Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu BIOPROCESS ENGINEERING:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | BIOPROCESS ENGINEERING | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Joanna Karcz <Joanna.Karcz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Anna Kiełbus-Rąpała <Anna.Kielbus-Rapala@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | introduction to the chemical and process engineering |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The course aims to give a general introduction to the theory of bioprocess engineering. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Project calculations for the bioprocess occuring in a given type of multiphase bioreactor (multistage slurry reactor, immobilized biocatylytic reactor, enzymatic membrane reactor, biofilm reactor or flocculation bioreactor | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introductory Remarks: Biotechnology and bioprocess engineering; Up-stream engineering; Bioreactor engineering; Down-stream engineering | 2 |
T-W-2 | An overview of biological basics of bioprocess engineering: Enzymes; Cells; Major metabolic pathways; The grow of cells | 4 |
T-W-3 | Traditional industrial bioprocesses; Bioethanol; Biogas; Wine production; Manufacture of yeast; Single-cell proteins; Copper bioleaching; Penicilin production | 6 |
T-W-4 | Sterilization of process fluids | 3 |
T-W-5 | Engineering principles for bioprocesses; Momentum, mass and heat transfer in bioreactors | 5 |
T-W-6 | Operating considerations for bioreactors; Types of bioreactors; Selection, scale-up; operations and control of bioreactors | 5 |
T-W-7 | Recovery and purification of bioproducts; Finishing steps of purification; Integration of reaction and separation | 2 |
T-W-8 | Instrumentation and control | 1 |
T-W-9 | Nonconventional bioprocesses | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Obligatory attendance a course | 15 |
A-P-2 | Literature study and general analysis of the problem solved in the project | 15 |
A-P-3 | Obligatory participation in the consultations with the teacher | 15 |
A-P-4 | Performance of project calculations and an analysis of the obtained results | 15 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Obligatory attendance the lectures | 30 |
A-W-2 | Literature study on the topics discussed within the frame of the lectures | 15 |
A-W-3 | Remembering, understanding and analyzing of the lectures content | 10 |
A-W-4 | Repetition of the lectures content to the exam | 5 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | lecture illustrated by Power Point presentation |
M-2 | projects method |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: written test |
S-2 | Ocena podsumowująca: completion of the project based on the correctly performed project computations |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_W01 to give a detailed knowledge about bioprocess engineering | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-7, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-8, T-W-9, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_U01 student has ability to calculate and solve different practical problems on bioprocess engineering | — | — | C-1 | T-P-1 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 student understands the needs of continuous training and development in the field of bioprocess engineering | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-5, T-W-9, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_W01 to give a detailed knowledge about bioprocess engineering | 2,0 | |
3,0 | student has ability to explain on the basic level theoretical problems on bioprocess engineering included to course content | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_U01 student has ability to calculate and solve different practical problems on bioprocess engineering | 2,0 | |
3,0 | student has ability to calculate and solve on the basic level different practical problems on bioprocess engineering | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 student understands the needs of continuous training and development in the field of bioprocess engineering | 2,0 | |
3,0 | student understands on the basic level the needs of the continuous training and development in the field of bioprocess engineering | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Cabral J.M.S., Mota M., Tramper J. (Eds), Multiphase Bioreactor Design, Taylor and Francis, London, New York, 2001
- Doran P.M., Bioprocess Engineering Principles, Academic Press, London, 1995
- Dutta R., Fundamentals of Biochemical Engineering, Springer, Berlin, 2008
- Flickinger M.C., Drew S.W., Encyclopedia of Bioprocess Technology: Fermentation, Biocatalysis, and Bioseparation, Wiley, New York, 1999
- Lydersen B.K., D’Elia N.A., Nelson K.L., Bioprocess Engineering, John Wiley & Sons, Inc., New York, 1994
- Shuler M.L., Kargi F., Bioprocess Engineering: Basic Concepts, Prentice Hall, New Jersey, 2002
- Simpson R., Sastry S.K., Chemical and Bioprocess Engineering. Fundamental Concepts for First-Year Students, Springer, New York, 2013
- Van’t Riet K., Tramper J., Basic Bioreactor Design, Marcel Dekker Inc., New York, 1991