Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu Transport Infrastructure:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Transport Infrastructure | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ludmiła Filina-Dawidowicz <Ludmila.Filina@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | None. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To offer deep insight to infrastructure of different transport modes. To learn basic element of point and linear infrastructure. To foster critical thinking regarding infrastructure development. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Technical and operational characteristics of the linear and point infrastructure. Road transport infrastructure: roads, parkings. Railway transport infrastructure: railway tracks, stations, electric traction. Maritime transport and inland navigation infrastructure: ports, waterways. Air transport infrastructure: air corridors, airports. Trans-European transport network. Selected infrastructure development trends and strategies. | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Technical and operational characteristics of the linear and point infrastructure. | 4 |
T-W-2 | Road transport infrastructure: roads, parkings. | 5 |
T-W-3 | Railway transport infrastructure: railway tracks, stations, electric traction. | 5 |
T-W-4 | Maritime transport and inland navigation infrastructure: ports, waterways. | 5 |
T-W-5 | Air transport infrastructure: air corridors, airports. | 5 |
T-W-6 | Trans-European transport network. | 2 |
T-W-7 | Selected infrastructure development trends and strategies. | 2 |
T-W-8 | Knowlege evaluation | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Participation in classes | 30 |
A-A-2 | Self-study | 25 |
A-A-3 | Preparation of homework | 35 |
90 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in classes | 30 |
A-W-2 | Self-study | 35 |
A-W-3 | Preparation to knowledge evaluation | 25 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lectures. |
M-2 | Exercises. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Lectures: final exam. |
S-2 | Ocena formująca: Exercises: continuous assessment of student’s work during the classes. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTMiT_2-_null_W01 The student will be able to get konwlege on basic elements forming transport infrastructure. | — | — | C-1 | T-A-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTMiT_2-_null_U01 The student will be able to apply knowledge to different transport modes, make critial analysis of infrastructure functioning. | — | — | C-1 | T-A-1 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTMiT_2-_null_K01 The student will be able to improve social and personal competences including self-awareness, self-management, social awareness, relationship skills and responsability on decision-making. | — | — | C-1 | T-A-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTMiT_2-_null_W01 The student will be able to get konwlege on basic elements forming transport infrastructure. | 2,0 | |
3,0 | Student possess basic knowledge on the studied subject. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTMiT_2-_null_U01 The student will be able to apply knowledge to different transport modes, make critial analysis of infrastructure functioning. | 2,0 | |
3,0 | Student has basic skills related to the subject area. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTMiT_2-_null_K01 The student will be able to improve social and personal competences including self-awareness, self-management, social awareness, relationship skills and responsability on decision-making. | 2,0 | |
3,0 | Student has basic competences in relation to the subject area. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Fabbro, S. (Ed.), Mega Transport Infrastructure Planning. European Corridors in Local-Regional Perspective, Springer, 2015
- Drewello H., Scholl B. (Eds.), Integrated Spatial and Transport Infrastructure Development. The Case of the European North-South Corridor Rotterdam-Genoa, Springer, 2016
- Muddle D., Rail Transport Infrastructure, Dolans Publishing, 2016
Literatura dodatkowa
- Vaughn K. (Ed.), Freight Transportation Flows: Trends, Impacts, and Mitigation Efforts, Nova Science Publishers Inc., 2015