Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu RESEARCH PROJECT IN CHEMICAL ENGINEERING:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | RESEARCH PROJECT IN CHEMICAL ENGINEERING | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Halina Murasiewicz <Halina.Murasiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 8,0 | ECTS (formy) | 8,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Fundamentals of Chemical Engineering |
W-2 | Chemical engineering reaction |
W-3 | Physics, mathematics |
W-4 | Numerical or process simulation tools: CFD, Aspen Plus, Matlab |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Learn how to conduct the case study based on literature |
C-2 | Learn how to present complex data or situations clearly |
C-3 | Learn how to review and analyze research findings that affect the process |
C-4 | Learn how to prepare a preliminary research design for projects in their subject matter areas |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Literature review of the subject of a research project | 15 |
T-P-2 | Identify an appropriate research design | 10 |
T-P-3 | Conduct the appropriate research activities: measurements, numerical simulation, design or calculation | 50 |
T-P-4 | Data analysis | 25 |
T-P-5 | Write the final research paper according to identified guidelines | 10 |
T-P-6 | Meeting with the instructor to discuss research and writing methods and to review progress on his/her research paper | 10 |
120 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Class participation | 120 |
A-P-2 | Reporting results of data analysis | 45 |
A-P-3 | Completing the research project | 30 |
A-P-4 | Make revisions to final copy of research paper | 20 |
A-P-5 | Preparing presentation | 25 |
240 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | activating methods: didactic discussion |
M-2 | practical methods - numerical/simulation study |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: assessment of progress of the work - monthly written reports |
S-2 | Ocena podsumowująca: written final project report |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_W01 Student knows how to apply basic chemical engineering fundamentals involving energy and mass balances, fluid mechanics, heat and mass transfer, thermodynamics, etc. to the analysis and design processes, part of process and process equipment. | — | — | C-2, C-3, C-1, C-4 | T-P-4, T-P-1, T-P-2, T-P-6, T-P-3, T-P-5 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_U01 Student will have the following skills in the field of: - design experiments to obtain relevant data -utilize numerical software packages to simulate transport phenomena and thermodynamics -analyze data appropriately to extract parameters of interest -characterize, quantify, and report error in results and calculations -present technical information effectively in written and verbal form | — | — | C-2, C-3, C-1, C-4 | T-P-4, T-P-1, T-P-2, T-P-6, T-P-3, T-P-5 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_K01 Student knows how to individually study the problem: from it formulate to the solution and also propose possible solutions. | — | — | C-2, C-3, C-1, C-4 | T-P-4, T-P-1, T-P-2, T-P-6, T-P-3, T-P-5 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_W01 Student knows how to apply basic chemical engineering fundamentals involving energy and mass balances, fluid mechanics, heat and mass transfer, thermodynamics, etc. to the analysis and design processes, part of process and process equipment. | 2,0 | |
3,0 | A student is able to list and define some methods used to describe processes considered in the research project | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_U01 Student will have the following skills in the field of: - design experiments to obtain relevant data -utilize numerical software packages to simulate transport phenomena and thermodynamics -analyze data appropriately to extract parameters of interest -characterize, quantify, and report error in results and calculations -present technical information effectively in written and verbal form | 2,0 | |
3,0 | A student is able to apply theoretical methods in the topic realized during the research project and make result analysis together with conclusions | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_K01 Student knows how to individually study the problem: from it formulate to the solution and also propose possible solutions. | 2,0 | |
3,0 | Student is able to understand basic level of the needs of the continuous training and development in the field of chemical engineering | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- McCabe W.L., Smith J.C., Harriott P., Unit Operations of Chemical Engineering, McGraw-Hill, New York, 2005
- Sinnott R.K., Coulson & Richardson’s Chemical Engineering, Vol. 6: Chemical Engineering Design, Butterworth-Heinemann, Oxford, 2003
- Moin, P., Fundamentals of Engineering Numerical Analysis, Cambridge University Press, Cambridge, 2010