Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Renewable Energy Sources:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Renewable Energy Sources | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Elektroenergetyki i Napędów Elektrycznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Olgierd Małyszko <Olgierd.Malyszko@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student should know math (trigonometric and complex numbers) and basics of Electric Engineering and Electric Motors. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student has a knowledge of power generation methods. |
C-2 | Student has a knowledge of energy storage methods and smart grid technology. |
C-3 | Student is able to design photovoltaic power plant. |
C-4 | Student is able to design wind power plant. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction to energy production – problems, challenges, changes of Earth climate | 3 |
T-W-2 | Classic (coal/gas/oil) power plants | 2 |
T-W-3 | Photovoltaic power plants | 3 |
T-W-4 | Wind power plants | 3 |
T-W-5 | Water power plants | 3 |
T-W-6 | Energy storage methods and systems | 3 |
T-W-7 | Smart grid | 2 |
T-W-8 | Nuclear power plants, fusion power plants | 3 |
T-W-9 | Biogas, waste incineration plant | 3 |
T-W-10 | Geothermic power plants | 3 |
T-W-11 | Final test | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Uzupełnienie wiedzy z literatury | 20 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia końcowego | 10 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny, wykład problemowy. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca wystawiana na podstawie zaliczenia pisemnego i rozmowy ze studentem. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WE_1-_??_W01 Students will know types of power plant, methods to produce energy in conventional and unconventional power plant. | — | — | C-1 | T-W-8, T-W-5, T-W-10, T-W-9, T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-W-4 | M-1 | S-1 |
WM-WE_1-_??_W02 Students will know methods of storage the energy for small- and large-scale electric grid and smart grid technology. | — | — | C-2 | T-W-7, T-W-6 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WE_1-_??_U01 Student is able to design photovoltaic power plant. | — | — | C-3 | T-W-3 | M-1 | S-1 |
WM-WE_1-_??_U02 Student is able to design wind power plant. | — | — | C-4 | T-W-4 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WE_1-_??_W01 Students will know types of power plant, methods to produce energy in conventional and unconventional power plant. | 2,0 | Student uzyskał poniżej 50% punktów z zaliczenia danego efektu. |
3,0 | Student uzyskał od 50% do 60% punktów z zaliczenia danego efektu. | |
3,5 | Student uzyskał od 61% do 70% punktów z zaliczenia danego efektu. | |
4,0 | Student uzyskał od 71% do 80% punktów z zaliczenia danego efektu. | |
4,5 | Student uzyskał od 81% do 90% punktów z zaliczenia danego efektu. | |
5,0 | Student uzyskał od 91% do 100% punktów z zaliczenia danego efektu. | |
WM-WE_1-_??_W02 Students will know methods of storage the energy for small- and large-scale electric grid and smart grid technology. | 2,0 | Student uzyskał poniżej 50% punktów z zaliczenia danego efektu. |
3,0 | Student uzyskał od 50% do 60% punktów z zaliczenia danego efektu. | |
3,5 | Student uzyskał od 61% do 70% punktów z zaliczenia danego efektu. | |
4,0 | Student uzyskał od 71% do 80% punktów z zaliczenia danego efektu. | |
4,5 | Student uzyskał od 81% do 90% punktów z zaliczenia danego efektu. | |
5,0 | Student uzyskał od 91% do 100% punktów z zaliczenia danego efektu. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WE_1-_??_U01 Student is able to design photovoltaic power plant. | 2,0 | Student uzyskał poniżej 50% punktów z zaliczenia danego efektu. |
3,0 | Student uzyskał od 50% do 60% punktów z zaliczenia danego efektu. | |
3,5 | Student uzyskał od 61% do 70% punktów z zaliczenia danego efektu. | |
4,0 | Student uzyskał od 71% do 80% punktów z zaliczenia danego efektu. | |
4,5 | Student uzyskał od 81% do 90% punktów z zaliczenia danego efektu. | |
5,0 | Student uzyskał od 91% do 100% punktów z zaliczenia danego efektu. | |
WM-WE_1-_??_U02 Student is able to design wind power plant. | 2,0 | Student uzyskał poniżej 50% punktów z zaliczenia danego efektu. |
3,0 | Student uzyskał od 50% do 60% punktów z zaliczenia danego efektu. | |
3,5 | Student uzyskał od 61% do 70% punktów z zaliczenia danego efektu. | |
4,0 | Student uzyskał od 71% do 80% punktów z zaliczenia danego efektu. | |
4,5 | Student uzyskał od 81% do 90% punktów z zaliczenia danego efektu. | |
5,0 | Student uzyskał od 91% do 100% punktów z zaliczenia danego efektu. |
Literatura podstawowa
- Anne E. Maczulak, Renewable Energy: Sources and Methods, 2009
- Mark E. Hazen, Alternative Energy: An Introduction to Alternative & Renewable Energy Sources, 1996
- David Craddock, Renewable Energy Made Easy: Free Energy from Solar, Wind, Hydropower, and other alternative energy sources, 2008
Literatura dodatkowa
- G. N. Tiwari, Rajeev Kumar Mishra, Advanced Renewable Energy Sources, 2012
- Tasneem Abbasi,S. A. Abbasi, RENEWABLE ENERGY SOURCES : THEIR IMPACT ON GLOBAL WARMING AND POLLUTION, 2012