Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu Electromagnetic Field and the Human Body:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Electromagnetic Field and the Human Body | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Elektrotechniki Teoretycznej i Informatyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Stanisław Gratkowski <Stanislaw.Gratkowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Katarzyna Cichoń <Katarzyna.Cichon@zut.edu.pl>, Krzysztof Stawicki <Krzysztof.Stawicki@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Mathematics, physics |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To provide up to date knowledge on analysis and modeling of EM fields in the human body, and to develop practical skills in this area |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Numerical modeling of electromagnetic field in the human body; magnetic induction tomography and magnetoacoustic tomography with magnetic induction for biomedical applications; examples of medical applications of electromagnetic fields; biological effects of electromagnetic fields; calculation of Specific Absorption Rate (SAR). | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Basic concepts of electric and magnetic fields; Maxwell’s equations; electromagnetic waves; dosimetry; numerical modeling of electromagnetic field in the human body; magnetic induction tomography and magnetoacoustic tomography with magnetic induction for biomedical applications; examples of medical applications of electromagnetic fields; biological effects of electromagnetic fields; magnetic resonance imaging (MRI). | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Participation in labs | 15 |
A-L-2 | Preparing to labs | 15 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 30 |
A-W-2 | Literature studies, preparation for final test | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lectures |
M-2 | laboratory – computer simulations |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Written test and/or discussion |
S-2 | Ocena formująca: Continuous assessment |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WE_2-_null_W01 On successful completion of this course students will have knowledge on methods for analysis and modeling of EM fields in living systems and practical skills useful in this area. | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WE_2-_null_U01 On successful completion of this course students will have knowledge on methods for analysis and modeling of EM fields in living systems and practical skills useful in this area. | — | — | C-1 | T-L-1 | M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WE_2-_null_W01 On successful completion of this course students will have knowledge on methods for analysis and modeling of EM fields in living systems and practical skills useful in this area. | 2,0 | |
3,0 | The student knows the Maxwell equations and the impact of electromagnetic fields on the human body. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WE_2-_null_U01 On successful completion of this course students will have knowledge on methods for analysis and modeling of EM fields in living systems and practical skills useful in this area. | 2,0 | |
3,0 | The student can perform numerical simulations of the impact of electromagnetic fields on the human body. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Cheng D. K., Fundamentals of Engineering Electromagnetics., Addison-Wesley Publishing Company, Inc., New York, 1993
- Durney C.H., Basic Introduction to Bioelectromagnetics, CRC Press LLC, Boca Raton, 2001
- Malmivuo J., Plonsey R., Bioelectromagnetism, Oxford University Press, New York, 1995
- Chari M. V. K., Salon S. J., Numerical Methods in Electromagnetism, Academic Press, San Diego, 2000
- Sadiku M.N.O., Numerical Techniques in Electromagnetics, CRC Press LLC, Boca Raton, 2001
Literatura dodatkowa
- Pollack G. L., Stump D. R., Electromagnetism, Addison Wesley Publishing Company, Inc., New York, 2002
- Stewart J. V., Intermediate Electromagnetic Theory, World Scientific Publishing Co. Pte. Ltd., London, 2001
- IEEE Transactions on Biomedical Engineering