Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu GAME FISHES OF THE WORLD:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | GAME FISHES OF THE WORLD | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Hydrobiologii, Ichtiologii i Biotechnologii Rozrodu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Beata Więcaszek <Beata.Wiecaszek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic of biology of fish and fish taxonomy, Principles in the fishery law and management |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student knows the principal regulations of fishing in Poland and in the world, especially in Europe. Student knows the most important game fish species in Poland and in the world. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Presentation of cartilaginous fish of great significance in the recreational angling | 8 |
T-L-2 | Presentation of teleost fish of great significance in the recreational angling | 10 |
T-L-3 | Visit in the Polish Angling Assocation - methods of working, area of research, fish reproduction | 8 |
T-L-4 | Multimedial presentation on game-fish soecies from the students' country | 4 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Game fishes of the world are presented, arranged due to their taxonomic position and fishing-grounds in freshwater and marine areas, with their Latin nomenclature, English names, and local names. | 10 |
T-W-2 | Main fishing-grounds and methods of angling of particular fish species in Poland and inthe world. Legal regulations of angling in different countries. Rules of safe fishing. | 10 |
T-W-3 | Presentation of the spawning period, legal length, close and open seasons, limits of capture etc. for the important game fish species. Role of the Polish Union of Anglers in fisheries management in Poland and IGFA in the world. | 10 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Activity in the laboratory | 30 |
A-L-2 | Literature studies | 30 |
A-L-3 | Work in the web-site data bases | 30 |
90 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Presence at the lectures | 30 |
A-W-2 | Literature study | 30 |
A-W-3 | Meetings for the multimedial presentations consulatation | 30 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture, workshop, working in the web-bases, work in laboratory, visiting the administration points |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Continuous assessment, presentation, grade |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WNoZiR_1-_??_W01 Student knows the principal regulations of fishing in Poland and in the world | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WNoZiR_1-_??_U01 Student can name the most important fish species and forms of their protection in the world | — | — | C-1 | T-W-1, T-L-1, T-L-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WNoZiR_1-_??_K01 Student is able to evaluate the proper management in angling associations | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WNoZiR_1-_??_W01 Student knows the principal regulations of fishing in Poland and in the world | 2,0 | |
3,0 | Student knows the most important regulations of fishing in the world | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WNoZiR_1-_??_U01 Student can name the most important fish species and forms of their protection in the world | 2,0 | |
3,0 | Student can name the most important fish species and forms of their protection in his country | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WNoZiR_1-_??_K01 Student is able to evaluate the proper management in angling associations | 2,0 | |
3,0 | Student knows the most important rules in the managament of angling associations | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- 3. Reese J.T., World Record Fishes., IGFA, USA, 2002, 2002
- Golani D., Ozturk B., Basusta N., F., ishes of the Eastern Mediterranean, Turkish Marine Research Foundation., Turkey., 2006, 2006
Literatura dodatkowa
- Wiecaszek B., Antoszek A., Krzykawski S., Keszka S., Cartilaginous Fishes. Scientific and multilingual nomenclature., AR w Szczecinie, Szczecin, 2006, 2006