Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu MOLECULAR DIAGNOSTICS OF CULTIVATED PLANTS:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | MOLECULAR DIAGNOSTICS OF CULTIVATED PLANTS | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Genetyki, Hodowli i Biotechnologii Roślin | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Paweł Milczarski <Pawel.Milczarski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Piotr Masojć <Piotr.Masojc@zut.edu.pl>, Beata Myśków <Beata.Myskow@zut.edu.pl>, Miłosz Smolik <Milosz.Smolik@zut.edu.pl>, Stefan Stojałowski <Stefan.Stojalowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic of genetics, molecular biology and plant breednig |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Knowledge on the methods of identification plants genotypes on a molecular level. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Planning of experiments, preparation of the necessary equipment, the development of protocols and design of primers for PCR. | 2 |
T-L-2 | Isolation, purification and quantification of plant DNA. | 4 |
T-L-3 | Methods of generating DNA markers (ISSR, SSR, AFLP, STS,CAPS). Comparing the conditions of separation and detection methods. | 6 |
T-L-4 | Choice of molecular markers method for cultivar identification. | 4 |
T-L-5 | Protection of property rights to the varieties using marker techniques | 4 |
20 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Methods of detecting DNA and protein variation by molecular markers in plants. | 2 |
T-W-2 | An overview of the most important techniques for generating molecular markers. | 4 |
T-W-3 | The possibility of using molecular techniques in the diagnosis of plants. | 2 |
T-W-4 | Applications of DNA Fingerprinting in Plant Sciences. | 2 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | participation in laboratory | 20 |
A-L-2 | self-study of the literature | 5 |
A-L-3 | knowledge necessary software | 10 |
A-L-4 | prepare to pass the practical | 10 |
45 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | participation in lecture | 10 |
A-W-2 | self-study of the literature | 15 |
A-W-3 | prepare to the written exam | 20 |
45 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | lecture |
M-2 | laboratory |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: practical exercise |
S-2 | Ocena podsumowująca: written exam |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM_2-_null_W01 Student will know the most useful techniques of molecular marker identification | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-1 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM_2-_null_U01 Students will know how to conduct experiment for identifcation diagnostic problem. | — | — | C-1 | T-L-4, T-L-3, T-L-5, T-L-2, T-L-1 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM_2-_null_K01 Student will know how to work in laboratory group and know work safety regulation. | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-1, T-L-4, T-L-3, T-L-5, T-L-2, T-L-1 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM_2-_null_W01 Student will know the most useful techniques of molecular marker identification | 2,0 | |
3,0 | student knows the basic techniques for generating molecular markers and their usefulness in the diagnosis of plants. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM_2-_null_U01 Students will know how to conduct experiment for identifcation diagnostic problem. | 2,0 | |
3,0 | Student can design a research experiment yourself, choose the right technology to meet the needs, describe the results at a basic level. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM_2-_null_K01 Student will know how to work in laboratory group and know work safety regulation. | 2,0 | |
3,0 | Student has acquired the competence to work in groups, he understands the need for training. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Weising K., Nybom H., Wolf K., Kahl G, DNA Fingerprinting in Plants: Principles, Methods and Aplications, CRC Press Taylor and Francis Group, Boka Raton, 2005, II