posiada umiejętność interpretacji wyników i wyciągania wniosków

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Pogłębianie wiedzy związanej z tematem pracy25
T-L-2Zapoznanie się ze sposobem prowadzenia procesu, surowcami i technikami analitycznymi niezbędnymi do realizacji badań25
T-L-3Organizacja stanowiska badawczego15
T-L-4Przeprowadzenie badań związanych z tematyką pracy160
225

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1praca w laboratorium225
A-L-2zbieranie bieżącej literatury tematu oraz jej pisemne opracowanie8
A-L-3Opracowanie i analiza wyników przeprowadzonych badań8
241

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1analizowanie przez studenta literatury związanej z tematem i dyskusja z prowadzącym
M-2bezpośrednia praca prowadzącego ze studentem w laboratorium
M-3dyskusje merytoryczne ze studentem i bieżąca kontrola poprawności działania

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena pisemnego sprawozdania z analizy literatury dotyczącej tematu
S-2Ocena formująca: ocena osiągnięć studenta w realizacji badań laboratoryjnych i postępu pracy
S-3Ocena formująca: ocena pisemnego sprawozdania z przeprowadzonych badań

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D05-13_W01
- student rozróżnia i charakteryzuje surowce, zjawiska, reakcje, operacje jednostkowe dotyczące badanego procesu i/lub produktu; - ma wiedzę dotyczącą metod analitycznych niezbędnych do kontroli procesu i/lub oceny produktu; - ma wiedzę dotyczącą sposobów charakteryzowania procesu i/lub produktu oraz potrafi przeprowadzić niezbędne obliczenia
TCH_2A_W07, TCH_2A_W09, TCH_2A_W10, TCH_2A_W11C-2, C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4M-3, M-1, M-2S-1, S-3, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D05-13_U01
student: - analizuje informacje z literatury polsko i obcojęzycznej związane z tematyką pracy i wykorzystuje do formułowania własnych zadań i doboru metod badawczych; porównuje różne rozwiązania i proponuje ich modyfikacje; - przygotowuje stanowisko badawcze; - stosuje techniki i metody analityczne niezbędne do oceny prowadzonego procesu technologicznego lub otrzymywanego produktu; - interpretuje wyniki badań i w oparciu o wyniki dobiera parametry procesu lub skład kompozycji w celu opracowania lepszych rozwiązań.
TCH_2A_U12, TCH_2A_U13, TCH_2A_U14C-1, C-3, C-4T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4M-3, M-1, M-2S-1, S-3, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D05-13_K01
aktywnie uczestniczy w procesie badawczym, bierze odpowiedzialność za swoje postępowanie, ma świadomość wpływu na otoczenie
TCH_2A_K01C-3T-L-3, T-L-4M-3, M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D05-13_W01
- student rozróżnia i charakteryzuje surowce, zjawiska, reakcje, operacje jednostkowe dotyczące badanego procesu i/lub produktu; - ma wiedzę dotyczącą metod analitycznych niezbędnych do kontroli procesu i/lub oceny produktu; - ma wiedzę dotyczącą sposobów charakteryzowania procesu i/lub produktu oraz potrafi przeprowadzić niezbędne obliczenia
2,0student nie potrafi rozróżnić ani scharakteryzować surowców, zjawisk, reakcji i operacji jednostkowych dotyczących badanego procesu i/lub produktu. Nie ma wiedzy odnośnie sposobu oceny procesu i/lub produktu. Nie potrafi przeprowadzić niezbędnych obliczeń. Nie potrafi nazwać metod analitycznych niezbędnych do kontroli procesu lub oceny produktu.
3,0student rozróżnia, nazywa i częściowo charakteryzuje surowce, zjawiska, reakcje i operacje jednostkowe dotyczące badanego procesu i/lub produktu. Potrafi wymienić tylko niektóre sposoby oceny procesu i/lub produktu oraz przeprowadzić niezbędne obliczenia. Rozróżnia, nazywa i częściowo objaśnia zasady metod analitycznych stosowanych do kontroli procesu lub oceny produktu.
3,5student rozróżnia, nazywa i w większości charakteryzuje surowce, zjawiska, reakcje i operacje jednostkowe dotyczące badanego procesu i/lub produktu. Ma dostateczną wiedzę dotyczącą sposobów oceny procesu i/lub produktu oraz przeprowadzania niezbędnych obliczeń. Rozróżnia, nazywa i w większości objasnia zasady metod analitycznych stosowanych do kontroli procesu lub oceny produktu.
4,0student rozróżnia, nazywa i w pełni charakteryzuje surowce, zjawiska, reakcje i operacje jednostkowe dotyczące badanego procesu i/lub produktu. Potrafi w pełni ocenić proces i/lub produkt oraz przeprowadzić niezbędne obliczenia. Rozróżnia, nazywa i w pełni objaśnia zasady metod analitycznych stosowanych do kontroli procesu lub oceny produktu.
4,5student rozróżnia, nazywa i w pełni charakteryzuje surowce, zjawiska, reakcje i operacje jednostkowe dotyczące badanego procesu i/lub produktu. Potrafi w pełni ocenić proces i/lub produkt oraz przeprowadzić niezbędne obliczenia. Rozróżnia, nazywa i w pełni objaśnia zasady metod analitycznych stosowanych do kontroli procesu lub oceny produktu. Dodatkowo potrafi porównać przydatność tych metod w ocenie procesu i/lub produktu oraz interpretować ich wyniki.
5,0student rozróżnia, nazywa i w pełni charakteryzuje surowce, zjawiska, reakcje i operacje jednostkowe dotyczące badanego procesu i/lub produktu. Potrafi w pełni ocenić proces i/lub produkt oraz przeprowadzić niezbędne obliczenia. Samodzielnie dobiera metody analityczne do oceny procesu i/lub produktu, uzasadnia ten wybór, w pełni objaśnia ich zasady oraz samodzielnie interpretuje ich wyniki.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D05-13_U01
student: - analizuje informacje z literatury polsko i obcojęzycznej związane z tematyką pracy i wykorzystuje do formułowania własnych zadań i doboru metod badawczych; porównuje różne rozwiązania i proponuje ich modyfikacje; - przygotowuje stanowisko badawcze; - stosuje techniki i metody analityczne niezbędne do oceny prowadzonego procesu technologicznego lub otrzymywanego produktu; - interpretuje wyniki badań i w oparciu o wyniki dobiera parametry procesu lub skład kompozycji w celu opracowania lepszych rozwiązań.
2,0student nie potrafi przedstawić wyników z literatury związanej z tematyką pracy. Nie potrafi przygotować stanowiska badawczego. Nie wykonuje poprawnie badań. Nie potrafi w najprostszy sposób opracować wyników swoich badań
3,0student przedstawia wyniki z literatury bez umiejętności ich analizy i dokonywania porównań istniejących rozwiązań i przedstawiania własnych koncepcji. Przygotowuje stanowisko badawcze. Wykorzystuje częściowo dostepną aparaturę. Wykonuje poprawnie badania. Nie potrafi interpretować wyników.
3,5student przedstawia wyniki z literatury, częściowo analizując i porównując istniejące rozwiązania. Nie przedstawia własnych koncepcji prowadzenia procesu ani doboru metod badawczych. Przygotowuje stanowisko badawcze wykorzystując do tego większośćdostępnej aparatury. Wykonuje poprawnie badania oraz większość dostępnych analiz do oceny procesu lub produktu. Nie potrafi interpretować wyników.
4,0student przedstawia wyniki z literatury, analizując i porównując istniejące rozwiązania. Proponuje w większości prawidłowo własne koncepcje prowadzenia procesu, doboru składników i wykorzystania metod badawczych. Przygotowuje stanowisko badawcze. Wykonuje prawidłowo badania i przeprowadza wszystkie dostępne analizy do oceny procesu lub produktu. Potrafi interpretować wyniki.
4,5student przedstawia wyniki z literatury, analizując i porównując istniejące rozwiązania. Przedstawia prawidłowo własne koncepcje prowadzenia procesu, doboru składników i wykorzystania metod badawczych. Przygotowuje stanowisko badawcze. Wykonuje prawidłowo badania i przeprowadza wszystkie dostępne analizy do oceny procesu lub produktu. Potrafi interpretować wyniki i prowadzić prawidłowo dyskusję o osiągniętych wynikach .
5,0student przedstawia wyniki z literatury, efektywnie analizując i porównując istniejące rozwiązania. Przedstawia prawidłowo własne koncepcje prowadzenia procesu, doboru składników i wykorzystania metod badawczych. Przygotowuje stanowisko badawcze. Wykonuje prawidłowo badania i przeprowadza wszystkie dostępne analizy do oceny procesu lub produktu. Potrafi prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach i na podstawie analizy wyników samodzielnie formułować modyfikacje w badanym procesie lub składzie kompozycji.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D05-13_K01
aktywnie uczestniczy w procesie badawczym, bierze odpowiedzialność za swoje postępowanie, ma świadomość wpływu na otoczenie
2,0
3,0nie uczestniczy aktywnie w procesie badawczym, ma niewielką świadomość wpływu na otoczenie
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. literatura związana z tematem pracy, publikacje w czasopismach, opracowania przeglądowe, podręczniki, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Pogłębianie wiedzy związanej z tematem pracy25
T-L-2Zapoznanie się ze sposobem prowadzenia procesu, surowcami i technikami analitycznymi niezbędnymi do realizacji badań25
T-L-3Organizacja stanowiska badawczego15
T-L-4Przeprowadzenie badań związanych z tematyką pracy160
225

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1praca w laboratorium225
A-L-2zbieranie bieżącej literatury tematu oraz jej pisemne opracowanie8
A-L-3Opracowanie i analiza wyników przeprowadzonych badań8
241
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D05-13_W01- student rozróżnia i charakteryzuje surowce, zjawiska, reakcje, operacje jednostkowe dotyczące badanego procesu i/lub produktu; - ma wiedzę dotyczącą metod analitycznych niezbędnych do kontroli procesu i/lub oceny produktu; - ma wiedzę dotyczącą sposobów charakteryzowania procesu i/lub produktu oraz potrafi przeprowadzić niezbędne obliczenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W07zna podstawy zjawisk powierzchniowych zachodzących na granicy faz w powiązaniu z katalizą homogeniczną i heterogeniczną
TCH_2A_W09posiada rozszerzoną wiedzę w zakresie matematycznego opisu procesu technologicznego, badań wpływu parametrów technologicznych na szybkość procesu, wydajność i selektywność przemiany do produktu pożądanego i ubocznych oraz stopień konwersji
TCH_2A_W10ma uporządkowaną pogłębioną wiedzę o surowcach, produktach i procesach stosowanych w przemyśle chemicznym w zakresie związanym z ukończoną specjalnością
TCH_2A_W11ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę w zakresie zagadnień technologii chemicznej aplikacji surowców, półproduktów, środków pomocniczych i produktów charakterystycznych dla ukończonej specjalności
Cel przedmiotuC-2student posiada wiedzę dotyczącą sposobu prowadzenia badań, stosowanej aparatury i technik analitycznych oraz metod oceny procesu lub/i produktu
C-1pogłębienie wiedzy związanej z tematyką pracy, z zakresu projektowania procesu i/lub produktu
Treści programoweT-L-1Pogłębianie wiedzy związanej z tematem pracy
T-L-2Zapoznanie się ze sposobem prowadzenia procesu, surowcami i technikami analitycznymi niezbędnymi do realizacji badań
T-L-3Organizacja stanowiska badawczego
T-L-4Przeprowadzenie badań związanych z tematyką pracy
Metody nauczaniaM-3dyskusje merytoryczne ze studentem i bieżąca kontrola poprawności działania
M-1analizowanie przez studenta literatury związanej z tematem i dyskusja z prowadzącym
M-2bezpośrednia praca prowadzącego ze studentem w laboratorium
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena pisemnego sprawozdania z analizy literatury dotyczącej tematu
S-3Ocena formująca: ocena pisemnego sprawozdania z przeprowadzonych badań
S-2Ocena formująca: ocena osiągnięć studenta w realizacji badań laboratoryjnych i postępu pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi rozróżnić ani scharakteryzować surowców, zjawisk, reakcji i operacji jednostkowych dotyczących badanego procesu i/lub produktu. Nie ma wiedzy odnośnie sposobu oceny procesu i/lub produktu. Nie potrafi przeprowadzić niezbędnych obliczeń. Nie potrafi nazwać metod analitycznych niezbędnych do kontroli procesu lub oceny produktu.
3,0student rozróżnia, nazywa i częściowo charakteryzuje surowce, zjawiska, reakcje i operacje jednostkowe dotyczące badanego procesu i/lub produktu. Potrafi wymienić tylko niektóre sposoby oceny procesu i/lub produktu oraz przeprowadzić niezbędne obliczenia. Rozróżnia, nazywa i częściowo objaśnia zasady metod analitycznych stosowanych do kontroli procesu lub oceny produktu.
3,5student rozróżnia, nazywa i w większości charakteryzuje surowce, zjawiska, reakcje i operacje jednostkowe dotyczące badanego procesu i/lub produktu. Ma dostateczną wiedzę dotyczącą sposobów oceny procesu i/lub produktu oraz przeprowadzania niezbędnych obliczeń. Rozróżnia, nazywa i w większości objasnia zasady metod analitycznych stosowanych do kontroli procesu lub oceny produktu.
4,0student rozróżnia, nazywa i w pełni charakteryzuje surowce, zjawiska, reakcje i operacje jednostkowe dotyczące badanego procesu i/lub produktu. Potrafi w pełni ocenić proces i/lub produkt oraz przeprowadzić niezbędne obliczenia. Rozróżnia, nazywa i w pełni objaśnia zasady metod analitycznych stosowanych do kontroli procesu lub oceny produktu.
4,5student rozróżnia, nazywa i w pełni charakteryzuje surowce, zjawiska, reakcje i operacje jednostkowe dotyczące badanego procesu i/lub produktu. Potrafi w pełni ocenić proces i/lub produkt oraz przeprowadzić niezbędne obliczenia. Rozróżnia, nazywa i w pełni objaśnia zasady metod analitycznych stosowanych do kontroli procesu lub oceny produktu. Dodatkowo potrafi porównać przydatność tych metod w ocenie procesu i/lub produktu oraz interpretować ich wyniki.
5,0student rozróżnia, nazywa i w pełni charakteryzuje surowce, zjawiska, reakcje i operacje jednostkowe dotyczące badanego procesu i/lub produktu. Potrafi w pełni ocenić proces i/lub produkt oraz przeprowadzić niezbędne obliczenia. Samodzielnie dobiera metody analityczne do oceny procesu i/lub produktu, uzasadnia ten wybór, w pełni objaśnia ich zasady oraz samodzielnie interpretuje ich wyniki.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D05-13_U01student: - analizuje informacje z literatury polsko i obcojęzycznej związane z tematyką pracy i wykorzystuje do formułowania własnych zadań i doboru metod badawczych; porównuje różne rozwiązania i proponuje ich modyfikacje; - przygotowuje stanowisko badawcze; - stosuje techniki i metody analityczne niezbędne do oceny prowadzonego procesu technologicznego lub otrzymywanego produktu; - interpretuje wyniki badań i w oparciu o wyniki dobiera parametry procesu lub skład kompozycji w celu opracowania lepszych rozwiązań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U12potrafi porównać różne rozwiązania technologiczne i zaproponować ich zmiany w celu zmniejszenia energochłonności, poprawy jakości produktu lub wydajności procesu
TCH_2A_U13potrafi opracować metody rozdzielania mieszanin produktów reakcji i wydzielania substancji chemicznych z surowców naturalnych, zwłaszcza w odniesieniu do związków chemicznych i procesów charakterystycznych dla ukończonej specjalności
TCH_2A_U14potrafi opracować rozwiązania aparaturowe, metodykę prowadzenia syntez związków chemicznych charakterystycznych dla ukończonej specjalności, dobrać parametry procesowe w oparciu o analizę przebiegu procesu, w skali laboratoryjnej stosownie do zamierzonej skali produkcji przemysłowej
Cel przedmiotuC-1pogłębienie wiedzy związanej z tematyką pracy, z zakresu projektowania procesu i/lub produktu
C-3student posiada umiejętność prowadzenia badań, doboru niezbędnej aparatury i technik analitycznych do oceny procesu lub/i produktu
C-4student posiada umiejętność interpretacji wyników i wyciągania wniosków
Treści programoweT-L-1Pogłębianie wiedzy związanej z tematem pracy
T-L-2Zapoznanie się ze sposobem prowadzenia procesu, surowcami i technikami analitycznymi niezbędnymi do realizacji badań
T-L-3Organizacja stanowiska badawczego
T-L-4Przeprowadzenie badań związanych z tematyką pracy
Metody nauczaniaM-3dyskusje merytoryczne ze studentem i bieżąca kontrola poprawności działania
M-1analizowanie przez studenta literatury związanej z tematem i dyskusja z prowadzącym
M-2bezpośrednia praca prowadzącego ze studentem w laboratorium
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena pisemnego sprawozdania z analizy literatury dotyczącej tematu
S-3Ocena formująca: ocena pisemnego sprawozdania z przeprowadzonych badań
S-2Ocena formująca: ocena osiągnięć studenta w realizacji badań laboratoryjnych i postępu pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi przedstawić wyników z literatury związanej z tematyką pracy. Nie potrafi przygotować stanowiska badawczego. Nie wykonuje poprawnie badań. Nie potrafi w najprostszy sposób opracować wyników swoich badań
3,0student przedstawia wyniki z literatury bez umiejętności ich analizy i dokonywania porównań istniejących rozwiązań i przedstawiania własnych koncepcji. Przygotowuje stanowisko badawcze. Wykorzystuje częściowo dostepną aparaturę. Wykonuje poprawnie badania. Nie potrafi interpretować wyników.
3,5student przedstawia wyniki z literatury, częściowo analizując i porównując istniejące rozwiązania. Nie przedstawia własnych koncepcji prowadzenia procesu ani doboru metod badawczych. Przygotowuje stanowisko badawcze wykorzystując do tego większośćdostępnej aparatury. Wykonuje poprawnie badania oraz większość dostępnych analiz do oceny procesu lub produktu. Nie potrafi interpretować wyników.
4,0student przedstawia wyniki z literatury, analizując i porównując istniejące rozwiązania. Proponuje w większości prawidłowo własne koncepcje prowadzenia procesu, doboru składników i wykorzystania metod badawczych. Przygotowuje stanowisko badawcze. Wykonuje prawidłowo badania i przeprowadza wszystkie dostępne analizy do oceny procesu lub produktu. Potrafi interpretować wyniki.
4,5student przedstawia wyniki z literatury, analizując i porównując istniejące rozwiązania. Przedstawia prawidłowo własne koncepcje prowadzenia procesu, doboru składników i wykorzystania metod badawczych. Przygotowuje stanowisko badawcze. Wykonuje prawidłowo badania i przeprowadza wszystkie dostępne analizy do oceny procesu lub produktu. Potrafi interpretować wyniki i prowadzić prawidłowo dyskusję o osiągniętych wynikach .
5,0student przedstawia wyniki z literatury, efektywnie analizując i porównując istniejące rozwiązania. Przedstawia prawidłowo własne koncepcje prowadzenia procesu, doboru składników i wykorzystania metod badawczych. Przygotowuje stanowisko badawcze. Wykonuje prawidłowo badania i przeprowadza wszystkie dostępne analizy do oceny procesu lub produktu. Potrafi prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach i na podstawie analizy wyników samodzielnie formułować modyfikacje w badanym procesie lub składzie kompozycji.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D05-13_K01aktywnie uczestniczy w procesie badawczym, bierze odpowiedzialność za swoje postępowanie, ma świadomość wpływu na otoczenie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_K01potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, ma świadomość ważności pozatechnicznych aspektów działalności inżynierskiej i odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-3student posiada umiejętność prowadzenia badań, doboru niezbędnej aparatury i technik analitycznych do oceny procesu lub/i produktu
Treści programoweT-L-3Organizacja stanowiska badawczego
T-L-4Przeprowadzenie badań związanych z tematyką pracy
Metody nauczaniaM-3dyskusje merytoryczne ze studentem i bieżąca kontrola poprawności działania
M-2bezpośrednia praca prowadzącego ze studentem w laboratorium
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: ocena osiągnięć studenta w realizacji badań laboratoryjnych i postępu pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0nie uczestniczy aktywnie w procesie badawczym, ma niewielką świadomość wpływu na otoczenie
3,5
4,0
4,5
5,0