Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu ARABLE LAND MANAGEMENT SYSTEMS:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | ARABLE LAND MANAGEMENT SYSTEMS | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Agroinżynierii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marek Bury <Marek.Bury@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | history of agriculture, botanic, crop rotation, plant cultivation |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Getting to know the the present farming systems on arable land (conventional, integrated and ecological system and permaculture) |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Optimization of the physico-chemical properties of soils in protection against environmental degradation caused by agricultural activities. Sources and role of organic mass in protection of soil production potential. Projects of crop rotation and selection of agrotechnics in specific habitat conditions and management system, taking into account impact on the soil environment | 10 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Management systems and environmental biodiversity. Characteristics of modern agricultural systems. Conventional, integrated and ecological farming in the world in the EU and Poland - development perspectives. Permaculture. Soil cultivation, fertilization and soil fertility depending on the management system. Plant protection rules depending on the management method. Legal regulations and organic farming attestation. The quality of agricultural produce depending on the manner of farming - the organic food market. | 20 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Participation in exercises | 10 |
A-A-2 | self studying | 15 |
A-A-3 | elaboration of project | 20 |
45 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 20 |
A-W-2 | Preparation for the lecture program content | 20 |
A-W-3 | self stydy of literature | 25 |
A-W-4 | consultations | 10 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lectures |
M-2 | Presentations (multi media) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: written work or prepared presentation or project |
S-2 | Ocena podsumowująca: Evaluation of presentation / of the project |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_W01 The student will have knowledge of the present farming systems on arable land (conventional, integrated and ecological) and could explain differences between the systems and discuss the pros and cons (advantages and disadvantages) | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_U01 The student will have the skill for characteristics of modern agricultural systems and the student will have skills to recognize them | — | — | C-1 | T-A-1 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_K01 The student will have competence to recognize how farmers adjust their farming and life according to ownership, labour, mechanizations, perceptions of climate change etc. | — | — | C-1 | T-A-1 | M-1, M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_W01 The student will have knowledge of the present farming systems on arable land (conventional, integrated and ecological) and could explain differences between the systems and discuss the pros and cons (advantages and disadvantages) | 2,0 | |
3,0 | The student knows the basics of system of arable land management and can describes it | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_U01 The student will have the skill for characteristics of modern agricultural systems and the student will have skills to recognize them | 2,0 | |
3,0 | The student can identify the arable land management systems and briefly characterize them | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_K01 The student will have competence to recognize how farmers adjust their farming and life according to ownership, labour, mechanizations, perceptions of climate change etc. | 2,0 | |
3,0 | The student will have skills to recognize the system of arable land managemnet | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Gołaś Z., Development of organic farming in Poland., J. Agribus. Rural Development, 4(42), 533–543., 2016, DOI: 10.17306/JARD.2016.80
- David W Archer, Jose G Franco, Jonathan J Halvorson, and Krishna P Pokharel, Integrated Farming Systems, Elsevier Inc. USDA Agricultural Research Service, Northern Great, 2018
- David Pimentel, Paul Hepperly, James Hanson, Rita Seidel, David Douds, Organic and Conventional Farming Systems: Environmental and Economic Issues., Cornell University, Ithaca, NY, USA, 2005
- Bill Mollison, PERMACULTURE A Designers Manual, A Tagari Publication, Sisters Creek, Tyalgum, Australia, 2002, second edition, https://docer.pl/doc/n1n1xns ; 601 p.
- Bill Mollison, Introduction to permaculture, Yankee Permaculture, Sparr, Florida, USA, 2001, ninth edition