Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)

Sylabus przedmiotu Elements of Psychoacoustics and Electroacoustics:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Elements of Psychoacoustics and Electroacoustics
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów, Sygnałów i Elektroniki
Nauczyciel odpowiedzialny Witold Mickiewicz <Witold.Mickiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 15 1,00,44zaliczenie
laboratoriaL1 30 2,00,26zaliczenie
seminariaS1 15 1,00,30zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Basic knowledge in Physics

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1To provide knowledge on psychoacoustics basics and selected topics on electroacoustics (sound fields, transducers, sound reinforcement, sound processing).
C-2The basic knowledge on psychoacoustics and selected topics on acoustics and electroacoustics. The skills to use and measure basic electroacoustical systems.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Human hearing sense models and properties4
T-L-2Audio signal analysis methods2
T-L-3Sound wave parameters measurement2
T-L-4Microphones measurements2
T-L-5Loudspeaker measurements2
T-L-6Loudspeaker cabinet design2
T-L-7Reverberation time measurements and acoustical adaptation design4
T-L-8Speech intelligibility measurement4
T-L-9Introduction to sound processing in Matlab2
T-L-10Compression and enhancement of audio signal2
T-L-113-D audio enhancements of 2-channel sound.2
T-L-12Filtering and sound effects.2
30
seminaria
T-S-1Complementary calculation exercises15
15
wykłady
T-W-1Sound waves properties.2
T-W-2Human auditory system.2
T-W-3Musical sounds, notes and harmony.2
T-W-4Elements of psychoacoustics – monaural and binaural hearing effects. Spatial hearing.2
T-W-5Fundamentals of room acoustics and perceiving sound in different environments. Elements of building acoustics.2
T-W-6Electroacoustical transducers and electroacoustical systems. Hearing aids.3
T-W-7Digital sound processing. Audio compression. HRTF technology and 3-D audio systems.2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Presence15
A-L-2Home preparation30
A-L-3Reports preparation15
60
seminaria
A-S-1Presence15
A-S-2Selfstudy15
30
wykłady
A-W-1Presence15
A-W-2Selfstudy15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lectures
M-2Laboratory exercises

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Written test
S-2Ocena podsumowująca: Reports assessment

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WE_1-_null_W01
To provide knowledge in various sound systems engineering
C-1T-W-4, T-W-7, T-W-5, T-W-3, T-W-6, T-W-2, T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WE_1-_null_U01
To provide skills in various sound systems engineering
C-2T-L-5, T-L-7, T-L-4, T-L-3, T-L-8, T-L-6, T-L-1, T-L-9, T-L-2, T-L-12, T-L-11, T-L-10, T-S-1M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WE_1-_null_W01
To provide knowledge in various sound systems engineering
2,0
3,0Student has basic knowledge in various sound systems.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WE_1-_null_U01
To provide skills in various sound systems engineering
2,0
3,0Student has basic skills in designing and operating various sound systems
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Everest F. A., Master handbook of acoustics, McGraw-Hill, 2001
  2. Howard D. H., Acoustics and psychoacoustics, Focal press, 2001

Literatura dodatkowa

  1. Blauert J., The Psychophysics of Human Sound Localization, MIT Press, 1999

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Human hearing sense models and properties4
T-L-2Audio signal analysis methods2
T-L-3Sound wave parameters measurement2
T-L-4Microphones measurements2
T-L-5Loudspeaker measurements2
T-L-6Loudspeaker cabinet design2
T-L-7Reverberation time measurements and acoustical adaptation design4
T-L-8Speech intelligibility measurement4
T-L-9Introduction to sound processing in Matlab2
T-L-10Compression and enhancement of audio signal2
T-L-113-D audio enhancements of 2-channel sound.2
T-L-12Filtering and sound effects.2
30

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Complementary calculation exercises15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Sound waves properties.2
T-W-2Human auditory system.2
T-W-3Musical sounds, notes and harmony.2
T-W-4Elements of psychoacoustics – monaural and binaural hearing effects. Spatial hearing.2
T-W-5Fundamentals of room acoustics and perceiving sound in different environments. Elements of building acoustics.2
T-W-6Electroacoustical transducers and electroacoustical systems. Hearing aids.3
T-W-7Digital sound processing. Audio compression. HRTF technology and 3-D audio systems.2
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Presence15
A-L-2Home preparation30
A-L-3Reports preparation15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Presence15
A-S-2Selfstudy15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Presence15
A-W-2Selfstudy15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WE_1-_null_W01To provide knowledge in various sound systems engineering
Cel przedmiotuC-1To provide knowledge on psychoacoustics basics and selected topics on electroacoustics (sound fields, transducers, sound reinforcement, sound processing).
Treści programoweT-W-4Elements of psychoacoustics – monaural and binaural hearing effects. Spatial hearing.
T-W-7Digital sound processing. Audio compression. HRTF technology and 3-D audio systems.
T-W-5Fundamentals of room acoustics and perceiving sound in different environments. Elements of building acoustics.
T-W-3Musical sounds, notes and harmony.
T-W-6Electroacoustical transducers and electroacoustical systems. Hearing aids.
T-W-2Human auditory system.
T-W-1Sound waves properties.
Metody nauczaniaM-1Lectures
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Written test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student has basic knowledge in various sound systems.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WE_1-_null_U01To provide skills in various sound systems engineering
Cel przedmiotuC-2The basic knowledge on psychoacoustics and selected topics on acoustics and electroacoustics. The skills to use and measure basic electroacoustical systems.
Treści programoweT-L-5Loudspeaker measurements
T-L-7Reverberation time measurements and acoustical adaptation design
T-L-4Microphones measurements
T-L-3Sound wave parameters measurement
T-L-8Speech intelligibility measurement
T-L-6Loudspeaker cabinet design
T-L-1Human hearing sense models and properties
T-L-9Introduction to sound processing in Matlab
T-L-2Audio signal analysis methods
T-L-12Filtering and sound effects.
T-L-113-D audio enhancements of 2-channel sound.
T-L-10Compression and enhancement of audio signal
T-S-1Complementary calculation exercises
Metody nauczaniaM-2Laboratory exercises
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Written test
S-2Ocena podsumowująca: Reports assessment
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student has basic skills in designing and operating various sound systems
3,5
4,0
4,5
5,0