Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Computer Aided Design 3D-Deepening Course II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Computer Aided Design 3D-Deepening Course II | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Kamila Nowak <knowak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Knowledge of descriptive geometry, in particular the principle of projection and perspective. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Professional Modeling in Archicad. |
C-2 | Ability to perform design documentation in a Archicad environment. |
C-3 | Ability to perform visualization in Archicad. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Professional 2D and 3D modeling in the Archicad program. Creating facades, cross-sections and wall cladding. Creating own structures of building partitions such as a wall and ceiling. Creating technical documentation. Creating professional visualizations, putting your own materials, setting lights and cameras. | 60 |
60 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Compulsory attendance | 60 |
A-L-2 | Preparation for exercises | 15 |
A-L-3 | Perform partial project tasks | 20 |
A-L-4 | Execution of the final project | 25 |
120 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Working on individual tasks in the computer lab (continuous assessment). |
M-2 | Evaluation of the design task prepared as homework (project work). |
M-3 | Evaluation of presentation boards and models made during the semester (grade). |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Working on individual tasks in the computer lab. |
S-2 | Ocena formująca: Evaluation of the design task prepared as homework. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Evaluation of presentation boards and models made during the semester |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_1-_WBiA_W01 Has knowledge of the methodology of designing spatial forms based on solid modeling. Has knowledge in the field of object visualization, including methodology of presentation using computer-aided | — | — | C-2, C-1, C-3 | T-L-1 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-3, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_1-_WBiA/WZ/1_U01 Is able to apply selected methods of modeling geometric elements to the needs of his project. Can quickly generate visualizations of 3D objects by controlling environmental and lighting parameters in Archicad. | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-L-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_1-_WBiA_K01 Independently undertakes design issues of his choice | — | — | C-1, C-3, C-2 | T-L-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_1-_WBiA_W01 Has knowledge of the methodology of designing spatial forms based on solid modeling. Has knowledge in the field of object visualization, including methodology of presentation using computer-aided | 2,0 | |
3,0 | Student is able to complete the basic design tasks, poorly advises with the support of CAD software in the required scope. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_1-_WBiA/WZ/1_U01 Is able to apply selected methods of modeling geometric elements to the needs of his project. Can quickly generate visualizations of 3D objects by controlling environmental and lighting parameters in Archicad. | 2,0 | |
3,0 | Student is able to complete the basic design tasks, poorly advises with the support of CAD software in the required scope. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_1-_WBiA_K01 Independently undertakes design issues of his choice | 2,0 | |
3,0 | Student is able to complete the basic design tasks, poorly advises with the support of CAD software in the required scope. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Dassault Systemes SOLIDWORKS Corporation, SOLIDWORKS Advanced Part Modeling, 2015
- Dassault Systemes SolidWorks Corporation, Photorealistic Rendering Using SolidWorks and PhotoView, 2013
- Sham Tickoo, SolidWorks for Designers Release 200, Purde University Calumet, 2006
- Ruiz Alex, SolidWorks 2010 (ebook), John Wiley & Sons, 2010
Literatura dodatkowa
- Dassault Systemes SolidWorks Corporation, Surface Modeling 2013, 2012
- Paul Tran SCWE, CSWI, SolidWorks 2013 Part 1-Basic Tools, Parts, Assemblies and Drawings