Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu MODELING AND SIMULATION IN CHEMICAL ENGINEERING:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | MODELING AND SIMULATION IN CHEMICAL ENGINEERING | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bogdan Ambrożek <Bogdan.Ambrozek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Bogdan Ambrożek <Bogdan.Ambrozek@zut.edu.pl>, Halina Murasiewicz <Halina.Murasiewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Mathematics. Fundamentals of chemical engineering. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The student will be able to: 1. Develop of process models based on conservation laws and process data. 2. Use computational techniques to solve the process models. 3. Use simulation tools such as MATLAB, POLYMATH, and ASPEN PLUS. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Analysis of experimental results. | 4 |
T-A-2 | Nonlinear parameter estimation. | 4 |
T-A-3 | Development of exemplary mathematical models. | 8 |
T-A-4 | Modelling and simulation of selected chemical engineering systems using MATLAB, POLYMATH, CFD and ASPEN PLUS. | 14 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Analysis of experimental results. Nonlinear parameter estimation. | 6 |
T-W-2 | Dimensional analysis. Scaling. | 4 |
T-W-2 | Mathematical model development. Synthesis of sub-models. Classification of models: deterministic, stochastic, lumped and distributed parameter. | 4 |
T-W-4 | Modelling and simulation techniques. | 8 |
T-W-5 | Population balance models. Microbial population. | 4 |
T-W-6 | Monte Carlo methods. | 2 |
T-W-7 | Nonlinear dynamics and chaos. | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Class participation | 30 |
A-A-2 | Solving computational problems | 30 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Class participation | 30 |
A-W-2 | Tutorial | 10 |
A-W-3 | Individual work | 50 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture illustrated by Power Point presentation and computer simulation |
M-2 | Classis illustrated by computer and manual calculations |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Periodic assessment of student achievement |
S-2 | Ocena podsumowująca: Lecture: exam at the end of the semester Classis: written test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_W01 The student will be able to develop of process models based on conservation laws and process data. | — | — | C-1 | T-W-1, T-A-1, T-W-2, T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-A-2, T-A-3 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_U01 The student will be able to use computational techniques to solve the process models. | — | — | C-1 | T-A-1, T-W-4, T-A-2, T-A-4 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 The student will be able to use simulation tools such as MATLAB, POLYMATH, and ASPEN PLUS. | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-4 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_W01 The student will be able to develop of process models based on conservation laws and process data. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to develop of process models based on conservation laws and process data. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_U01 The student will be able to use computational techniques to solve the process models. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to use computational techniques to solve the process models. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 The student will be able to use simulation tools such as MATLAB, POLYMATH, and ASPEN PLUS. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to use simulation tools such as MATLAB, POLYMATH, and ASPEN PLUS. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Hangos K.M., Cameron L.T., Process modelling and model analysis, Academic Press, San Diego, 2001
- Rice R.G., Do D.D., Applied mathematics and modeling for chemical engineers, Wiley, New York, 2011
- Finlayson B.A., Introduction to chemical engineering computing, Wiley, New York, 2005
Literatura dodatkowa
- Ingham J., Dunn I.J., Heinzle E., Prenosil J.E., Snape J.B., Chemical engineering dynamics, Wiley, Weinheim, 2007
- Dobre T.G., Marcano J.G.S., Chemical engineering. Modelling, simulation and similitude, Wiley, Weinheim, 2007