Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu FUNDAMENTALS OF GENETICS:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | FUNDAMENTALS OF GENETICS | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Genetyki, Hodowli i Biotechnologii Roślin | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Stefan Stojałowski <Stefan.Stojalowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowledge on cytology (cell divisions) and mechanisms of sex reproduction |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Skills in prediction of inheritance of different traits and recombination effects |
C-2 | Knowledge on basic methods applied in molecular genetics |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Mitosis and meiosis - observation of microscopic slides | 3 |
T-A-2 | Karyotype analysis | 2 |
T-A-3 | Mendelian principles | 3 |
T-A-4 | Simple heredity and genetic hypotheses | 3 |
T-A-5 | Interactions between genes | 3 |
T-A-6 | Genes in populations | 3 |
T-A-7 | Molecular genetics and DNA sequencing | 3 |
20 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Isolation of DNA | 2 |
T-L-2 | Controll of DNA quality for further analyses | 2 |
T-L-3 | Preparation of PCR analysis | 2 |
T-L-4 | Electrophoresis of PCR products | 3 |
T-L-5 | Analysis of results of PCR-based markers | 1 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction: subject of genetics, basic terms, cytologic background of inheritance | 2 |
T-W-2 | Principles of Mendelian genetics | 3 |
T-W-3 | Phenotypic effects of gene activity. Interactions between genes | 3 |
T-W-4 | Basic of population genetics | 2 |
T-W-5 | Genetic background of sex determination. Linkage of sex with phenotypic traits | 3 |
T-W-6 | Linkage of genes. Genetic maps of eucariots. | 2 |
T-W-7 | Genetic determination of quantitative traits | 2 |
T-W-8 | Introduction to molecular genetics | 3 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Participation in workshops | 20 |
A-A-2 | Self-study of literature | 25 |
45 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | Participation in laboratories | 10 |
A-L-2 | Self-study of literature | 20 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 20 |
A-W-2 | Self-study of literature | 55 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture |
M-2 | Laboratory |
M-3 | Workshop |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Written exam (test) |
S-2 | Ocena formująca: Assessment of laboratory skills |
S-3 | Ocena formująca: Assessment of tasks during workshops |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM_1-_??_W01 Student will know the universal mechanisms of inheritance | — | — | C-1, C-2 | T-W-8, T-W-4, T-W-3, T-W-1, T-W-6, T-W-2, T-W-7, T-W-5, T-A-2, T-A-4 | M-1, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM_1-_??_U01 student will gain skills of prediction of results of genetic hybridization and recombination of the genes | — | — | C-1 | T-L-2, T-A-3, T-L-4, T-A-6, T-L-3, T-A-4, T-L-5, T-A-7, T-A-1, T-L-1, T-A-2, T-A-5 | M-2, M-3 | S-3, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM_1-_??_K01 Student will know how to work in laboratory group and know work safety regulation | — | — | C-1 | T-L-5, T-L-3, T-L-2, T-L-4, T-L-1 | M-2, M-3 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM_1-_??_W01 Student will know the universal mechanisms of inheritance | 2,0 | |
3,0 | Student knows the basic rules of heredity | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM_1-_??_U01 student will gain skills of prediction of results of genetic hybridization and recombination of the genes | 2,0 | |
3,0 | Student can predict the results of hybridization between known genotypes | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM_1-_??_K01 Student will know how to work in laboratory group and know work safety regulation | 2,0 | |
3,0 | Student has acquired the competence to work in groups, he understands the need for training | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- E.G. Gardner and D.P. Snustad, Principles of Genetics, John Willey & Sons, New York, 1984, 7th ed.
- Ahmed Abouelmagd and Hussein M. Ageely, Basic Genetics: Textbook and Activities, Universal-Publishers, Boca Raton, Florida USA, 2009