Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)

Sylabus przedmiotu Polish Business Language for Beginners:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Polish Business Language for Beginners
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Joanna Hernik <joanna.hernik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 30 6,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1j. polski na poziomie A1

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1A student should acquire practical communication skills in business situations
C-2A student should use vocabulary and expressions typical of your business activity
C-3A student should understand rules of doing business in Poland
C-4A student should understand ethics and business culture of Poland

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1I do shopping, pay in zlotys - introduction3
T-W-2I am looking for a job - what entrepreneurs expect in Poland3
T-W-3My career - who I will be3
T-W-4Types of entities in the economy3
T-W-5Presentation of a company - offer, employees, market3
T-W-6About the economy - inflation, unemployment, development3
T-W-7Own company - how to set up a company in Poland, first steps, documents3
T-W-8Searching for information on the market - what the Internet and the press say3
T-W-9Meeting with clients - setting a date, savoir vivre3
T-W-10A summary of the year – how it was in our company3
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1participation in classes30
A-W-2preparations for practical activities60
A-W-3preparations for classes90
180

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1exercises format in small groups
M-2case studies
M-3practical communication

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: execution of practical tasks
S-2Ocena formująca: continuous evaluation during the semester
S-3Ocena formująca: points for attendance and activity

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WEKON_1-_PBLB_W01
Student powinien komunikowac się w codziennych sytuacjach w jez. polskim
C-2, C-4, C-3T-W-1, T-W-5, T-W-9, T-W-3M-3, M-1S-2, S-1, S-3
WM-WEKON_1-_PBLB_W02
Student powinien znać i używac słownictwo związane z działalnością gospodarczą
C-2, C-4, C-1, C-3T-W-7, T-W-1, T-W-10, T-W-5, T-W-8, T-W-9, T-W-3, T-W-2, T-W-6, T-W-4M-3, M-1, M-2S-2, S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WEKON_1-_PBLB_U01
Student powinien twoorzyć teksty związane z biznesem
C-4, C-3T-W-7, T-W-1, T-W-10, T-W-5, T-W-8, T-W-9, T-W-3, T-W-2, T-W-6, T-W-4M-3, M-1S-1
WM-WEKON_1-_PBLB_U02
Student powinien dobierac słowanictwo odpowiednie do profesjonalnych i codziennych sytuacji
C-2, C-1T-W-7, T-W-1, T-W-10, T-W-5, T-W-8, T-W-9, T-W-3, T-W-2, T-W-6, T-W-4M-3, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WEKON_1-_PBLB_K01
Student bedzie zdolny do nawiaywania i utrzymywania więzi społecznych w miejscu pracy
C-1T-W-7, T-W-5, T-W-9, T-W-3M-3S-2
WM-WEKON_1-_PBLB_K02
Student będzie świadomy wagi języka w miejscu pracy
C-2T-W-5, T-W-8, T-W-9, T-W-3M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WEKON_1-_PBLB_W01
Student powinien komunikowac się w codziennych sytuacjach w jez. polskim
2,0
3,0Student powinien w dostatecnzym stopniu komunikować się w codzinenych sytuacjach
3,5
4,0
4,5
5,0
WM-WEKON_1-_PBLB_W02
Student powinien znać i używac słownictwo związane z działalnością gospodarczą
2,0
3,0Student powinien znac i uzywac podstawowe słowniecto związane z miejscem pracy i gospodarką
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WEKON_1-_PBLB_U01
Student powinien twoorzyć teksty związane z biznesem
2,0
3,0Student powinien tworzyć proste teksty związane z biznesem
3,5
4,0
4,5
5,0
WM-WEKON_1-_PBLB_U02
Student powinien dobierac słowanictwo odpowiednie do profesjonalnych i codziennych sytuacji
2,0
3,0Student powinien znac i odpowiednio do sytuacji dobireac profesjonalne słownictwo
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WEKON_1-_PBLB_K01
Student bedzie zdolny do nawiaywania i utrzymywania więzi społecznych w miejscu pracy
2,0
3,0Student potrafi komunikowac się z innymi w codziennych sytuacjach
3,5
4,0
4,5
5,0
WM-WEKON_1-_PBLB_K02
Student będzie świadomy wagi języka w miejscu pracy
2,0
3,0Student bedzie śię komunikował w miejscu pracy uzywając odpowiedniego języka
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. M. Kowalska, O biznesie po polsku, Universitas, 2013

Literatura dodatkowa

  1. S. Mędak, Polski raz a dobrze, Wyd. Lingo, 2017

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1I do shopping, pay in zlotys - introduction3
T-W-2I am looking for a job - what entrepreneurs expect in Poland3
T-W-3My career - who I will be3
T-W-4Types of entities in the economy3
T-W-5Presentation of a company - offer, employees, market3
T-W-6About the economy - inflation, unemployment, development3
T-W-7Own company - how to set up a company in Poland, first steps, documents3
T-W-8Searching for information on the market - what the Internet and the press say3
T-W-9Meeting with clients - setting a date, savoir vivre3
T-W-10A summary of the year – how it was in our company3
30

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1participation in classes30
A-W-2preparations for practical activities60
A-W-3preparations for classes90
180
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WEKON_1-_PBLB_W01Student powinien komunikowac się w codziennych sytuacjach w jez. polskim
Cel przedmiotuC-2A student should use vocabulary and expressions typical of your business activity
C-4A student should understand ethics and business culture of Poland
C-3A student should understand rules of doing business in Poland
Treści programoweT-W-1I do shopping, pay in zlotys - introduction
T-W-5Presentation of a company - offer, employees, market
T-W-9Meeting with clients - setting a date, savoir vivre
T-W-3My career - who I will be
Metody nauczaniaM-3practical communication
M-1exercises format in small groups
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: continuous evaluation during the semester
S-1Ocena podsumowująca: execution of practical tasks
S-3Ocena formująca: points for attendance and activity
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student powinien w dostatecnzym stopniu komunikować się w codzinenych sytuacjach
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WEKON_1-_PBLB_W02Student powinien znać i używac słownictwo związane z działalnością gospodarczą
Cel przedmiotuC-2A student should use vocabulary and expressions typical of your business activity
C-4A student should understand ethics and business culture of Poland
C-1A student should acquire practical communication skills in business situations
C-3A student should understand rules of doing business in Poland
Treści programoweT-W-7Own company - how to set up a company in Poland, first steps, documents
T-W-1I do shopping, pay in zlotys - introduction
T-W-10A summary of the year – how it was in our company
T-W-5Presentation of a company - offer, employees, market
T-W-8Searching for information on the market - what the Internet and the press say
T-W-9Meeting with clients - setting a date, savoir vivre
T-W-3My career - who I will be
T-W-2I am looking for a job - what entrepreneurs expect in Poland
T-W-6About the economy - inflation, unemployment, development
T-W-4Types of entities in the economy
Metody nauczaniaM-3practical communication
M-1exercises format in small groups
M-2case studies
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: continuous evaluation during the semester
S-1Ocena podsumowująca: execution of practical tasks
S-3Ocena formująca: points for attendance and activity
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student powinien znac i uzywac podstawowe słowniecto związane z miejscem pracy i gospodarką
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WEKON_1-_PBLB_U01Student powinien twoorzyć teksty związane z biznesem
Cel przedmiotuC-4A student should understand ethics and business culture of Poland
C-3A student should understand rules of doing business in Poland
Treści programoweT-W-7Own company - how to set up a company in Poland, first steps, documents
T-W-1I do shopping, pay in zlotys - introduction
T-W-10A summary of the year – how it was in our company
T-W-5Presentation of a company - offer, employees, market
T-W-8Searching for information on the market - what the Internet and the press say
T-W-9Meeting with clients - setting a date, savoir vivre
T-W-3My career - who I will be
T-W-2I am looking for a job - what entrepreneurs expect in Poland
T-W-6About the economy - inflation, unemployment, development
T-W-4Types of entities in the economy
Metody nauczaniaM-3practical communication
M-1exercises format in small groups
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: execution of practical tasks
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student powinien tworzyć proste teksty związane z biznesem
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WEKON_1-_PBLB_U02Student powinien dobierac słowanictwo odpowiednie do profesjonalnych i codziennych sytuacji
Cel przedmiotuC-2A student should use vocabulary and expressions typical of your business activity
C-1A student should acquire practical communication skills in business situations
Treści programoweT-W-7Own company - how to set up a company in Poland, first steps, documents
T-W-1I do shopping, pay in zlotys - introduction
T-W-10A summary of the year – how it was in our company
T-W-5Presentation of a company - offer, employees, market
T-W-8Searching for information on the market - what the Internet and the press say
T-W-9Meeting with clients - setting a date, savoir vivre
T-W-3My career - who I will be
T-W-2I am looking for a job - what entrepreneurs expect in Poland
T-W-6About the economy - inflation, unemployment, development
T-W-4Types of entities in the economy
Metody nauczaniaM-3practical communication
M-2case studies
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: continuous evaluation during the semester
S-1Ocena podsumowująca: execution of practical tasks
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student powinien znac i odpowiednio do sytuacji dobireac profesjonalne słownictwo
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WEKON_1-_PBLB_K01Student bedzie zdolny do nawiaywania i utrzymywania więzi społecznych w miejscu pracy
Cel przedmiotuC-1A student should acquire practical communication skills in business situations
Treści programoweT-W-7Own company - how to set up a company in Poland, first steps, documents
T-W-5Presentation of a company - offer, employees, market
T-W-9Meeting with clients - setting a date, savoir vivre
T-W-3My career - who I will be
Metody nauczaniaM-3practical communication
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: continuous evaluation during the semester
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi komunikowac się z innymi w codziennych sytuacjach
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WEKON_1-_PBLB_K02Student będzie świadomy wagi języka w miejscu pracy
Cel przedmiotuC-2A student should use vocabulary and expressions typical of your business activity
Treści programoweT-W-5Presentation of a company - offer, employees, market
T-W-8Searching for information on the market - what the Internet and the press say
T-W-9Meeting with clients - setting a date, savoir vivre
T-W-3My career - who I will be
Metody nauczaniaM-2case studies
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: execution of practical tasks
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student bedzie śię komunikował w miejscu pracy uzywając odpowiedniego języka
3,5
4,0
4,5
5,0