Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu European Integration:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | European Integration | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Brelik <Agnieszka.Brelik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Natalia Dominiak <Natalia.Dominiak@zut.edu.pl>, Ileana Tache <ileanatache@unitbv.ro> | ||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | No requirements. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Students acquire basic knowledge on European Integration process as well as the European Union as such. They are thought basic terms and European Union "vocabulary", that is known as acquis communautaire. Students know basic facts about European structures, including European institutions and consequences of their activity on economic entities. They also know fundamental rules, regulations and EU law cases that are useful for interpretations of functioning of the EU and business entities in the EU - especially functioning within EU common/internal market. Students see/analyse integration processes within the EU in the context of the global economy. Students know consequences of European integration for business entities. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction What is Integration? The Meaning of the European Integration The Origins and Motivations of the European Integration Process Institutions and Actors of the European Union The Functions and Effects of the European Commission The European Council and the Council of the European Union The Evolution, Power and the Influence of the European Parliament The Composition, Structure and the Procedures of the European Court of Justice The Court of Auditors and the Other Institutions Decision-Making Policy of the European Union The Ordinary Legislative Procedure The Open Method Coordination Some Policies of the European Integration The EU’s External Relations and Policy Objectives The Enlargement Process and Actors European Union's Foreign, Security and Defense Policies Explaining the Economic and Monetary Union The Future of the EU and the European Integration Process | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Attendance, in-class participation and project, a case study presentation, consultation | 180 |
180 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Classes will be conducted in lecture and discussion format promoting extensive student participation with films and case studies. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Written short exam, attendance, in-class participation and project |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WEKON_1-_??_W01 Students will be able to understand, analyze and assess the developments, actors, institutions of European integration | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WEKON_1-_EI_U01 - Student is able to effectively obtain information in the field of law and economic data, interpret it and use it to analyze selected phenomena and processes of legal, political, economic and cultural nature - Student understands and is able to correctly interpret current phenomena social in international and national dimension. | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WEKON_1-_EI_K01 - Student is able to interact and work in a group, taking on different roles - Student correctly identifies and resolves dilemmas related to practicing profession | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WEKON_1-_??_W01 Students will be able to understand, analyze and assess the developments, actors, institutions of European integration | 2,0 | |
3,0 | Student correctly defines some concepts of European Integration | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WEKON_1-_EI_U01 - Student is able to effectively obtain information in the field of law and economic data, interpret it and use it to analyze selected phenomena and processes of legal, political, economic and cultural nature - Student understands and is able to correctly interpret current phenomena social in international and national dimension. | 2,0 | |
3,0 | The student understands and is able to correctly interpret current phenomena social in international and national dimension. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WEKON_1-_EI_K01 - Student is able to interact and work in a group, taking on different roles - Student correctly identifies and resolves dilemmas related to practicing profession | 2,0 | |
3,0 | Student correctly identifies and resolves dilemmas related to practicing profession | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Hansen J. D., Nielsen J. U. M, An Economic AnalysEuropean Union, McGraw-Hill, London, 1999, 1999
- Eijffinger S., de Haan J, European Monetary and Fiscal Policy, Oxford University Press, Oxford, 2000