Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu INTEGRATED WEED CONTROL METHODS:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | INTEGRATED WEED CONTROL METHODS | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Agroinżynierii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marek Bury <Marek.Bury@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Botany, plant nutrition, plant cultivation and plant physiology, soil science |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | recognition of the role of weeds and their importance in agrocenosis and selection of appropriate methods to reduce weed infestation |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | The role of herbicides in controlling weed infestation of crops. Herbicide application technology - threats to the user, the environment and weed control resulting from improper application | 10 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Weeds and their importance in agrocenoses in terms of biodiversity and combating them. Influence of habitat and agrotechnical factors on the condition and degree of weed infestation of agricultural plants. Prevention of weed infestation and review of modern methods of weed control | 20 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Participation in workshops | 10 |
A-A-2 | Self studying of the workshop materials | 20 |
A-A-3 | Preparation of presentation | 15 |
45 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 20 |
A-W-2 | Self-study of the lecture material | 20 |
A-W-3 | Preparation for the exam | 20 |
A-W-4 | Participation in consultations | 15 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lectures |
M-2 | multi media presentations |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Written work / project work (presentation) |
S-2 | Ocena podsumowująca: Evaluation of presentation / project |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_1-_??_W01 Student identifies and characterises the most important weed species on fields. Student proposes appropriate for different groups of weeds methods of integrated control | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_1-_??_U01 Student can choose the appropriate methods of weed control and formulate recommend of integrated method for specific groups of weeds | — | — | C-1 | T-A-1 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_1-_??_K01 Student is aware of the need for education and self-improvement in the use of new technologies in weed control | — | — | C-1 | T-A-1, T-W-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_1-_??_W01 Student identifies and characterises the most important weed species on fields. Student proposes appropriate for different groups of weeds methods of integrated control | 2,0 | |
3,0 | Student proposes appropriate method to control of weeds on field and can recognizes some important weed species | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_1-_??_U01 Student can choose the appropriate methods of weed control and formulate recommend of integrated method for specific groups of weeds | 2,0 | |
3,0 | Student is able to analyze the impact of weed control methods on growth, development and yield of crops and the environment | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_1-_??_K01 Student is aware of the need for education and self-improvement in the use of new technologies in weed control | 2,0 | |
3,0 | Student is aware of the need for education of new technologies | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Team work Susan Jellis (ed.), Encyclopaedia of arable weeds, Folia Partners Ltd, Warwickshire, 2018, ahdb.org.uk/knowledge-library/encyclopaedia-of-arable-weeds
- Clarence J. Swanton, Kris J. Mahoney, Kevin Chandler, and Robert H. Gulden, Integrated Weed Management: Knowledge-Based Weed Management Systems, Weed Science Society of America, 2008, Source: Weed Science, 56(1):168-172.
- Timothy J. Krupnik, Kamrun Naher, Shafiq Islam, Md. Arshadul Hoque, Apurba Roy, Virender Kumar, Israil Hossain, Khaled Hossain, Sumona Shahrin, Mahesh Kumar Gathala, Anil Shrestha and Sheikh Md. Nazim Uddin, INTEGRATED WEED MANAGEMENT: Experiential learning modules – Book 2., CIMMYT- Bangladesh, Gulshan, Dhaka, 2016, Cereal Systems Initiative for South Asia
- SS Rana and MC Rana, Principles and Practices of Weed Management, Department of Agronomy, College of Agriculture, CSK Himachal Pradesh Krishi Vishvavidyalaya, Palampur, India, 2016