Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Cell Biology:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Cell Biology | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizjologii, Cytobiologii i Proteomiki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Adam Lepczyński <Adam.Lepczynski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Alicja Dratwa-Chałupnik <Alicja.Dratwa-Chalupnik@zut.edu.pl>, Agnieszka Herosimczyk <Agnieszka.Herosimczyk@zut.edu.pl>, Katarzyna Michałek <Katarzyna.Michalek@zut.edu.pl>, Małgorzata Ożgo <Malgorzata.Ozgo@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basicsof biochemistry and physiology |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To obtain knowledge concerning structure and differentiation of distinct cells. |
C-2 | To gain insight into the specific functions displayed by cell membrane and various cellular organelles. |
C-3 | To develop the ability to think critically about issues in cell biology |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Types of cells and tissues. The interdependence between the cell structure and its function | 4 |
T-L-2 | Analysis of a cytoskeleton and cell cortex functions on the example of erythrocyte and sperm cells. Experimental destruction of the cell membrane of erythrocytes. | 4 |
T-L-3 | Localization, function and signal transduction of taste receptors. | 3 |
T-L-4 | Practical recognition of different stages of the processes of mitosis and meiosis | 3 |
T-L-5 | Visualization of leucocyte nucleus. | 3 |
T-L-6 | The influence of pH and temperature on enzymes activity. | 3 |
20 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Structure of cell membrane. Transport of small molecules across the cell membrane. | 2 |
T-W-2 | Principle of cell signaling. Major classes of cell-surface receptor proteins. | 2 |
T-W-3 | Structure and function of the cytoskeleton | 2 |
T-W-4 | Cell cycle and its regulation. | 2 |
T-W-5 | The compartmentalization of cells: rough and smooth endoplasmic reticulum, Golgi apparatus, mitochondrion, lysosome. Mechanism of vesicular transport. | 2 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Parcitipation in laboratory classes | 20 |
A-L-2 | Preparation to the laboratory classes | 15 |
A-L-3 | Studying of recomended literature | 15 |
A-L-4 | Consultations | 10 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures. | 10 |
A-W-2 | Study of the recommended scientific literature. | 25 |
A-W-3 | Preparing for the writing test. | 20 |
A-W-4 | Consultations. | 5 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Informative lectures with multimedia presentations |
M-2 | laboratory |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Writing test |
S-2 | Ocena formująca: Assessment of student activity and preparing for classes. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiHZ_1-_??_W01 Student should exhibit a general knowledge of the basic structures and cell biology-related mechanisms in an eukaryote cell. | — | — | C-1, C-2 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiHZ_1-_??_U01 - describe and carry out basic methods in cell biology - explain the theory behind the practical parts in the course and be able to summarise and interpret experimental results | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-6, T-L-5, T-L-1 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiHZ_1-_??_K01 Student creates an active attitude, has the ability to holisitc view on the facts in the field of the molecular biology | — | — | C-3 | T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-6, T-L-5, T-L-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-1 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiHZ_1-_??_W01 Student should exhibit a general knowledge of the basic structures and cell biology-related mechanisms in an eukaryote cell. | 2,0 | |
3,0 | - student has a basic knowledge in the frame of the material program - student exerts low attitude to knowledge - in the frame of expressing knowledge student makes numerous mistakes | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiHZ_1-_??_U01 - describe and carry out basic methods in cell biology - explain the theory behind the practical parts in the course and be able to summarise and interpret experimental results | 2,0 | |
3,0 | Student is able to perform basic analyses in the field of cell biology and with the help of the teacher comilate and interpret their results | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiHZ_1-_??_K01 Student creates an active attitude, has the ability to holisitc view on the facts in the field of the molecular biology | 2,0 | |
3,0 | Student is aware of biological processes complexity and recognizes the role of molecular mechanisms in maintaining the cellular homeostasis | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Alberts B., Johnson A., Lewis J., Morgan D., Raff M., Roberts K., Walter P., Molecular biology of the cell, Garland Science, Taylor & Francis Group, 2015, 6th edition
Literatura dodatkowa
- Lodish H., Berk A., Zipursky S.L., Matsudaira P., Baltimore D, Darnell J, Molecular Cell Biology, New York: W. H. Freeman, New York, 2016, 8th edition
- Karp G., Cell and molecular biology. Concepts and experiments., WileyPlus, 2013, 7th edition