Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Organisation and management:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Organisation and management | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania Produkcją | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Sobczak <Tomasz.Sobczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Elwira Leśna-Wierszołowicz <elwira.lesna@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | There aren’t any. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | After this course students should be able to recognize the basic principles and laws of management as well as apply them in non-complicated business situations in all fields of management |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | The process of management | 2 |
T-W-2 | The manager and the organization | 4 |
T-W-3 | Management styles | 3 |
T-W-4 | Delegation | 3 |
T-W-5 | Motivation | 4 |
T-W-6 | Leadership | 3 |
T-W-7 | Managing stress | 4 |
T-W-8 | Managing conflict | 4 |
T-W-9 | The control process | 3 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | The participation in lecture and discussion | 28 |
A-W-2 | Oral exam | 2 |
A-W-3 | Individual work on study case | 90 |
120 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture, class discussion |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Oral exam |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WIMiM_1-_??_W01 As a result of course, the student should: give the definition of the management process, give the definition of the organization, characterize the role of leadership, give the definition of leadership, know the stages of delegation process | — | — | C-1 | T-W-5, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-4, T-W-3, T-W-6, T-W-1, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WIMiM_1-_??_U01 The student should: understand the issues of human resources management in the organization, know how to use the basic methods and techniques of human resources management, be prepared to put into practice the basic theory of motivation, know how to use the methods and techniques of conflict resolution in the organization, be able to put into practice techniques for reducing stress | — | — | C-1 | T-W-5, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-4, T-W-3, T-W-6, T-W-1, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WIMiM_1-_??_K01 The student: will be creative in the use of proper tools of organization and management, will be capable of use in practice the acquired knowledge of organization and management, will be eager to spread the knowledge of organization and management. | — | — | C-1 | T-W-5, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-4, T-W-3, T-W-6, T-W-1, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WIMiM_1-_??_W01 As a result of course, the student should: give the definition of the management process, give the definition of the organization, characterize the role of leadership, give the definition of leadership, know the stages of delegation process | 2,0 | |
3,0 | The student give the definition of the management process, give the definition of the organization, characterize the role of leadership, give the definition of leadership, know the stages of delegation process | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WIMiM_1-_??_U01 The student should: understand the issues of human resources management in the organization, know how to use the basic methods and techniques of human resources management, be prepared to put into practice the basic theory of motivation, know how to use the methods and techniques of conflict resolution in the organization, be able to put into practice techniques for reducing stress | 2,0 | |
3,0 | Student understand the organisation and management role in business | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WIMiM_1-_??_K01 The student: will be creative in the use of proper tools of organization and management, will be capable of use in practice the acquired knowledge of organization and management, will be eager to spread the knowledge of organization and management. | 2,0 | |
3,0 | Students explain the role of the organisation and management in business | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Michael Armstrong, Armstrong’s Essential Human Resource Management Practice. A Guide to People Management, Kogan Page, 2010
- Michael Armstrong, “Armstrong’s Handbook of Human Resource Management Practice”, Kogan Page London and Philadelphia, 2009
- John Adair, “Not Bosses but Leaders: How to Lead the Way to Success”, Kogan Page, 2003
Literatura dodatkowa
- Michael Morris, “The First-Time Manager. The First Steps to a Brilliant Management Career”, Kogan Page, London and Sterling, 2005, Michael Morris
- David R. Caruso, Peter Salovey, “The Emotionally Intelligent Manager: How to Develop and Use the Four Key Emotional Skills of Leadership”, Jossey-Bass, 2004, Jossey-Bass