Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Electronics-devices, circuits and applications:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Electronics-devices, circuits and applications | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Mechatroniki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Bodnar <Andrzej.Bodnar@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Andrzej Bodnar <Andrzej.Bodnar@zut.edu.pl>, Arkadiusz Parus <Arkadiusz.Parus@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Finished course on physics recommended. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The course gives basic knowledge on characteristics of electronic elements and their applications (power supplies, amplifiers, generators, logical systems and measuring instruments electronics). |
C-2 | Student can analyze simple electronic circuits, can assess properties of electronic devices, can carry out measurements. |
C-3 | Student can effectively work in a group. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Power supply. Operational amplifier. Function generator. Logical system. ADC. Measuring instruments electronics. | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Power supplies. Electronic devices used (diodes, thyristors, triacs, transistors, LEDs), voltage and current stabilizers and converters. Examples of IC stabilizers, circuitry of stabilizers and converters. Amplifiers. Transistor as an amplifier, operational amplifiers, instrumentation amplifiers, field effect transistors, power amplifiers, PWM, active filters. Examples of application in measuring instruments and control devices. Generators. Sine and function generators, clock pulse generators, PLL. Applications in radio transmitters and receivers. Electronic switching. Logical gates, flip-flops, time dependent switching, analogue timers. Applications of timing IC’s. Digital systems. Registers, counters, adders, ALUs, data storage devices. ADCs and DACs. Basic types, conversion speed and errors. Quantisation noise, aliasing, leakage. Example of an ADC datasheet. Influence of temperature. Heat generation in electronic devices, heat sinks, working point stabilization, thermal noise reduction. Example of a heat-sink calculation. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Participation in laboratories | 15 |
A-L-2 | Studying literature | 30 |
A-L-3 | Preparation of reports | 15 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 30 |
A-W-2 | Studying literature | 30 |
A-W-3 | Preparation to the test | 30 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture and laboratory. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: One written test and laboratory reports. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Observation of student's work in a team. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WIMiM_1-_??_W01 Students have knowledge on characteristics of electronic elements and their applications (power supplies, amplifiers, generators, logical systems and measuring instruments electronics). | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WIMiM_1-_??_U01 Students understand role of electronic elements in electronic circuits (power supplies, amplifiers, generators, logical systems and measuring instruments electronics), can carry out basic measurements in the circuit and detect main faults. | — | — | C-2 | T-L-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WIMiM_1-_??_K01 Students can cooperate in a team. | — | — | C-3 | T-L-1 | M-1 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WIMiM_1-_??_W01 Students have knowledge on characteristics of electronic elements and their applications (power supplies, amplifiers, generators, logical systems and measuring instruments electronics). | 2,0 | |
3,0 | Student possessed basic knowledge in the subject. | |
3,5 | ||
4,0 | Student understands rules and methods used for solving problems. Can explain the role of active and passive elements in a circuit. | |
4,5 | ||
5,0 | Student understands rules and methods used for solving practical problems. Can explain results when changing elements in a circuit. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WIMiM_1-_??_U01 Students understand role of electronic elements in electronic circuits (power supplies, amplifiers, generators, logical systems and measuring instruments electronics), can carry out basic measurements in the circuit and detect main faults. | 2,0 | |
3,0 | Student can correctly solve at least 65% of problems given at the test. | |
3,5 | ||
4,0 | Student can carry out basic calculations in electronic circuit. Can carry out measurements. During the test and the exam solved at least 75% of problems. | |
4,5 | ||
5,0 | Student can carry out basic calculations in electronic circuit. Can carry out measurements. Can explain and interpret the results when changing elements in a circuit. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WIMiM_1-_??_K01 Students can cooperate in a team. | 2,0 | |
3,0 | Student effectively cooperates in the group. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | Student effectively cooperates in the group and can take a role of the leader. |
Literatura podstawowa
- Forrest M. Mims III, Getting started in electronics, Master Publ. Inc., 2003
- Bishop O., Electronics. Circuits and systems, Elsevier, Amsterdam, 2011
Literatura dodatkowa
- Storr W., Basic electronic tutorials, http://www.electronics-tutorials.ws/pdf/basic-electronics-tutorials.pdf, 2018