Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu CHEMICAL ENGINEERING PROCESS SIMULATION USING ASPEN PLUS:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | CHEMICAL ENGINEERING PROCESS SIMULATION USING ASPEN PLUS | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bogdan Ambrożek <Bogdan.Ambrozek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Bogdan Ambrożek <Bogdan.Ambrozek@zut.edu.pl>, Halina Murasiewicz <Halina.Murasiewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Fundamentals of chemical engineering |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The student will be able to: 1. Develop the process models based on conservation principles. 2. Use Aspen Plus to model chemical engineering processes. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Selected process simulation in Aspen Plus. | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction to chemical engineering process simulation. | 3 |
T-W-2 | Introduction to the Aspen Plus interface. Simulation file creation. | 3 |
T-W-3 | Basic process options and simulation tools in Aspen Plus. | 3 |
T-W-4 | Selecting physical property models. | 2 |
T-W-5 | The data regression system. | 2 |
T-W-6 | Unit operation models. | 3 |
T-W-7 | Reaction and reactors. | 3 |
T-W-8 | Separation columns. | 3 |
T-W-9 | Processes with recycle. | 2 |
T-W-10 | Sensitivity analysis. | 3 |
T-W-11 | Optimization. | 3 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Class participation | 30 |
A-L-2 | Solving computational problems | 30 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Class participation | 30 |
A-W-2 | Tutorial | 15 |
A-W-3 | Individual work | 45 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture illustrated by Power Point presentation and computer simulation in ASPEN |
M-2 | Laboratory |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Periodic assessment of student achievement |
S-2 | Ocena podsumowująca: Lecture: exam at the end of the semester Laboratory: assessment of reports |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_W01 The student will be able to develop the process models based on conservation principles. | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_U01 The student will be able to use Aspen Plus to model chemical engineering processes. | — | — | C-1 | T-L-1 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 The student will be able to model chemical engineering processes. | — | — | C-1 | T-L-1, T-W-6, T-W-10, T-W-11 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_W01 The student will be able to develop the process models based on conservation principles. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to develop the process models based on conservation principles. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_U01 The student will be able to use Aspen Plus to model chemical engineering processes. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to use Aspen Plus to model chemical engineering processes. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 The student will be able to model chemical engineering processes. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to model chemical engineering processes. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Hangos K.M., Cameron L.T., Process modelling and model analysis, Academic Press, 2001
- Dhurjati P., Shiflett M., Modeling and simulation in chemical engineering using Aspen and Matlab, CRC Press, 2014
- Rice R.G., Do D.D., Applied mathematics and modeling for chemical engineers, Wiley, New York, 2012
- Finlayson B.A., Introduction to chemical engineering computing, Wiley, New York, 2005
- Schefflan R., Teach Yourself the Basics of Aspen Plus, Wiley, New York, 2011
- Luyben W.L., Chemical Reactor Design and Control, Wiley, New York, 2007