Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu TECHNOLOGIES IN ENVIRONMENTAL PROTECTION II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | TECHNOLOGIES IN ENVIRONMENTAL PROTECTION II | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Chemicznej Organicznej i Materiałów Polimerowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Małgorzata Dzięcioł <Malgorzata.Dzieciol@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Małgorzata Dzięcioł <Malgorzata.Dzieciol@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basics of inorganic and organic chemistry |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Knowledge and skills associated with the technology used in contaminants removal from air, water and wastewater. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Elimination of iron from water | 5 |
T-L-2 | The use of activated carbon for the removal of oxidizable compounds from water | 5 |
T-L-3 | Elimination of phosphorus from water by precipitation method | 5 |
T-L-4 | Determination of nitrogen dioxide in air by spectrophotometric method | 5 |
T-L-5 | Adsorption of toluene on granular activated carbon | 5 |
T-L-6 | Study of paracetamol adsorption | 5 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Participation in laboratory classes | 30 |
A-L-2 | Preparing for classes - individual work with literature | 15 |
A-L-3 | Consultations | 3 |
A-L-4 | Preparing of written reports | 12 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Laboratory |
M-2 | Discussion |
M-3 | Individual work with literature |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Evaluation of knowledge connected with particular exercises |
S-2 | Ocena formująca: Evaluation of working in the laboratory |
S-3 | Ocena podsumowująca: Evaluation of written reports |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM_1-_null_W01 Student will be able to explain principles of operation of devices and technologies used in environment protection. | — | — | C-1 | T-L-5, T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-L-4, T-L-6 | M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM_1-_null_U01 Student will be able to perform analysis of selected pollutants. | — | — | C-1 | T-L-5, T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-L-4, T-L-6 | M-2, M-1 | S-3, S-2 |
WM_1-_null_U02 Student will be able to evaluate the treatment processes efficiency. | — | — | C-1 | T-L-5, T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-L-4, T-L-6 | M-2, M-1 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM_1-_null_K01 Student is aware of the harmful influence of pollution on the environment. | — | — | C-1 | T-L-5, T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-L-4, T-L-6 | M-2, M-1, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM_1-_null_W01 Student will be able to explain principles of operation of devices and technologies used in environment protection. | 2,0 | |
3,0 | student is able to explain principles of operation of selected devices used in environmental protection | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM_1-_null_U01 Student will be able to perform analysis of selected pollutants. | 2,0 | |
3,0 | student is able to perform analysis of selected pollutants on his own, but he/she need the help of teacher for calculations and interpretation of results | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
WM_1-_null_U02 Student will be able to evaluate the treatment processes efficiency. | 2,0 | |
3,0 | student is able to calculate the efficiency of methods applied in the laboratory | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM_1-_null_K01 Student is aware of the harmful influence of pollution on the environment. | 2,0 | |
3,0 | student is able to describe the harmful effect of determined substances on the environment | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- S. E. Manahan, Environmental science and technology, CRC Taylor & Francis, Boca Raton, London, New York, 2007
- G. Baumbach, Air quality control, Springer, Berlin, 1996
- A. T. Gireczycki, Ł. Kurowski, J. Thullie, Gas cleaning and wastewater treatment for industrial and engineering chemistry students, Politechnika Śląska, Gliwice, 2011
- W. Franek, L. DeRose, Principles and practices of air pollution control, United States Environmental Protection Agency, 2003, Third edition
Literatura dodatkowa
- M. A. Tarr, Chemical Degradation Methods for Wastes and Pollutants - Environmental and Industrial Applications, Marcel Dekker, New York, 2003