Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Special architectural design:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Special architectural design | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Projektowania Architektonicznego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jarosław Bondar <Jaroslaw.Bondar@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 7,0 | ECTS (formy) | 7,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Competence in architectural design in a large scale and medium complex function. Required knowledge: building construction, building installation (ventilation, plumbing, wiring), architectural drawing and modelling, building legislation. Former courses credits are required. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The aim of workshop is to pass folowing stages of design: 1. Designing a functional program of the building. 2. Variant studies on the architecture of the building 3. Designing the location of a building or an urban complex on a building plot. 4. Designing the road system associated with the building. 5. Designing of individual functional units of the building. 6. Structural and installation analysis. 7. Design and technical development of the facade of the building. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Designing a building or an urban complex consisting of several buildings with medium functional complexity. Solving design problems resulting from the coexistence of various functions in a building. Solving design problems related to transport service of the designed building. | 45 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Designing a building or an urban complex consisting of several buildings with medium functional complexity. 80hrs Solving design problems resulting from the coexistence of various functions in a building. 80hrs Solving design problems related to transport service of the designed building. 50hrs | 210 |
210 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | 1. Tutoring 2. Design workshop 3. Studying functional elements 4. Studying inspiration examples 5. Seminar |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Completing of term project (A3 format, min.4 large-scale illustrations and digital version on CD, saved in PDF extension) Project book, containing drafts regarding project, inspirations and resources, presenting development of the work during the project exercises and thesis draft description. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_1-_DS1-VI/7_W01 Depth knowledge of the premises resulting from the specific function of the object and its background, technology, etc. | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_1-_DS1-VI/7_U01 Ability to formulate the functional and spatial program. Understanding the basic principles of creating architectural form. Achieving a harmonious outcome arising from the relationship between form and function. Depth knowledge of the premises resulting from the specific function of the object and its background, technology, etc. | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_1-_DS1-VI/7_K01 Understanding the basic principles of creating architectural form. Achieving a harmonious outcome arising from the relationship between form and function. | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_1-_DS1-VI/7_W01 Depth knowledge of the premises resulting from the specific function of the object and its background, technology, etc. | 2,0 | |
3,0 | Ability to formulate the functional and spatial program. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_1-_DS1-VI/7_U01 Ability to formulate the functional and spatial program. Understanding the basic principles of creating architectural form. Achieving a harmonious outcome arising from the relationship between form and function. Depth knowledge of the premises resulting from the specific function of the object and its background, technology, etc. | 2,0 | |
3,0 | Ability to formulate the functional and spatial program. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_1-_DS1-VI/7_K01 Understanding the basic principles of creating architectural form. Achieving a harmonious outcome arising from the relationship between form and function. | 2,0 | |
3,0 | Ability to formulate the functional and spatial program. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Alexander Ch., A patern language - towns, buildings, construction, Oxford University Press, 1997
- Hardy H., Performin art s Faciliies, John Vile4y Hoboken, 2006
- Hoke J.R., Architectural Graphic Standards, John Wiley, New Jersey, 2000
- Lawson F., Lawson, F.: 2007, Congress, Convention and Exhibition Facilities. Planning, Design and Management, Architectural Press, Oxford, 2007
- Schwanke D.C., Mixed-Use Development Handbook, ULI, Washington, 2003
Literatura dodatkowa
- McDonough W. Braungart M, Cradle to Cradle: Remaking the Way We Make Things, North Point Press, San Fracisco, 2002