Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność Technologia tworzyw sztucznych, włókien i elastomerów
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Chemicznej Organicznej i Materiałów Polimerowych
Nauczyciel odpowiedzialny Krzysztof Kowalczyk <Krzysztof.Kowalczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Mirosława El Fray <Miroslawa.ElFray@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 10,0 ECTS (formy) 10,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS3 45 10,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczenia i egzaminy z semestrów 1 i 2.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem seminarium jest przygotowanie studenta do pracy z literaturą, w tym obcojęzyczną, prowadzenia prac o charakterze badawczym i/lub rozwiązywania określonych problemów o charakterze inżynieryjno-technicznym, opracowywania wyników, wyciągania wniosków oraz edycji uzyskanych wyników w formie raportu, sprawozdania, pracy magisterskiej, a także publicznej prezentacji uzyskanych wyników.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Seminarium organizacyjno-wprowadzające3
T-S-2Przedstawienie koncepcji i założeń pracy magisterskiej - prezentacje studentów3
T-S-3Prezentacja tematyki badawczej realizowanej w Instytucie3
T-S-4Prezentacje studentów dot. literaturowej części pracy3
T-S-5Indywidualna praca studenta z opiekunem30
T-S-6Prezentacja wyników pracy magisterskiej3
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1uczestnictwo w zajęciach45
A-S-2Przygotowanie prezentacji dot. koncepcji i założeń pracy magisterskiej - praca własna studenta15
A-S-3Praca z literaturą - przegląd i opracowanie literatury dot. tematyki pracy doktorskiej oraz przygotowanie prezentacji45
A-S-4Opracowanie wyników i przygotowanie finalnej prezentacji multimedialnej przez studenta45
A-S-5Inne formy indywidualnej pracy studenta nad przygotowaniem do zajęć seminaryjnych30
A-S-6Przygotowanie studenta do indywidualnej pracy z opiekunem i praca z opiekunem120
300

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Seminarium
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Objaśnienie lub wyjaśnienie

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Aktywność i kreatywność studenta, tj. forma, trafność doboru materiału oraz treść prezentacji, a także akywność w dyskusji dydaktycznej
S-2Ocena podsumowująca: Efekt końcowy na podstawie wystąpienia prezentującego wyniki pracy magisterskiej z uwzględnieniem aktywności i kreatywność studenta podczas zajęć dydaktycznych, tj. formy, trafności doboru materiału oraz treści przygotowanych prezentacji, a także akywności w dyskusji dydaktycznej

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D01-11_W01
Student powinien posiadać wiedzę w zakresie pracy z literaturą specjalistyczną, w tym w języku angielskim oraz sposobu jej opracowywania, powinien wiedzieć jak opracowywać wyniki badań naukowych i/lub inżynieryjno-technicznych, wyciągać wnioski, redagować raporty, sprawozdania i edytować je oraz prezentować wyniki prac naukowo-technicznych na forum publicznym
TCH_2A_W01, TCH_2A_W02, TCH_2A_W03, TCH_2A_W04, TCH_2A_W05, TCH_2A_W06, TCH_2A_W08, TCH_2A_W09, TCH_2A_W10, TCH_2A_W11, TCH_2A_W12, TCH_2A_W13, TCH_2A_W14, TCH_2A_W15C-1T-S-2, T-S-6, T-S-4M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D01-11_U01
Student powinien umieć dokonać samodzielnie opracowanie literaturowe na zadany temat, opracować wyniki badań eksperymentalnych, wyciągać wnioski końcowe, zredagować raport, sprawozdanie, inny rodzaj pracy w zwartej postaci, przygotować prezentację multimedialną oraz publicznie ją przedstawić, odpowiadać na pytania dot. opracowanego/prezentowanego materiału
TCH_2A_U01, TCH_2A_U02, TCH_2A_U03, TCH_2A_U04, TCH_2A_U05, TCH_2A_U06, TCH_2A_U07, TCH_2A_U08, TCH_2A_U09, TCH_2A_U10, TCH_2A_U11, TCH_2A_U12, TCH_2A_U13, TCH_2A_U14, TCH_2A_U15, TCH_2A_U16, TCH_2A_U17, TCH_2A_U18, TCH_2A_U19, TCH_2A_U20C-1T-S-2, T-S-6, T-S-4M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D01-11_K01
Student wykazuje kompetencje w zakresie aktywnej postawy podczas wystąpień innych studentów, krytyczne podejście i ciekawość twórczą, świadomość wpływu stosowanych rozwiązań na na środowisko, zdolność do oceny innowacyjności stosowanych technologii lub materiałów, przedsiębiorczość
TCH_2A_K01, TCH_2A_K02, TCH_2A_K03, TCH_2A_K04C-1T-S-2, T-S-6, T-S-4M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D01-11_W01
Student powinien posiadać wiedzę w zakresie pracy z literaturą specjalistyczną, w tym w języku angielskim oraz sposobu jej opracowywania, powinien wiedzieć jak opracowywać wyniki badań naukowych i/lub inżynieryjno-technicznych, wyciągać wnioski, redagować raporty, sprawozdania i edytować je oraz prezentować wyniki prac naukowo-technicznych na forum publicznym
2,0Student ma niedostateczną wiedzę niezbędną do samodzielnego opracowania literaturowego, opracowania wyników eksperymentalnych, prac inżynieryjno-technicznych, w postaci raportu, sprawozdania, ich edytowania w postaci raportu, sprawozdania, wyciągania wniosków oraz publicznego prezentowania
3,0Student ma ograniczoną wiedzę niezbędną do samodzielnego opracowania literaturowego, opracowania wyników eksperymentalnych, prac inżynieryjno-technicznych, w postaci raportu, sprawozdania, ich edytowania w postaci raportu, sprawozdania, wyciągania wniosków oraz publicznego prezentowania
3,5Student ma akceptowalną wiedzę niezbędną do samodzielnego opracowania literaturowego, opracowania wyników eksperymentalnych, prac inżynieryjno-technicznych, w postaci raportu, sprawozdania, ich edytowania w postaci raportu, sprawozdania, wyciągania wniosków oraz publicznego prezentowania
4,0Student ma wiedzę niezbędną do samodzielnego opracowania literaturowego, opracowania wyników eksperymentalnych, prac inżynieryjno-technicznych, w postaci raportu, sprawozdania, ich edytowania w postaci raportu, sprawozdania, wyciągania wniosków oraz publicznego prezentowania
4,5Student ma ponad dobrą wiedzę niezbędną do samodzielnego opracowania literaturowego, opracowania wyników eksperymentalnych, prac inżynieryjno-technicznych, w postaci raportu, sprawozdania, ich edytowania w postaci raportu, sprawozdania, wyciągania wniosków oraz publicznego prezentowania
5,0Student ma bardzo dobrą wiedzę niezbędną do samodzielnego opracowania literaturowego, opracowania wyników eksperymentalnych, prac inżynieryjno-technicznych, w postaci raportu, sprawozdania, ich edytowania w postaci raportu, sprawozdania, wyciągania wniosków oraz publicznego prezentowania

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D01-11_U01
Student powinien umieć dokonać samodzielnie opracowanie literaturowe na zadany temat, opracować wyniki badań eksperymentalnych, wyciągać wnioski końcowe, zredagować raport, sprawozdanie, inny rodzaj pracy w zwartej postaci, przygotować prezentację multimedialną oraz publicznie ją przedstawić, odpowiadać na pytania dot. opracowanego/prezentowanego materiału
2,0Student nie posiada dostatecznych umiejętności w zakresie przygotowywania opracowań literaturowych, nie umie opracować i/lub redagować i/lub przygotować i/lub zaprezentować odpowiedniej jakości prezentacji wyników prac doświadczalnych lub prac o charakterze inżynieryjno-technicznym
3,0Student posiada ograniczone umiejętności w zakresie przygotowywania opracowań literaturowych, opracowania i/lub redagowania i/lub przygotowania i/lub zaprezentowania odpowiedniej jakości prezentacji wyników prac doświadczalnych lub prac o charakterze inżynieryjno-technicznym
3,5Student posiada podstawowe umiejętności w zakresie przygotowywania opracowań literaturowych, opracowania i/lub redagowania i/lub przygotowania i/lub zaprezentowania odpowiedniej jakości prezentacji wyników prac doświadczalnych lub prac o charakterze inżynieryjno-technicznym
4,0Student posiada umiejętności w zakresie przygotowywania opracowań literaturowych, opracowania i/lub redagowania i/lub przygotowania i/lub zaprezentowania odpowiedniej jakości prezentacji wyników prac doświadczalnych lub prac o charakterze inżynieryjno-technicznym
4,5Student posiada ponad dobre umiejętności w zakresie przygotowywania opracowań literaturowych, opracowania i/lub redagowania i/lub przygotowania i/lub zaprezentowania odpowiedniej jakości prezentacji wyników prac doświadczalnych lub prac o charakterze inżynieryjno-technicznym
5,0Student posiada bardzo dobre umiejętności w zakresie przygotowywania opracowań literaturowych, opracowania i/lub redagowania i/lub przygotowania i/lub zaprezentowania odpowiedniej jakości prezentacji wyników prac doświadczalnych lub prac o charakterze inżynieryjno-technicznym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D01-11_K01
Student wykazuje kompetencje w zakresie aktywnej postawy podczas wystąpień innych studentów, krytyczne podejście i ciekawość twórczą, świadomość wpływu stosowanych rozwiązań na na środowisko, zdolność do oceny innowacyjności stosowanych technologii lub materiałów, przedsiębiorczość
2,0Student wykazuje niedostateczną kreatywność i przedsiębiorczość w zakresie pracy z literaturą oraz sposobu jej opracowania, opracowywania, edytowania oraz sposobu prezentowania wyników eksperymentalnych i/lub prac inżynieryjno-technicznych
3,0Student wykazuje ograniczoną kreatywność i przedsiębiorczość w zakresie pracy z literaturą oraz sposobu jej opracowania, opracowywania, edytowania oraz sposobu prezentowania wyników eksperymentalnych i/lub prac inżynieryjno-technicznych
3,5Student wykazuje akceptowalną kreatywność i przedsiębiorczość w zakresie pracy z literaturą oraz sposobu jej opracowania, opracowywania, edytowania oraz sposobu prezentowania wyników eksperymentalnych i/lub prac inżynieryjno-technicznych
4,0Student wykazuje kreatywność i przedsiębiorczość w zakresie pracy z literaturą oraz sposobu jej opracowania, opracowywania, edytowania oraz sposobu prezentowania wyników eksperymentalnych i/lub prac inżynieryjno-technicznych
4,5Student wykazuje ponad dobrą kreatywność i przedsiębiorczość w zakresie pracy z literaturą oraz sposobu jej opracowania, opracowywania, edytowania oraz sposobu prezentowania wyników eksperymentalnych i/lub prac inżynieryjno-technicznych
5,0Student wykazuje bardzo dobrą kreatywność i przedsiębiorczość w zakresie pracy z literaturą oraz sposobu jej opracowania, opracowywania, edytowania oraz sposobu prezentowania wyników eksperymentalnych i/lub prac inżynieryjno-technicznych

Literatura podstawowa

  1. brak, 2011

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Seminarium organizacyjno-wprowadzające3
T-S-2Przedstawienie koncepcji i założeń pracy magisterskiej - prezentacje studentów3
T-S-3Prezentacja tematyki badawczej realizowanej w Instytucie3
T-S-4Prezentacje studentów dot. literaturowej części pracy3
T-S-5Indywidualna praca studenta z opiekunem30
T-S-6Prezentacja wyników pracy magisterskiej3
45

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1uczestnictwo w zajęciach45
A-S-2Przygotowanie prezentacji dot. koncepcji i założeń pracy magisterskiej - praca własna studenta15
A-S-3Praca z literaturą - przegląd i opracowanie literatury dot. tematyki pracy doktorskiej oraz przygotowanie prezentacji45
A-S-4Opracowanie wyników i przygotowanie finalnej prezentacji multimedialnej przez studenta45
A-S-5Inne formy indywidualnej pracy studenta nad przygotowaniem do zajęć seminaryjnych30
A-S-6Przygotowanie studenta do indywidualnej pracy z opiekunem i praca z opiekunem120
300
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D01-11_W01Student powinien posiadać wiedzę w zakresie pracy z literaturą specjalistyczną, w tym w języku angielskim oraz sposobu jej opracowywania, powinien wiedzieć jak opracowywać wyniki badań naukowych i/lub inżynieryjno-technicznych, wyciągać wnioski, redagować raporty, sprawozdania i edytować je oraz prezentować wyniki prac naukowo-technicznych na forum publicznym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W01ma rozszerzoną wiedzę z zakresu biotechnologii, technologii chemicznej, organicznej, nieorganicznej oraz technologii polimerów, której zakres dostosowany jest do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu ukończonej specjalności
TCH_2A_W02ma rozszerzoną wiedzę w zakresie opracowywania modeli procesów chemicznych, analizy termodynamicznej, obliczeń kinetycznych procesów chemicznych, a także optymalizacji
TCH_2A_W03ma szczegółową wiedzę w zakresie zagadnień powiązanych z technologią chemiczną, zwłaszcza takich jak: reaktory chemiczne, własność intelektualna
TCH_2A_W04ma rozszerzoną wiedzę w zakresie oddziaływania procesów technologicznych na środowisko, bezpieczeństwa produkcji przemysłowych, uwarunkowań prawnych w zakresie zagrożeń środowiska
TCH_2A_W05w zależności od ukończonej specjalności ma szczegółową wiedzę w zakresie zagadnień bezpośrednio związanych z tą specjalnością
TCH_2A_W06ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną w zakresie technologii nieorganicznej, organicznej, polimerów i analityki chemicznej
TCH_2A_W08ma uporządkowaną wiedzę z zakresu technik i metod wydzielania, identyfikacji i charakteryzowania produktów chemicznych, zagospodarowania odpadów uszlachetniania produktów, opracowywania technologii bezodpadowych
TCH_2A_W09posiada rozszerzoną wiedzę w zakresie matematycznego opisu procesu technologicznego, badań wpływu parametrów technologicznych na szybkość procesu, wydajność i selektywność przemiany do produktu pożądanego i ubocznych oraz stopień konwersji
TCH_2A_W10ma uporządkowaną pogłębioną wiedzę o surowcach, produktach i procesach stosowanych w przemyśle chemicznym w zakresie związanym z ukończoną specjalnością
TCH_2A_W11ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę w zakresie zagadnień technologii chemicznej aplikacji surowców, półproduktów, środków pomocniczych i produktów charakterystycznych dla ukończonej specjalności
TCH_2A_W12ma wiedzę o kierunkach rozwoju technologii, najistotniejszych nowościach w zakresie technologii chemicznej, cyklu życia urządzeń i obiektów oraz kierunkach rozwoju i postępu związanych z ukończoną specjalnością
TCH_2A_W13ma pogłębioną wiedzę na temat metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych podczas wdrażania i realizacji procesów technologicznych, stosownie do ukończonej specjalności
TCH_2A_W14ma pogłębioną wiedzę do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uzwzględniania w praktyce inżynierskiej i działalności gospodarczej
TCH_2A_W15posiada wiedzę i rozumie pojęcia i zasady ochrony własności intelektualnej
Cel przedmiotuC-1Celem seminarium jest przygotowanie studenta do pracy z literaturą, w tym obcojęzyczną, prowadzenia prac o charakterze badawczym i/lub rozwiązywania określonych problemów o charakterze inżynieryjno-technicznym, opracowywania wyników, wyciągania wniosków oraz edycji uzyskanych wyników w formie raportu, sprawozdania, pracy magisterskiej, a także publicznej prezentacji uzyskanych wyników.
Treści programoweT-S-2Przedstawienie koncepcji i założeń pracy magisterskiej - prezentacje studentów
T-S-6Prezentacja wyników pracy magisterskiej
T-S-4Prezentacje studentów dot. literaturowej części pracy
Metody nauczaniaM-1Seminarium
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Objaśnienie lub wyjaśnienie
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność i kreatywność studenta, tj. forma, trafność doboru materiału oraz treść prezentacji, a także akywność w dyskusji dydaktycznej
S-2Ocena podsumowująca: Efekt końcowy na podstawie wystąpienia prezentującego wyniki pracy magisterskiej z uwzględnieniem aktywności i kreatywność studenta podczas zajęć dydaktycznych, tj. formy, trafności doboru materiału oraz treści przygotowanych prezentacji, a także akywności w dyskusji dydaktycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student ma niedostateczną wiedzę niezbędną do samodzielnego opracowania literaturowego, opracowania wyników eksperymentalnych, prac inżynieryjno-technicznych, w postaci raportu, sprawozdania, ich edytowania w postaci raportu, sprawozdania, wyciągania wniosków oraz publicznego prezentowania
3,0Student ma ograniczoną wiedzę niezbędną do samodzielnego opracowania literaturowego, opracowania wyników eksperymentalnych, prac inżynieryjno-technicznych, w postaci raportu, sprawozdania, ich edytowania w postaci raportu, sprawozdania, wyciągania wniosków oraz publicznego prezentowania
3,5Student ma akceptowalną wiedzę niezbędną do samodzielnego opracowania literaturowego, opracowania wyników eksperymentalnych, prac inżynieryjno-technicznych, w postaci raportu, sprawozdania, ich edytowania w postaci raportu, sprawozdania, wyciągania wniosków oraz publicznego prezentowania
4,0Student ma wiedzę niezbędną do samodzielnego opracowania literaturowego, opracowania wyników eksperymentalnych, prac inżynieryjno-technicznych, w postaci raportu, sprawozdania, ich edytowania w postaci raportu, sprawozdania, wyciągania wniosków oraz publicznego prezentowania
4,5Student ma ponad dobrą wiedzę niezbędną do samodzielnego opracowania literaturowego, opracowania wyników eksperymentalnych, prac inżynieryjno-technicznych, w postaci raportu, sprawozdania, ich edytowania w postaci raportu, sprawozdania, wyciągania wniosków oraz publicznego prezentowania
5,0Student ma bardzo dobrą wiedzę niezbędną do samodzielnego opracowania literaturowego, opracowania wyników eksperymentalnych, prac inżynieryjno-technicznych, w postaci raportu, sprawozdania, ich edytowania w postaci raportu, sprawozdania, wyciągania wniosków oraz publicznego prezentowania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D01-11_U01Student powinien umieć dokonać samodzielnie opracowanie literaturowe na zadany temat, opracować wyniki badań eksperymentalnych, wyciągać wnioski końcowe, zredagować raport, sprawozdanie, inny rodzaj pracy w zwartej postaci, przygotować prezentację multimedialną oraz publicznie ją przedstawić, odpowiadać na pytania dot. opracowanego/prezentowanego materiału
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł związanych z technologią chemiczną i naukami pokrewnymi
TCH_2A_U02potrafi interpretować i analizować pozyskane informacje literaturowe oraz wyciągać prawidłowe wnioski, w zakresie ukończonej specjalności potrafi formułować opinie wraz z uzasadnieniem w języku polskim i angielskim
TCH_2A_U03potrafi przy użyciu różnych technik porozumiewać się w środowisku zawodowym w języku polskim i angielskim oraz w innych środowiskach w języku polskim i co najmniej w jednym języku obcym spośród: angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski
TCH_2A_U04na podstawie danych literaturowych oraz własnych badań naukowych potrafi przygotować w języku polskim i angielskim publikację naukową z zakresu technologii chemicznej, zgodnie z wymogami wydawnictw, szczególnie w tematyce ukończonej specjalności
TCH_2A_U05potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i angielskim prezentacje ustne dotyczące zagadnień z technologii chemicznej w obrębie ukończonej specjalności
TCH_2A_U06potrafi określić kierunki samokształcenia się i realizacji dalszego zdobywania wiedzy
TCH_2A_U07ma umiejętność posługiwania się językiem angielskim w zakresie słownictwa technicznego stosownie do ukończonej specjalności oraz posiada umiejętności językowe w zakresie technologii chemicznej na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, przynajmniej w zakresie jednego z języków obcych spośród: angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski
TCH_2A_U08potrafi wykorzystywać metody analityczne oraz eksperymentalne do rozwiązywania problemów badawczych z zakresu technologii chemicznej, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U09potrafi integrować wiedzę z zakresu chemii, technologii chemicznej, inżynierii chemicznej i procesowej, ochrony środowiska i przedmiotów specjalnościowych do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich
TCH_2A_U10potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych opracowań technologicznych i metod badawczych w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U11potrafi wykorzystywać wiedzę do analizy i oceny funkcjonowania rozwiązań technicznych stosowanych w różnych procesach technologicznych realizowanych w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U12potrafi porównać różne rozwiązania technologiczne i zaproponować ich zmiany w celu zmniejszenia energochłonności, poprawy jakości produktu lub wydajności procesu
TCH_2A_U13potrafi opracować metody rozdzielania mieszanin produktów reakcji i wydzielania substancji chemicznych z surowców naturalnych, zwłaszcza w odniesieniu do związków chemicznych i procesów charakterystycznych dla ukończonej specjalności
TCH_2A_U14potrafi opracować rozwiązania aparaturowe, metodykę prowadzenia syntez związków chemicznych charakterystycznych dla ukończonej specjalności, dobrać parametry procesowe w oparciu o analizę przebiegu procesu, w skali laboratoryjnej stosownie do zamierzonej skali produkcji przemysłowej
TCH_2A_U15potrafi nadać związkowi określoną formę użytkową i wykonać formulację do innych form użytkowych, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U16posiada umiejętność doboru technik laboratoryjnych i rozwiązań inżynieryjnych do realizacji zadań zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U17potrafi przedstawić koncepcje metod badawczych do realizacji nowych technologii i wykonać ją w skali laboratoryjnej i ułamkowo-technicznej w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U18potrafi zaprojektować i wykonać w skali laboratoryjnej i ułamkowo-technicznej stanowisko badawcze do realizacji zadania inżynierskiego w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U19potrafi ocenić poprawność i jakość istniejących stanowisk badawczych również pod względem bezpieczeństwa pracy, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U20potrafi dokonać analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
Cel przedmiotuC-1Celem seminarium jest przygotowanie studenta do pracy z literaturą, w tym obcojęzyczną, prowadzenia prac o charakterze badawczym i/lub rozwiązywania określonych problemów o charakterze inżynieryjno-technicznym, opracowywania wyników, wyciągania wniosków oraz edycji uzyskanych wyników w formie raportu, sprawozdania, pracy magisterskiej, a także publicznej prezentacji uzyskanych wyników.
Treści programoweT-S-2Przedstawienie koncepcji i założeń pracy magisterskiej - prezentacje studentów
T-S-6Prezentacja wyników pracy magisterskiej
T-S-4Prezentacje studentów dot. literaturowej części pracy
Metody nauczaniaM-1Seminarium
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Objaśnienie lub wyjaśnienie
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność i kreatywność studenta, tj. forma, trafność doboru materiału oraz treść prezentacji, a także akywność w dyskusji dydaktycznej
S-2Ocena podsumowująca: Efekt końcowy na podstawie wystąpienia prezentującego wyniki pracy magisterskiej z uwzględnieniem aktywności i kreatywność studenta podczas zajęć dydaktycznych, tj. formy, trafności doboru materiału oraz treści przygotowanych prezentacji, a także akywności w dyskusji dydaktycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada dostatecznych umiejętności w zakresie przygotowywania opracowań literaturowych, nie umie opracować i/lub redagować i/lub przygotować i/lub zaprezentować odpowiedniej jakości prezentacji wyników prac doświadczalnych lub prac o charakterze inżynieryjno-technicznym
3,0Student posiada ograniczone umiejętności w zakresie przygotowywania opracowań literaturowych, opracowania i/lub redagowania i/lub przygotowania i/lub zaprezentowania odpowiedniej jakości prezentacji wyników prac doświadczalnych lub prac o charakterze inżynieryjno-technicznym
3,5Student posiada podstawowe umiejętności w zakresie przygotowywania opracowań literaturowych, opracowania i/lub redagowania i/lub przygotowania i/lub zaprezentowania odpowiedniej jakości prezentacji wyników prac doświadczalnych lub prac o charakterze inżynieryjno-technicznym
4,0Student posiada umiejętności w zakresie przygotowywania opracowań literaturowych, opracowania i/lub redagowania i/lub przygotowania i/lub zaprezentowania odpowiedniej jakości prezentacji wyników prac doświadczalnych lub prac o charakterze inżynieryjno-technicznym
4,5Student posiada ponad dobre umiejętności w zakresie przygotowywania opracowań literaturowych, opracowania i/lub redagowania i/lub przygotowania i/lub zaprezentowania odpowiedniej jakości prezentacji wyników prac doświadczalnych lub prac o charakterze inżynieryjno-technicznym
5,0Student posiada bardzo dobre umiejętności w zakresie przygotowywania opracowań literaturowych, opracowania i/lub redagowania i/lub przygotowania i/lub zaprezentowania odpowiedniej jakości prezentacji wyników prac doświadczalnych lub prac o charakterze inżynieryjno-technicznym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D01-11_K01Student wykazuje kompetencje w zakresie aktywnej postawy podczas wystąpień innych studentów, krytyczne podejście i ciekawość twórczą, świadomość wpływu stosowanych rozwiązań na na środowisko, zdolność do oceny innowacyjności stosowanych technologii lub materiałów, przedsiębiorczość
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_K01potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, ma świadomość ważności pozatechnicznych aspektów działalności inżynierskiej i odpowiedzialności za podejmowane decyzje
TCH_2A_K02rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu poprzez wydawnictwa popularno-naukowe, prasę, radio i telewizję, opinii dotyczących nowoczesnych rozwiązań w zakresie technologii chemicznej, zaniechań technologii przestarzałych; potrzebę udzielania informacji o pozytywnych i negatywnych aspektach działalności związanej z technologią chemiczną
TCH_2A_K03rozumie potrzebę kształcenia ustawicznego poprzez prace indywidualne oraz grupowe
TCH_2A_K04prawidłowo identyfikuje, odpowiednio określa priorytety i potrafi rozstrzygać dylematy związane z realizacją przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Celem seminarium jest przygotowanie studenta do pracy z literaturą, w tym obcojęzyczną, prowadzenia prac o charakterze badawczym i/lub rozwiązywania określonych problemów o charakterze inżynieryjno-technicznym, opracowywania wyników, wyciągania wniosków oraz edycji uzyskanych wyników w formie raportu, sprawozdania, pracy magisterskiej, a także publicznej prezentacji uzyskanych wyników.
Treści programoweT-S-2Przedstawienie koncepcji i założeń pracy magisterskiej - prezentacje studentów
T-S-6Prezentacja wyników pracy magisterskiej
T-S-4Prezentacje studentów dot. literaturowej części pracy
Metody nauczaniaM-1Seminarium
M-2Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność i kreatywność studenta, tj. forma, trafność doboru materiału oraz treść prezentacji, a także akywność w dyskusji dydaktycznej
S-2Ocena podsumowująca: Efekt końcowy na podstawie wystąpienia prezentującego wyniki pracy magisterskiej z uwzględnieniem aktywności i kreatywność studenta podczas zajęć dydaktycznych, tj. formy, trafności doboru materiału oraz treści przygotowanych prezentacji, a także akywności w dyskusji dydaktycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student wykazuje niedostateczną kreatywność i przedsiębiorczość w zakresie pracy z literaturą oraz sposobu jej opracowania, opracowywania, edytowania oraz sposobu prezentowania wyników eksperymentalnych i/lub prac inżynieryjno-technicznych
3,0Student wykazuje ograniczoną kreatywność i przedsiębiorczość w zakresie pracy z literaturą oraz sposobu jej opracowania, opracowywania, edytowania oraz sposobu prezentowania wyników eksperymentalnych i/lub prac inżynieryjno-technicznych
3,5Student wykazuje akceptowalną kreatywność i przedsiębiorczość w zakresie pracy z literaturą oraz sposobu jej opracowania, opracowywania, edytowania oraz sposobu prezentowania wyników eksperymentalnych i/lub prac inżynieryjno-technicznych
4,0Student wykazuje kreatywność i przedsiębiorczość w zakresie pracy z literaturą oraz sposobu jej opracowania, opracowywania, edytowania oraz sposobu prezentowania wyników eksperymentalnych i/lub prac inżynieryjno-technicznych
4,5Student wykazuje ponad dobrą kreatywność i przedsiębiorczość w zakresie pracy z literaturą oraz sposobu jej opracowania, opracowywania, edytowania oraz sposobu prezentowania wyników eksperymentalnych i/lub prac inżynieryjno-technicznych
5,0Student wykazuje bardzo dobrą kreatywność i przedsiębiorczość w zakresie pracy z literaturą oraz sposobu jej opracowania, opracowywania, edytowania oraz sposobu prezentowania wyników eksperymentalnych i/lub prac inżynieryjno-technicznych