Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu BASICS OF AGRO AND BIOPHYSICS:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | BASICS OF AGRO AND BIOPHYSICS | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Bioinżynierii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Romualda Bejger <Romualda.Bejger@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | basic of physics, basic of general ghemistry, physiology of plants |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Familiarization the students with a basic knowledge of agro and biophysics and the selected instrumental techniques. |
C-2 | Providing knowlege of basic rights, phenomena and processes in nature, an understanding their relationship and meaning in the natural sciences. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Agrophysics and biophysics - what does it mean?. Relationship with other sciences. | 2 |
T-W-2 | Density of liquids and solutions | 2 |
T-W-3 | Mechanical properties of agricultural materials | 2 |
T-W-4 | Heat transfer processes | 2 |
T-W-5 | Thermal properties of agricultural materials | 2 |
T-W-6 | Using of luminescence methods in agro and biophysics researches | 4 |
T-W-7 | Effect of ionizing radiation on animate and inanimate objects | 2 |
T-W-8 | Radioactive isotopes in agriculture. | 2 |
T-W-9 | Written exam - test | 2 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | participation in the lecutre | 20 |
A-W-2 | reading the recommended literuture | 30 |
A-W-3 | participation in consultations | 16 |
A-W-4 | preparing to pass the exam | 24 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | lecture/multi-media presentation |
M-2 | discussion |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: assessmant of the participation in the discussion |
S-2 | Ocena podsumowująca: written exam - test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_??_W01 Student describes and explains the physical nature of phenomena based on the laws of physics. Student defines the basic and derived physical parameters and units according to SI. | — | — | C-1, C-2 | T-W-5, T-W-8, T-W-2, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-W-4, T-W-9, T-W-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_??_U01 Student is able to distinguish between the physical phenomena, the laws of physics, physical parameters, units. | — | — | C-1, C-2 | T-W-5, T-W-8, T-W-2, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-W-4, T-W-9, T-W-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_??_K01 Student demostrates understanding of the physical phenomena occuring in the nature. Student is aware of the need of self-eductaion. | — | — | C-1, C-2 | T-W-5, T-W-8, T-W-2, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-W-4, T-W-9, T-W-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_??_W01 Student describes and explains the physical nature of phenomena based on the laws of physics. Student defines the basic and derived physical parameters and units according to SI. | 2,0 | |
3,0 | Student describes the subject matter to a sufficient degree. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_??_U01 Student is able to distinguish between the physical phenomena, the laws of physics, physical parameters, units. | 2,0 | |
3,0 | Student is able to distinguish between the physical phenomena, the laws of physics, physical parameters to a sufficient degree. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_??_K01 Student demostrates understanding of the physical phenomena occuring in the nature. Student is aware of the need of self-eductaion. | 2,0 | |
3,0 | Student demostrates partial understanding of the physical phenomena occuring in the nature. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- R.M.J. Cotterill, Biophysics – An Introduction, John Wiley&Sons, LTD, England, 2003
- J. Gliński, J. Horabik, J. Lipiec, W.E.H. Blum, J. de Baerdemaeker, Ch. W. Finkl, R. Horn, Y. Pachepsky, E. V. Shein, K. Konstankiewicz, Encyclopedia of Agrophysics - Encyclopedia of Earth Sciences Series, Springer, The Netherlands, 2011
- H. Willard, L. Merritt, J. Dean, Instrumental Methods of Analysis, Wadsworth Publishing Company, New York, 1988
Literatura dodatkowa
- C. Sybesma, An Introduction to biophysics, Academic Press, New York, 1977
- A. H. Cromer, Physics for the life sciences, McGraw-Hill Book Company, New York, 1977
- journal, International Agrophysics, Institute of Agrophysics, Polish Academy of Sciences, Lublin, Poland