Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu PROCESS DYNAMICS AND CONTROL:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | PROCESS DYNAMICS AND CONTROL | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bogdan Ambrożek <Bogdan.Ambrozek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Bogdan Ambrożek <Bogdan.Ambrozek@zut.edu.pl>, Halina Murasiewicz <Halina.Murasiewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Fundamentals of chemical engineering |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The student will be able to: 1. Analyze the transient behavior of chemical engineering processes. 2. Understand the behavior of control systems. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Formulation of mathematical models of selected chemical engineering systems. | 4 |
T-A-2 | Transformation techniques. | 4 |
T-A-3 | Linearization of model equations. | 2 |
T-A-4 | Process simulation in Matlab Simulink. | 6 |
T-A-5 | Detailed analysis of selected processes. | 6 |
T-A-6 | Control of selected processes. | 8 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction. | 1 |
T-W-2 | Process modeling fundamentals. | 2 |
T-W-3 | Modeling for process operation. | 2 |
T-W-4 | Transformation techniques. | 2 |
T-W-5 | Linearization of model equations. | 1 |
T-W-6 | Frequency response analysis. | 1 |
T-W-7 | The dynamic behavior of systems. | 2 |
T-W-8 | Detailed analysis of dynamic of selected processes. | 4 |
T-W-9 | Process control and instrumentation. | 4 |
T-W-10 | Behaviour of controlled processes. | 4 |
T-W-11 | Control of selected processes (e.g. mixing process, chemical stirred tank reactors, tubular reactors, heat exchangers, evaporators and separators, distillation columns, fermentation reactors). | 7 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Class participation | 30 |
A-A-2 | Solving computational problems | 30 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Class participation | 30 |
A-W-2 | Tutorial | 20 |
A-W-3 | Individual work | 40 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture illustrated by Power Point presentation and computer simulation |
M-2 | Classis illustrated by computer and manual calculations |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Periodic assessment of student achievement |
S-2 | Ocena podsumowująca: Lecture: exam at the end of the semester Classis: written test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_W01 The student will be able to understand the behavior of control systems. | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_U01 The student will be able to now the behavior of chemical engineering processes and understand the behavior of control systems. | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 The student will be able to analyze the transient behavior of chemical engineering processes. | — | — | C-1 | T-A-1, T-W-2, T-W-3, T-W-7, T-W-8, T-A-5 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_W01 The student will be able to understand the behavior of control systems. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to understand the behavior of control systems. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_U01 The student will be able to now the behavior of chemical engineering processes and understand the behavior of control systems. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to now the behavior of chemical engineering processes and understand the behavior of control systems. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 The student will be able to analyze the transient behavior of chemical engineering processes. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to analyze the transient behavior of chemical engineering processes. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Roffel B., Betlem B., Process Dynamics and Control. Modeling for Control and Prediction, Wiley, Chichester, 2006
- Ingham J., Dunn I.J., Heinzle E., Pfenosi1 J.E., Chemical Engineering Dynamics, VCH, Weinheim, 1994
- Luyben M.L., Luyben W.L., Essentials of Process Control, MCGraw-Hill, New York, 1997