Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)

Sylabus przedmiotu Modern Management Concepts:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Modern Management Concepts
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami
Nauczyciel odpowiedzialny Anna Sworowska-Baranowska <Anna.Sworowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 15 4,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Chosen fundamental concepts of management.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Development of a working knowledge of assumptions of chosen modern management concepts.
C-2Development of management cases effectively utilizing modern methods of strategic analysis.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Enterprise’s characteristics.1
T-W-2SWOT analysis.1
T-W-3Stakeholder analysis.5
T-W-4Business Model Canvas.3
T-W-5Balanced scorecard.5
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Preparation and in-class participation.45
A-W-2Project exercises.45
A-W-3Preparation and revision of theoretical concepts. Oral short exam.30
120

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lecture.
M-2Project exercises.
M-3Case study.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: In-class participation.
S-2Ocena formująca: Project exercises.
S-3Ocena podsumowująca: Oral short exam.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WEKON_1-_null_W01
Student is able to describe some chosen modern management concepts.
C-1T-W-4, T-W-5, T-W-3M-2, M-1S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WEKON_1-_null_U01
Students are able to conduct strategic analysis with the use of modern methods.
C-2, C-1T-W-4, T-W-2, T-W-1, T-W-5, T-W-3M-2, M-1, M-3S-1, S-2, S-3
WM-WEKON_1-_null_U02
Students are able to make business decisions appropriate for a particular business case.
C-2T-W-4, T-W-2, T-W-1, T-W-5, T-W-3M-2, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WEKON_1-_null_W01
Student is able to describe some chosen modern management concepts.
2,0
3,0Student is able to describe general assumpions of some chosen modern management concepts.
3,5
4,0
4,5
5,0Student is able to describe in details and compare all modern management concepts discussed during classes.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WEKON_1-_null_U01
Students are able to conduct strategic analysis with the use of modern methods.
2,0
3,0Students are able to conduct strategic analysis with the use of modern methods.
3,5
4,0
4,5
5,0Students are able to conduct strategic analysis with the use of different modern methods. Students are aware of advantages and drawbacks of those methods. Students compare and combine different results of analysis.
WM-WEKON_1-_null_U02
Students are able to make business decisions appropriate for a particular business case.
2,0
3,0Students are able to make business decisions usually appropriate for a particular business case.
3,5
4,0
4,5
5,0Students are able to make business decisions highly appropriate for a particular business case. They predict possible outcomes of their decision and are able to propose alternatives.

Literatura podstawowa

  1. Friedman A.L., Miles S., Stakeholders: Theory and Practice., Oxford University Press., New York, US., 2006
  2. Osterwalder A., Pingeur Y., Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers., Self published., Wiley, US., 2010
  3. Kaplan R.S., Norton D.P., The Balanced Scorecard: Translating Strategy into Action., Harvard Business Review Press., US., 1996

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Enterprise’s characteristics.1
T-W-2SWOT analysis.1
T-W-3Stakeholder analysis.5
T-W-4Business Model Canvas.3
T-W-5Balanced scorecard.5
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Preparation and in-class participation.45
A-W-2Project exercises.45
A-W-3Preparation and revision of theoretical concepts. Oral short exam.30
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WEKON_1-_null_W01Student is able to describe some chosen modern management concepts.
Cel przedmiotuC-1Development of a working knowledge of assumptions of chosen modern management concepts.
Treści programoweT-W-4Business Model Canvas.
T-W-5Balanced scorecard.
T-W-3Stakeholder analysis.
Metody nauczaniaM-2Project exercises.
M-1Lecture.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: In-class participation.
S-3Ocena podsumowująca: Oral short exam.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student is able to describe general assumpions of some chosen modern management concepts.
3,5
4,0
4,5
5,0Student is able to describe in details and compare all modern management concepts discussed during classes.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WEKON_1-_null_U01Students are able to conduct strategic analysis with the use of modern methods.
Cel przedmiotuC-2Development of management cases effectively utilizing modern methods of strategic analysis.
C-1Development of a working knowledge of assumptions of chosen modern management concepts.
Treści programoweT-W-4Business Model Canvas.
T-W-2SWOT analysis.
T-W-1Enterprise’s characteristics.
T-W-5Balanced scorecard.
T-W-3Stakeholder analysis.
Metody nauczaniaM-2Project exercises.
M-1Lecture.
M-3Case study.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: In-class participation.
S-2Ocena formująca: Project exercises.
S-3Ocena podsumowująca: Oral short exam.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Students are able to conduct strategic analysis with the use of modern methods.
3,5
4,0
4,5
5,0Students are able to conduct strategic analysis with the use of different modern methods. Students are aware of advantages and drawbacks of those methods. Students compare and combine different results of analysis.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WEKON_1-_null_U02Students are able to make business decisions appropriate for a particular business case.
Cel przedmiotuC-2Development of management cases effectively utilizing modern methods of strategic analysis.
Treści programoweT-W-4Business Model Canvas.
T-W-2SWOT analysis.
T-W-1Enterprise’s characteristics.
T-W-5Balanced scorecard.
T-W-3Stakeholder analysis.
Metody nauczaniaM-2Project exercises.
M-3Case study.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: In-class participation.
S-2Ocena formująca: Project exercises.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Students are able to make business decisions usually appropriate for a particular business case.
3,5
4,0
4,5
5,0Students are able to make business decisions highly appropriate for a particular business case. They predict possible outcomes of their decision and are able to propose alternatives.