Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu NUMERICAL METHODS IN CHEMICAL ENGINEERING:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | NUMERICAL METHODS IN CHEMICAL ENGINEERING | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bogdan Ambrożek <Bogdan.Ambrozek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Bogdan Ambrożek <Bogdan.Ambrozek@zut.edu.pl>, Halina Murasiewicz <Halina.Murasiewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Mathematics |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The student will be able to: 1. Use of modern computational and numerical techniques in chemical engineering. 2. Understand how the algorithms work and why numerical algorithms sometimes give unexpected results. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Solving systems of linear and nonlinear algebraic equations. | 4 |
T-L-2 | Solving linear and nonlinear regression problems. | 4 |
T-L-3 | Solving ODEs and PDEs. | 8 |
T-L-4 | Solving optimization problems. | 4 |
T-L-5 | Solving selected chemical engineering problems using numerical methods. | 10 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Systems of linear algebraic equations. | 3 |
T-W-2 | Systems of non-linear algebraic equations. | 3 |
T-W-3 | Interpolation and curve fitting. | 3 |
T-W-4 | Numerical differentiation. | 1 |
T-W-5 | Numerical integration. | 1 |
T-W-6 | Eigenvalues and eigenvectors of matrices. | 3 |
T-W-7 | Linear and nonlinear regression. | 3 |
T-W-8 | Solutions of ODEs: Runge Kutta, multistep methods, Gear’s algorithm, stiffness and stability of algorithms. | 5 |
T-W-9 | Solutions of PDEs: finite difference, finite elements, method of lines, shooting methods. | 6 |
T-W-10 | Introduction to optimization. | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Class participation | 30 |
A-L-2 | Solving computational problems | 30 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Class participation | 30 |
A-W-2 | Tutorial | 10 |
A-W-3 | Individual work | 20 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture illustrated by Power Point presentation and computer simulation |
M-2 | Laboratory illustrated by computer calculations |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Periodic assessment of student achievement |
S-2 | Ocena podsumowująca: Lecture: exam at the end of the semester Laboratory: assessment of reports |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_W01 The student will be able to understand how the numerical algorithms work | — | — | C-1 | T-W-1, T-L-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-W-7 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_U01 The student will be able to use computational techniques in chemical engineering. | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 The student will be able to use of modern computational and numerical techniques in chemical engineering. | — | — | C-1 | T-L-5 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_W01 The student will be able to understand how the numerical algorithms work | 2,0 | |
3,0 | The student is able to understand how the numerical algorithms work | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_U01 The student will be able to use computational techniques in chemical engineering. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to use computational techniques in chemical engineering. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 The student will be able to use of modern computational and numerical techniques in chemical engineering. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to use of modern computational and numerical techniques in chemical engineering. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Chapra S.C., Canale R.P., Numerical Methods for Engineers, McGraw-Hill, Boston, 1998
- Rao S.S., Applied Numerical Methods for Engineers and Scientists, Prentice Hall, New Jersey, 1999
- Rice R.G., Do D.D., Applied mathematics and modeling for chemical engineers, Wiley, New York, 1995
Literatura dodatkowa
- Warnecke G., Analysis and numerics for conservation laws, Springer, Berlin, 2005