Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu Elements of Psychoacoustics and Electroacoustics:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Elements of Psychoacoustics and Electroacoustics | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów, Sygnałów i Elektroniki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Witold Mickiewicz <Witold.Mickiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowledge in Physics |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To provide knowledge on psychoacoustics basics and selected topics on electroacoustics (sound fields, transducers, sound reinforcement, sound processing). |
C-2 | The basic knowledge on psychoacoustics and selected topics on acoustics and electroacoustics. The skills to use and measure basic electroacoustical systems. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Human hearing sense models and properties | 4 |
T-L-2 | Audio signal analysis methods | 2 |
T-L-3 | Sound wave parameters measurement | 2 |
T-L-4 | Microphones measurements | 2 |
T-L-5 | Loudspeaker measurements | 2 |
T-L-6 | Loudspeaker cabinet design | 2 |
T-L-7 | Reverberation time measurements and acoustical adaptation design | 4 |
T-L-8 | Speech intelligibility measurement | 4 |
T-L-9 | Introduction to sound processing in Matlab | 2 |
T-L-10 | Compression and enhancement of audio signal | 2 |
T-L-11 | 3-D audio enhancements of 2-channel sound. | 2 |
T-L-12 | Filtering and sound effects. | 2 |
30 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Complementary calculation exercises | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Sound waves properties. | 2 |
T-W-2 | Human auditory system. | 2 |
T-W-3 | Musical sounds, notes and harmony. | 2 |
T-W-4 | Elements of psychoacoustics – monaural and binaural hearing effects. Spatial hearing. | 2 |
T-W-5 | Fundamentals of room acoustics and perceiving sound in different environments. Elements of building acoustics. | 2 |
T-W-6 | Electroacoustical transducers and electroacoustical systems. Hearing aids. | 3 |
T-W-7 | Digital sound processing. Audio compression. HRTF technology and 3-D audio systems. | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Presence | 15 |
A-L-2 | Home preparation | 30 |
A-L-3 | Reports preparation | 15 |
60 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Presence | 15 |
A-S-2 | Selfstudy | 15 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Presence | 15 |
A-W-2 | Selfstudy | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lectures |
M-2 | Laboratory exercises |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Written test |
S-2 | Ocena podsumowująca: Reports assessment |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WE_2-_null_W01 To provide knowledge in various sound systems engineering | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WE_2-_null_U01 To provide skills in various sound systems engineering | — | — | C-2 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10, T-L-11, T-L-12, T-S-1 | M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WE_2-_null_W01 To provide knowledge in various sound systems engineering | 2,0 | |
3,0 | Student has basic knowledge in various sound systems. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WE_2-_null_U01 To provide skills in various sound systems engineering | 2,0 | |
3,0 | Student has basic skills in designing and operating various sound systems | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Everest F. A., Master handbook of acoustics, McGraw-Hill, 2001
- Howard D. H., Acoustics and psychoacoustics, Focal press, 2001
Literatura dodatkowa
- Blauert J., The Psychophysics of Human Sound Localization, MIT Press, 1999