Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu PRINCIPLES OF BIOCHEMISTRY:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | PRINCIPLES OF BIOCHEMISTRY | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agata Markowska-Szczupak <Agata.Markowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Organic Chemistry |
W-2 | Principles of Biology |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To understand: basic chemical properties of molecules that make life possible, and how these properties relate to specific macromolecular structures and functions. |
C-2 | An introduction to biochemical methods to analyze and evaluate the most common compound will be given. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Aminoacids and proteins | 3 |
T-L-2 | Enzymes | 3 |
T-L-3 | Carbohydrates | 3 |
T-L-4 | Lipids | 3 |
T-L-5 | DNA isolation. Electrophoresis methods. | 3 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Protein function, including enzyme catalyzed reactions | 3 |
T-W-2 | Structure and function of carbohydrates | 3 |
T-W-3 | Lipids and biological membranes | 3 |
T-W-4 | Central aspects of metabolism and metabolic control | 3 |
T-W-5 | Nucleic acids biochemistry | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Participation in class | 15 |
A-L-2 | Preparation of reports | 45 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in class | 15 |
A-W-2 | Literature studies | 45 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture |
M-2 | Laboratory |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: exam (written or oral) |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_W01 Student will understand phenomena, laws, rules, definitions and physical quantities related to biochemistry. | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-5, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1 |
WM-WTiICh_1-_??_W02 Student will know the application of biochemistry. | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-5, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1 |
WM-WTiICh_1-_??_W03 Student will know aspects relating to the plant and animal metabolism. | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-5, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_U01 Student will have the ability to biochemical analysis of the different products | — | — | C-1, C-2 | T-W-3, T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-2 | M-1, M-2 | S-1 |
WM-WTiICh_1-_??_U02 Student can synthesize news, knows the methodology of research used in biochemistry, knows the development of statistical methods and research results and knows how to interpret it and draw conclusions | — | — | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-2 | M-1, M-2 | S-1 |
WM-WTiICh_1-_??_U03 Student can find information related to the issues of biochemistry | — | — | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-2 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 Student can work with other partners during labs | — | — | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-2 | M-2 | S-1 |
WM-WTiICh_1-_??_K02 Student can work with other partners during writing reports | — | — | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-2 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_W01 Student will understand phenomena, laws, rules, definitions and physical quantities related to biochemistry. | 2,0 | |
3,0 | 51% positive answers in the test | |
3,5 | 57-67%positive answers in the test | |
4,0 | 68-78%positive answers in the test | |
4,5 | 79-89positive answers in the test | |
5,0 | 90-100%positive answers in the test | |
WM-WTiICh_1-_??_W02 Student will know the application of biochemistry. | 2,0 | |
3,0 | 51% positive answers in the test | |
3,5 | 57-67%positive answers in the test | |
4,0 | 68-78%positive answers in the test | |
4,5 | 79-89%positive answers in the test | |
5,0 | 90-100%positive answers in the test | |
WM-WTiICh_1-_??_W03 Student will know aspects relating to the plant and animal metabolism. | 2,0 | |
3,0 | 51% positive answers in the test | |
3,5 | 57-67%positive answers in the test | |
4,0 | 69-78%positive answers in the test | |
4,5 | 79-89%positive answers in the test | |
5,0 | 90-100%positive answers in the test |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_U01 Student will have the ability to biochemical analysis of the different products | 2,0 | |
3,0 | active participation in the labs, positive assessment of reports | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
WM-WTiICh_1-_??_U02 Student can synthesize news, knows the methodology of research used in biochemistry, knows the development of statistical methods and research results and knows how to interpret it and draw conclusions | 2,0 | |
3,0 | active participation in the labs, positive assessment of reports | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
WM-WTiICh_1-_??_U03 Student can find information related to the issues of biochemistry | 2,0 | |
3,0 | active participation in the labs, positive assessment of reports | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 Student can work with other partners during labs | 2,0 | |
3,0 | active participation in the labs, positive assessment of reports | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
WM-WTiICh_1-_??_K02 Student can work with other partners during writing reports | 2,0 | |
3,0 | active participation in the labs, positive assessment of reports | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Murray R.K. et al, Illustrated Biochemistry (Lange Medical Book), McGraw-Hill Medical, 2009., 2009, 29
- Berg J.M., Tymoczko J.L, Stryer L., Biochemistry, W H Freeman, New York, 2002, 5
Literatura dodatkowa
- Horton R. et al, Principles of Biochemistry, Prentice Hal, 2006, 4
- Kalpana Sengar, Biochemistry Manual, Macmillan, 2012