Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S3)
Sylabus przedmiotu PESTS IN FOOD INDUSTRY AND THEIR CONTROL:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | |||
Obszary studiów | studia trzeciego stopnia | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | PESTS IN FOOD INDUSTRY AND THEIR CONTROL | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Toksykologii, Technologii Mleczarskiej i Przechowalnictwa Żywności | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agata Witczak <Agata.Witczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Kamila Pokorska-Niewiada <Kamila.Pokorska@zut.edu.pl>, Agata Witczak <Agata.Witczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Knowledge of biology, rudiments of hygiene and toxicology, food technology |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Theoretical and practical study the problems related with the presence of pests. Learning about preventive methods and methods of control |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | safety in the lab and organization of work | 2 |
T-L-2 | food testing for the presence of pests | 4 |
T-L-3 | Typical damage of plant materials caused by pests | 6 |
T-L-4 | Examples of food-borne illness in which an indirect role played by storage pests | 5 |
T-L-5 | The determination of biocids impact on pests | 6 |
T-L-6 | Examine the contents of certain products of pests metabolism in raw materials and foodstuffs. The estimation results of this research in terms of health hazard to the consumer | 2 |
T-L-7 | Presentation of reports and project. Discussion. Examination | 5 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Pests typical for raw material and foodstuff warehouses and fodder storage facilities | 3 |
T-W-2 | Quantitative and qualitative losses in food infested by pests | 3 |
T-W-3 | Plant protection in agriculture and the adequate warehouse protection against pests. | 3 |
T-W-4 | Methods of pest control | 3 |
T-W-5 | Identification of pests and parasites present in food. Identification of pests by the type of damages resulting from their activities | 2 |
T-W-6 | Knowledge of means applied in control of warehouse pests | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Attendance | 30 |
A-L-2 | Preparing for the classes | 20 |
A-L-3 | Consultation | 15 |
A-L-4 | Preparation for the presentation | 15 |
A-L-5 | Preparation for the test | 10 |
90 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Attendance | 15 |
A-W-2 | Study of literature | 15 |
A-W-3 | Preparation for exam | 15 |
A-W-4 | Studying the literature | 15 |
A-W-5 | Consultation | 15 |
A-W-6 | Preparation for the exam | 15 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | informative lecture |
M-2 | Laboratory |
M-3 | Discussion |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: checking preparation for classes |
S-2 | Ocena formująca: final exam |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_W01 Theoretical study the problems related with the presence of pests. Learning about preventive methods and methods of control | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1, M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_U01 Practical study the problems related with the presence of pests. Learning about preventive methods and methods of control | — | — | C-1 | T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6 | M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_K01 The student is creative, has a concern for self-education, taking care of effects of their work. The student follows the rules of professional ethics, he can work in a team, he is able to assume the role of leader | — | — | C-1 | T-L-3, T-W-4, T-W-5 | M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_W01 Theoretical study the problems related with the presence of pests. Learning about preventive methods and methods of control | 2,0 | |
3,0 | The student has knowledge of preventive and control methods in food industry. The student is able to recognize and assess the size of the pest threat. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_U01 Practical study the problems related with the presence of pests. Learning about preventive methods and methods of control | 2,0 | |
3,0 | The student is able to recognize and assess the size of the pest threat.The student is able to aply preventive and control methods in food industry. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WNoZiR_3-_null_K01 The student is creative, has a concern for self-education, taking care of effects of their work. The student follows the rules of professional ethics, he can work in a team, he is able to assume the role of leader | 2,0 | |
3,0 | Student is interested in teaching process, cooperation during classes and aim to successfully accomplish all tasks | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- John Charlton, Isabel Sampson, Moray Anderson, Mike Rimmer, Pest control procedures in the food industry, England, 2009, 2009
- 1. Hill D.S., Pests of Stored Foodstuffs and Their Control, Springer Netherlands, 2002, ISBN: 978-1-4020-0735-4. DOI 10.1007/0-306- 48131-6, 2002