Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu CHEMICAL ENGINEERING PROCESSES IN INDUSTRY:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | CHEMICAL ENGINEERING PROCESSES IN INDUSTRY | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ewa Ekiert <Ewa.Dabrowa@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Chemical engineering |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Knowledge on processes of chemical engineering occuring in high-volume production of chemical compounds. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Preparation of metal catalysts with different methods: fused, co-precipitation, pressing... | 6 |
T-L-2 | High pressure ammonia synthesis on a laboratory scale | 6 |
T-L-3 | Preparation of chemical fertilizers | 5 |
T-L-4 | processes for removing impurities from exhaust gases | 5 |
T-L-5 | Visit to the production plant | 8 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Technological aspects of large volume production of chemical compounds on an example production of ammonia, nitric acid, phoshorous acid, sulfur acid, titanium dioxide, syngas, chemical fertilizers, metal catalysts. Characteristics of technological processes in the aspect of limiting emissions of pollutants into the environment of air, water, solid waste. Choice of production process - Best Available Techniques. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Obligatory attendance the classes | 30 |
A-L-2 | Duty hours | 10 |
A-L-3 | Repetition of the issue analyzed in the laboratory classes | 10 |
A-L-4 | Preparation of reports | 10 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Obligatory attendance the lectures | 30 |
A-W-2 | Duty hours | 10 |
A-W-3 | Self-preparations for classes / literature studies / preparation to pass | 20 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture |
M-2 | laboratory |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Passing laboratory classes based on attendance and reports. Lecture - exam. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_W01 Student knows the basic processes of chemical engineering present in large scale inorganic chemicals industry. | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1, M-2 | S-1 |
WM-WTiICh_1-_??_W02 Student has knowledge in the field of kinetics and catalysis of chemical processes and thermodynamics | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1, M-2 | S-1 |
WM-WTiICh_1-_??_W03 Student has knowledge of development trends in the chemical industry | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_U01 Student is able to plan and perform chemical experiments, interpret obtained results and draw correct conclusions. | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 Student can independently apply the ideas of sustainable development in industrial chemical processes | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_W01 Student knows the basic processes of chemical engineering present in large scale inorganic chemicals industry. | 2,0 | |
3,0 | Student knows the main operations and unit processes in basic industrial chemical technologies. Student's knowledge in relation to the curriculum content of the subject is at the level of 60%. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
WM-WTiICh_1-_??_W02 Student has knowledge in the field of kinetics and catalysis of chemical processes and thermodynamics | 2,0 | |
3,0 | The student has knowledge about kinetics, thermodynamics and catalytic processes in basic industrial chemical technologies. Student's knowledge in relation to the curriculum content of the subject is at the level of 60%. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
WM-WTiICh_1-_??_W03 Student has knowledge of development trends in the chemical industry | 2,0 | |
3,0 | The student knows the basic problems of the chemical industry processes discussed and the directions of their development. Student's knowledge in relation to the curriculum content of the subject is at the level of 60%. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_U01 Student is able to plan and perform chemical experiments, interpret obtained results and draw correct conclusions. | 2,0 | |
3,0 | Student is able to use technological knowledge to solve simple engineering tasks in the field of chemical technology. The student's knowledge of the problem contained in the program content is at the level of 60%. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 Student can independently apply the ideas of sustainable development in industrial chemical processes | 2,0 | |
3,0 | Student is abble to show the ideas of sustainable development in industrial chemical processes. The student's knowledge of the problem contained in the program content is at the level of 60%. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Best Available Techniques for the Manufacture of Large Volume Inorganic Chemicals - Ammonia, Acids and Fertilisers, 2007, https://eippcb.jrc.ec.europa.eu/reference/BREF/lvic_aaf.pdf