Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu CHEMICAL MONITORING OF FOOD AND ENVIRONMENT:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | CHEMICAL MONITORING OF FOOD AND ENVIRONMENT | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Toksykologii, Technologii Mleczarskiej i Przechowalnictwa Żywności | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Artur Ciemniak <Artur.Ciemniak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Monika Rajkowska-Myśliwiec <Monika.Rajkowska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Knowledge base of food chemistry and ecotoxicology |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Providing students with basic knowledge in the field of food toxicology and hygiene as well as practical ability to use analytical methods in the assessment of the environment and food safety |
C-2 | The transfer to the student basic knowledge of toxicology and hygiene of food, and practical ability of using analytical methods in assessment of the environmental and food safety |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Knowledge of research methods used in monitoring food safety | 3 |
T-L-2 | Downloading and preservation of environmental samples (water, sediments, plants) for the analysis of toxic compounds | 4 |
T-L-3 | Preparation of analytical samples and analysis of selected hazardous substances (heavy metals, organic pollutants) in various environmental components (water, sediments, plants, fish), according to a model developed for monitoring exercises | 6 |
T-L-4 | Assessment of pollution of selected components of the environment based on the own students research results | 3 |
T-L-5 | Knowledge of research methods used in monitoring of food safety | 3 |
T-L-6 | Collecting and preservation of food samples (fish, bread, fruit and vegetables) for the analysis of toxic compounds | 4 |
T-L-7 | Preparation of analytical samples and analysis of the content of selected pollutants (heavy metals, organic compounds) in different raw materials and foodstuffs according to a model developed for monitoring exercises | 4 |
T-L-8 | Estimation of the potential health hazard to the consumer based on the own students research | 3 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | attendance in exercises | 30 |
A-L-2 | the study of literature | 44 |
A-L-3 | consultations | 30 |
A-L-4 | preparing of the reports | 30 |
A-L-5 | preparing for the exam | 45 |
179 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | informative lecture |
M-2 | practical excercises |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: checking preparation for classes |
S-2 | Ocena formująca: continuous assessment of laboratory work |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WNoZiR_1-_??_W01 WM_1-_??_W01 The student is able to define the basic concepts in the subject. He knows and understand the dangers connected with contaminants presents in the environment and food | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WNoZiR_1-_??_U01 WM_1-_??_U01 Student ist able to use the basic analytical methods useful in the study of environmental and food safety. Student can explain the results and asses the degree of environment and food contamination. | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-3, T-L-5, T-L-8 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WNoZiR_1-_??_K01 WM_1-_??_K01 The student is creative, has a concern for self-education, taking care of effects of their work. The student follows the rules of professional ethics, he can work in a team, he is able to assume the role of leader | — | — | C-1 | T-L-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WNoZiR_1-_??_W01 WM_1-_??_W01 The student is able to define the basic concepts in the subject. He knows and understand the dangers connected with contaminants presents in the environment and food | 2,0 | |
3,0 | The student meets the basic requirements | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WNoZiR_1-_??_U01 WM_1-_??_U01 Student ist able to use the basic analytical methods useful in the study of environmental and food safety. Student can explain the results and asses the degree of environment and food contamination. | 2,0 | |
3,0 | The student meets the basic requirements | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WNoZiR_1-_??_K01 WM_1-_??_K01 The student is creative, has a concern for self-education, taking care of effects of their work. The student follows the rules of professional ethics, he can work in a team, he is able to assume the role of leader | 2,0 | |
3,0 | The student meets the basic requirements | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Stine K.E.,T.M. Brown, Principles of Toxicology, CRC Press, 2006, 2nd edition
- Baltic Sea Environment Proceedings, HELCOM, 1986, 1990
Literatura dodatkowa
- Environmental Monitoring and Assessment, Journal
- Journal of Environmental Monitoring
- Bulletin of the Environmental Toxicology, Journal
- Environmental and Health Perspectives, Journal
- Environmental Toxicology and Chemistry, Journal