Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu BIOPOLYMERS:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | BIOPOLYMERS | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Polimerów i Biomateriałów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Sobolewski <psobolewski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic understanding of biology and chemistry. |
W-2 | Upper level English: reading and speaking. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Define important keywords and concepts |
C-2 | Explain the difference between biopolymers and bio-based polymers |
C-3 | Describe the main classes of biopolymers, including key structural and chemical features |
C-4 | Discuss specific applications of biopolymers, including key features |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction and definitions | 2 |
T-W-2 | Nucleic acids | 2 |
T-W-3 | Proteins | 4 |
T-W-4 | Polysacchrides | 4 |
T-W-5 | Extracellular matrix | 4 |
T-W-6 | Aliphatic polyesters | 2 |
T-W-7 | Latex and natural rubber | 2 |
T-W-8 | Bio-based polymers | 2 |
T-W-9 | Degradation and biodegradation | 2 |
T-W-10 | Select topics and case studies | 6 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 30 |
A-W-2 | Literature research and readings | 30 |
A-W-3 | Presentation preparation | 30 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Presentation |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_W01 Define important keywords and concepts | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_U01 Explain the difference between biopolymers and bio-based polymers | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-8 | M-1 | S-1 |
WM-WTiICh_1-_??_U02 Describe the main classes of biopolymers, including key chemical and structural features | — | — | C-3 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-7 | M-1 | S-1 |
WM-WTiICh_1-_??_U03 Discuss specific applications of biopolymers, including key features | — | — | C-4 | T-W-9, T-W-10 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 Will be capable of independent study and presenting a biopolymer system. | — | — | C-4 | T-W-1, T-W-9, T-W-10 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_W01 Define important keywords and concepts | 2,0 | |
3,0 | Presentation uses key terminology properly. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_U01 Explain the difference between biopolymers and bio-based polymers | 2,0 | |
3,0 | Presentation properly categorizes selected polymer as a biopolymer or bio-based polymer. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
WM-WTiICh_1-_??_U02 Describe the main classes of biopolymers, including key chemical and structural features | 2,0 | |
3,0 | Presentation adresses basic chemical and structural features of selected biopolymer(s). | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
WM-WTiICh_1-_??_U03 Discuss specific applications of biopolymers, including key features | 2,0 | |
3,0 | Presentation discusses basic considerations of biopolymer features in the context of the selected topic. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 Will be capable of independent study and presenting a biopolymer system. | 2,0 | |
3,0 | Presentation discusses essential aspects of selected biopolymer system. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- David Kaplan, Biopolymers from Renewable Resources, Springer