Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu Regional Economy:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Regional Economy | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Brelik <Agnieszka.Brelik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Natalia Dominiak <Natalia.Dominiak@zut.edu.pl>, Natalia Oleszczyk <noleszczyk@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowledge about micro and macroeconomics |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | After this course students should know definition of regional economy and they should understand meaning of the regional economy. The should have ability to analyse and synthesize, the ability to apply the methods for evaluation of the economic level of the region and the interpretation of theirs results. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Definition, functions and types of regional economy Resilience, competitiveness and sustainable development of the region – similarities and differences Typology of European regions vs. effects of workforce changes by the level of research and development activities intensity Innovation vs. regional development Economy of Municipalities Case studies | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Attendance, in-class participation and project, case study | 180 |
180 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture with multimedial presentation |
M-2 | lab, workshop; interactive: discussions, case studies. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: attendance, in-class activity and participation, |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WEKON_1-_RE-_W01 After completing the course, students should be able to define and analyze actual problems areas and factors, to formulate proposals of problem solutions in a region including the draft of their application. | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WEKON_1-_RE_U01 Student is able to correctly interpret economic phenomena, use their knowledge and known tools to analyze economic data in the regional system and is able to assess economic and financial phenomena occurring on a regional scale. | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WEKON_1-_RE_K01 The student is aware of the level of knowledge and skills, understands the need for personal development, is able to supplement acquired knowledge and improve skills, is able to think and act in an entrepreneurial manner, is ready to take on challenges. | — | — | C-1 | T-W-1 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WEKON_1-_RE-_W01 After completing the course, students should be able to define and analyze actual problems areas and factors, to formulate proposals of problem solutions in a region including the draft of their application. | 2,0 | |
3,0 | After completing the course, students should be able to define and analyze actual problems areas and factors, to formulate proposals of problem solutions in a region including the draft of their application. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WEKON_1-_RE_U01 Student is able to correctly interpret economic phenomena, use their knowledge and known tools to analyze economic data in the regional system and is able to assess economic and financial phenomena occurring on a regional scale. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to correctly interpret economic phenomena, use their knowledge and known tools to analyze economic data in the regional system and is able to assess economic and financial phenomena occurring on a regional scale. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WEKON_1-_RE_K01 The student is aware of the level of knowledge and skills, understands the need for personal development, is able to supplement acquired knowledge and improve skills, is able to think and act in an entrepreneurial manner, is ready to take on challenges. | 2,0 | |
3,0 | The student is aware of the level of knowledge and skills, understands the need for personal development, is able to complement acquired knowledge and improve skills. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Bristow G., Resilient regions: re-‘place’ing regional competitiveness, Cambridge Journal of Regions, Economy and Society 2010, vol. 3., Cambridge, 2010
- Christopherson S., Michie J., Tyler P., Regional resilience: theoretical and empirical perspectives, Cambridge Journal of Regions, Economy and Society 2010, vol. 3., Cambridge, 2010