Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu PRINCIPLES OF ANALYTICAL CHEMISTRY:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | PRINCIPLES OF ANALYTICAL CHEMISTRY | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Chemii Nieorganicznej i Analitycznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zbigniew Rozwadowski <Zbigniew.Rozwadowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Beata Kołodziej <Beata.Kolodziej@zut.edu.pl>, Zbigniew Rozwadowski <Zbigniew.Rozwadowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | The basic knowledge of fundamental and inorganic chemistry as well as basic safety rules |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Application of an appropriate analytical techniques depending on the sample type and matrix. |
C-2 | Explanation of the construction of analytical instrumentation and indications the possibility of its application. |
C-3 | Correct interpretation of the results of analytical determinations. Writing of reports on the analytical results. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Occupational health and safety in the laboratory. Calibration of volumetric glassware: calibration of a buret | 2 |
T-L-2 | Acid-base titrimetry. Preparation of 0.1 M HCl solution Standardization of 0.1 HCl solution with sodium carbonate. | 4 |
T-L-3 | Acid-base titrimetry. Preparation of 0.1 M NaOH solution. Standardization of 0.1 NaOH solution. Titration of HCl solution | 5 |
T-L-4 | Conductometry. Conductometric titratiof of HCl | 3 |
T-L-5 | Reduction-Oxidation Titrations. Preparation of 0.1 M potassium permanganate solution Standardization of a 0.1 M potassium permanganate solution solution with sodium oxalate. Determination of Fe in sample. | 9 |
T-L-6 | Complexometric methods. Determination of total hardness of water | 5 |
T-L-7 | Gravimetric methods. Determination of chlorides (Mohr method) | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Basic tool in analytical chemistry (measurements, concentration, stock solution, basic equippment, etc.). Analytical methods (accuracy, selectivity, sensitivity, experimental errors, statistical analysis of data). Standarizing analytical methods. Preparation of samples. | 4 |
T-W-2 | Titrametic methods (acid-base, complexation, redox, precipitation). Gravimetric methods. | 5 |
T-W-3 | Spectroscopic methods (UV-Vis, IR, NMR, etc.). | 3 |
T-W-4 | Chromatographic methods (GC, HPLC). | 2 |
T-W-5 | Electrochemical methods: introduction to electrochemistry, conductometry, potentiometry, amperometry and voltametry. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Participation in classes (labs) | 30 |
A-L-2 | Preparation for practical classes | 5 |
A-L-3 | Development of results | 5 |
A-L-4 | Writing of class reports | 5 |
45 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 15 |
A-W-2 | Preparation for exam | 30 |
45 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture |
M-2 | Discussion |
M-3 | Labs |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Written exam (lecture) |
S-2 | Ocena podsumowująca: Continuous assessment: lab reports and activity (labs) |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_W01 Knowledge of the analytical techniques and analytical procedures | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_U01 Explanation of the construction of analytical instrumentation and indications the possibility of its application. | — | — | C-1, C-2 | T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7 | M-1, M-2, M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_K01 Correct interpretation of the results | — | — | C-3 | T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-1 | M-2, M-3 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_W01 Knowledge of the analytical techniques and analytical procedures | 2,0 | |
3,0 | Min. 60% of scoring | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_U01 Explanation of the construction of analytical instrumentation and indications the possibility of its application. | 2,0 | |
3,0 | Positive grades of lab reports | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_K01 Correct interpretation of the results | 2,0 | |
3,0 | Positive grades of lab reports | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Harvey D., Modern analytical chemistry, McGraw-Hill Companies Inc., 2000, open access
- Curreli, G., Analytical instrumentation, Wiley, Chichester, 2000