Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu BASIC ARCHITECTURAL DESIGN - Lectures and exercises:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | BASIC ARCHITECTURAL DESIGN - Lectures and exercises | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Projektowania Architektonicznego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Leszek Świątek <lswiatek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Leszek Świątek <lswiatek@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | hand drawing and sketching abilities, basic CAD skills, imagination and creativity, simple models constructing, logic of arguments setting |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Gaining knowledge about basic design mechanisms and processes, mastering a skill of variant modeling of processes and simulation in the created architectural space. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Choice of the subject of small scale and range of description, an analysis of potential possibilities of design solution, an analysis of critical points, research on function variability and mobility, material solutions, an analysis of building structures in the context of contemporary technology accepted solutions. | 60 |
60 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Choice of the subject of small scale and range of description, an analysis of potential possibilities of design solution, an analysis of critical points, research on function variability and mobility, material solutions, an analysis of building structures in the context of contemporary technology accepted solutions. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | physical and virtual models preparations, drawings and architectural sketches, mind maps, cognitive mapping | 150 |
150 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | presentations, open discussions, arguments building, descriptive visualisations | 30 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | urban and, topographic analysis, elements of Life Cycle Assesment, Investment Ability Analysis, architectural composition selection, mapping and modelling |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Completing of term project (A3 format, min.4 large-scale illustrations and digital version on CD, saved in PDF extension) and a project book, containing drafts regarding project, inspirations and resources, presenting development of the work during the project exercises. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_1-_CS1-XII/3A_W01 Student has ability to use CAD programs and appropriate 3D modelling programs to create conceptual architectural drawings, basic idea representation and project presentations | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_1-_CS1-XII/3A_U01 Ability to design and integrate basic functions, structural systems and architectural forms of small scale buildings Understanding of spatial patterns and designing processes to organize space effectively with use of various tools and methods. Ability to produce appropriate architectural project presentation, precise technical drawings, 3D models and visualizations. | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_1-_CS1-XII/3A_K01 Student understand consequences of architectural project intervention in built environment and has ability to change design strategy as a part of the complex system. | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_1-_CS1-XII/3A_W01 Student has ability to use CAD programs and appropriate 3D modelling programs to create conceptual architectural drawings, basic idea representation and project presentations | 2,0 | |
3,0 | appropriate functional programme and architectural composition in presented project and its description | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_1-_CS1-XII/3A_U01 Ability to design and integrate basic functions, structural systems and architectural forms of small scale buildings Understanding of spatial patterns and designing processes to organize space effectively with use of various tools and methods. Ability to produce appropriate architectural project presentation, precise technical drawings, 3D models and visualizations. | 2,0 | |
3,0 | appropriate functional programme in presented project and its description | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_1-_CS1-XII/3A_K01 Student understand consequences of architectural project intervention in built environment and has ability to change design strategy as a part of the complex system. | 2,0 | |
3,0 | integrative spatial and functional programme in presented project and its description | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Alexander Ch., A Patern Language - Towns, Buildings, Construction, Oxford University Press, New York, 1977
- Benyus J.M., Biomimicry. Innovation Inspired by Nature, Harper Perennial, New York, 1997
- Daniels K., Low-Tech, Light-Tech, High-Tech. Building in the Information Age, Birkhäuser Publishers, Basel, 1999
- Kibert J.Ch., Sustainable Construction. Green Building Design and Delivery, John Wiley&Sons, New Jersey, 2005