Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu PHARMACEUTICAL CHEMISTRY:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | PHARMACEUTICAL CHEMISTRY | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Chemicznej Organicznej i Materiałów Polimerowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Paula Ossowicz-Rupniewska <Paula.Ossowicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Paula Ossowicz-Rupniewska <Paula.Ossowicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basics of organic compound and biochemistry. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student has knowledge about drug discover, sources of drugs and lead compounds, classification of drugs and drug action. |
C-2 | Student can synthesis different active substances (drugs). |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Synthesis of 2-3 products by standard processes in pharmaceutical chemistry. | 20 |
T-L-2 | Isolation of products from natural sources | 10 |
T-L-3 | Qualitative analysis of pharmaceutical products | 15 |
45 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | A brief history of drugs: from plants extracts to DNA technology | 2 |
T-W-2 | Sources of drugs and lead compounds | 3 |
T-W-3 | Classification of drugs | 4 |
T-W-4 | Introduction to drug action | 3 |
T-W-5 | Drug Development and Production | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | laboratory work | 45 |
A-L-2 | analysis of the results and their interpretation | 15 |
A-L-3 | preparing reports | 15 |
A-L-4 | One-on-One Teaching Consultation | 5 |
A-L-5 | literature study | 25 |
105 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | participation in clasess | 15 |
A-W-2 | literature study | 10 |
A-W-3 | revision for exam | 15 |
A-W-4 | One-on-One Teaching Consultation | 5 |
45 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | lectures |
M-2 | laboratory |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: wtritten exam |
S-2 | Ocena formująca: written report, grade |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_W01 Student will have knowledge about drugs, their classification, types of drugs, sources and drug action. | — | — | C-1, C-2 | T-W-4, T-W-2, T-W-1, T-W-5, T-W-3, T-L-3, T-L-2, T-L-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_U01 The student will be able to obtain simple compounds with pharmaceutical activity. | — | — | C-2 | T-W-4, T-L-1 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 Student is able to indicate by-products and waste substances arising in the production process of selected groups of drugs and their impact on the quality of drugsand the ways of their elimination. | — | — | C-2 | T-W-5, T-L-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_W01 Student will have knowledge about drugs, their classification, types of drugs, sources and drug action. | 2,0 | |
3,0 | Student have knowledge about basic drugs, their classification and action. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_U01 The student will be able to obtain simple compounds with pharmaceutical activity. | 2,0 | |
3,0 | The student can obtain at least 2 simple compounds with pharmaceutical activity. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 Student is able to indicate by-products and waste substances arising in the production process of selected groups of drugs and their impact on the quality of drugsand the ways of their elimination. | 2,0 | |
3,0 | can define the dangers arising from the use of a given method of drug synthesis | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Gareth Thomas, Medicinal Chemistry An Introduction, John Wiley & Sons Ltd, Chichester, England, 2007, Second Edition
- Camille Georges Wermuth, The Practice of Medicinal Chemistry, Elsevier, Oxford, England, 2003, Second Edition
- Pharmaceutical Chemistry, David G. Watson, Elsevier, 2011
- Gareth Thomas, Fundamentals of Medicinal Chemistry, John Wiley & Sons Ltd, Chichester, England, 2003
Literatura dodatkowa
- Thomas Nogrady, Donald F. Weaver, Medicinal Chemistry A Molecular and Biochemical Approach, Oxford University Press, New York, 2005, THIRD EDITION
- Ashutosh Kar, Medicinal Chemistry, New Age International (P) Ltd., Publishers, New Delhi, 2007, Fourth Edition
- XIAO-TIAN, LIANG WEI-SHUO FANG, MEDICINAL CHEMISTRY OF BIOACTIVE NATURAL PRODUCTS, John Wiley & Sons, Inc., 2006, New Jersey
- Donald J. Abraham, BURGER'S MEDICINAL CHEMISTRY AND DRUG DISCOVERY, John Wiley & Sons, Inc., 2003, Sixth Edition